Ska du åka billigt så uteslut volvo.. och varför måste du ha turbo? de jättebensinsnåla turbo motorerna är inga raketer... och kom inte och tro att du kan börja trimma och sen komma undan med låg förbrukning...
en turbodiesel kanske kan vara nått då dem oftast går billigt... men dem kostar att äga.. en GTi bil utan turbo är nått som du kan få att gå ganska billigt, och dem går ganska bra... eclipse GS dra ju lite soppa och har 150hk(första generationen) likaså de flesta mitsubishi med den motorn.
Miro87 skrev:
Karl-Bertil skrev:
bra tänkt , Ozzy. en volvo är väl rätt känd för att dra jättelite soppa. köp nån japansk bil med turbo om du nu måste ha en bil med turbo.
det finns volvo med turbo som går billigt min tar ca: 0,7/mil landsväng
och i stan tar den högst en liter milen
ozzy skrev:
Karl-Bertil skrev:
bra tänkt , Ozzy. en volvo är väl rätt känd för att dra jättelite soppa. köp nån japansk bil med turbo om du nu måste ha en bil med turbo.
min drar 0,8 landsväg, o 1,1 istan. tror en japanare med turbo inte drar så helvetes mycke mindre som du verkar tro
Men nu föreslog han en volvo 940.. en bil med motordesign som sträcker sig längt tillbaka till tidigt 80-tal. Dem drar jättemycket redan utan turbo och med en turbo så drar dem mer... min polare har haft en ltt på 136hk och en sugmotor på ungefär samma effekt... och enligt han så drog ltt mer...
Senast redigerat av AcesHigh666 (23 april 2009)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.