Vill se bilder på innertaket klart! Tappa inte modet nu bara för att folk inte kommenterar, många läser och uppskattar det även om det är för lata för att kommentera
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
här är den enkla processorn, 6 dioder som visar hur led kittet lyser, on/off knapp och lägesknapp då processorn har 8 olika llägen för dioderna att blinka, "regna", lysa konstant och så. FILM kommer att läggas upp som visar alla lägena senare.
nu har jag lött ihop alla kablar.. lödde först sen krympslang och sen eltejp. sen blev det att sätta stripes och sedan smält limma fasst allting
lödda kablar, stripes och smältlim allt för att det ska vara perfekt (A) haha
det enda som e kvar nu är att imorgon så ska jag sticka till nån affär som säljer sjyst spraylim så att man kan sätta tillbaka tyget och sen är det klart
BTW! någon som kan tipsa på någon butik som säljer ett bra sprayburkslim som inte släpper efter ett x antal mil. det ska ju trots allt sitta i taket...
FAN! Någon som kan hjälpa mig luska ut vad det kan vara för problem ?
12 dioder fungerar inte alla andra fungerar helt utmärkt, utan det är dom 2 längst till vänster, sen ett mellanrum med 2 dioder som funkar, sen 4 som inte funkar sen 2 som fungerar och sen 6 som inte fungerar kan det här problemetvara pga att motstånden har gått sönder eller nått liknande?
Det blev så grymt snyggt det där innertaket, grymt bra jobbat!
Angående problemet, har du kollat så att inget har lossat, till exempel lödningar kablar, motstånd dioder osv? Funkade alla innan du monterade? Hur är dioderna kopplade, i serie?
Olssonz - tack! skönt att du gillade det nej jag har inte kollat efter sånt än då det kommer betyda att jag måste riva ner tyget igen och lossa allting hm, ingen aning hur dom är kopplade, men jag river ner tyget o tar loss remsan som e dålig o kikar så ska jag nog kunna ta ett kort oxå så får ni se hur det ser ut för tillfället
Olssonz - tack! skönt att du gillade det nej jag har inte kollat efter sånt än då det kommer betyda att jag måste riva ner tyget igen och lossa allting hm, ingen aning hur dom är kopplade, men jag river ner tyget o tar loss remsan som e dålig o kikar så ska jag nog kunna ta ett kort oxå så får ni se hur det ser ut för tillfället
Okej va synd att du måste göra de Jag har en kompis som kan rätt mycket om dioder och el mm. Jag kan fråga han sedan ifall inget av de jag skrev skulle vara felet.
Okej va synd att du måste göra de Jag har en kompis som kan rätt mycket om dioder och el mm. Jag kan fråga han sedan ifall inget av de jag skrev skulle vara felet.
tyvär så hade du rätt med kablarna 6 av 7 st av kablarna som fäst i kretskortet hade lossnat men tur nog så ringde jag upp en polare som är finelektriker, så han e van o löda kretskort han skulle hjälpa mig
Har kikat lite då och då, men är grymt dålig på att posta, sorry! I vilket fall tycker jag det ser ut som det kan bli mycket intressant, jävligt nice med dioderna i taket! Kul med en Opel dessutom. Lycka till!
Senast redigerat av Android (20 maj 2009)
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
tyvär så hade du rätt med kablarna 6 av 7 st av kablarna som fäst i kretskortet hade lossnat men tur nog så ringde jag upp en polare som är finelektriker, så han e van o löda kretskort han skulle hjälpa mig
Okej Bra att veta vad felet är iallafall, hoppas det löser sig efter det
Olssonz - jo det ska nog lösa sig eller man kan ju alltid hoppas iaf men det ska nog inte vara några prolem speciellt inte när man har polare som ställer upp när det blir lite fel ^^
MxKrus - härligt att du gillade idén det är orginal tyget som svart sprayades sjukt bra resultat o det gick åt knappt en halv sprayburk så vad kan det bli ^^ 40-50 spänn för ett " nytt " tak