3214
Sök

Hur många kondesatorer behöves

1 058 Inlägg
20 april 2009
skulle vara kul om nån ville göra ett blindtest. typ en hyffsat fet anläggning, ett normalt batteri, normalfeta kablar, en 5F konding. sen kör man kanske 5 tester, där en polare slumpmässigt har antingen kopplat in , eller kopplat förbi kondingen..

min gissning är att en normal dödlig människa inte kommer höra ett smack skillnad..

PoLoud =D

19 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
ok det här blev en tråd om kondissar  men det jag ville ha reda på om jag behöver en till kondiss till det steget & basen jag har & om nån vet nått om den basen & det steget, kommer nog ha ett billigare 4kanalssteg med sedan skulle jag tro

tror jag har strömkablar på 20mm eller nått sånt var nått kabelpaket på micro för 700-800spänn tror jag

1 915 Inlägg
21 april 2009
Som sagt, satsa mer på bra batterier istället och grövre kablar. 20mm2 tycker jag blir för klent.

Blir det för dåligt med ström till slutsteget så är det risk att det går sönder.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Egen företagare
864 Inlägg
21 april 2009
kör med ett par batteri ist, funkar riktigt bra, men räcker inte det, så 1F=1000w

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

660 Inlägg
21 april 2009
Jag ska köpa mig 2 st kondensatorer för att det är lite coolt att ha tycker jag, ser snyggt ut om man bygger rätt dock är jag ganska insatt i kondensatorns funktion men enligt tävlingsreglerna för dB-cuppen så får jag inte ha extra batterier.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Sök