Det har varit YSTAD-träffen i ett antal år nu på Elgigantens parkering, så
det vore synd tycker jag att byta ställe, så varför inte ha kvar det på samma ställe?
Polisen lär bevaka oavsett var vi än är och hus/lägenheter lär finnas i närheten
oavsett vilket, alltid någon som stör sig på något. Så länge vi sköter oss är det ju
inga problem. Tycker personligen att det skulle vara helt onödigt att byta ställe
från Elgigantens parkering, det finns absolut inte i mina ögon iallafall.
Speciellt eftersom jag spridit det till en hel del olika bilforum och då vill folk
vänja sig just vid denna samlingsplats, dessutom är det tradition sedan ett tag
tillbaka som sagt just Elgigantens parkering. Och folk vet om det också, dessutom
är det faktiskt inte alla som läser här på garaget och andra bilforum, utan folk
får reda på träffen genom vänner också och då är de ju inställda på den parkeringsplatsen,
så jag tycker personligen absolut att vi kan vara på samma ställe iallafall.
Sen de som spelar mycket bas, och skall störa de som bor vid parkeringplatsen,
det får stå för dem, ingen annan än dem själv har det ansvaret, men det förstör
för oss andra, så sluta upp med detta! Annars i övrigt funkar det ju kanon på träffarna
tycker jag !
Att bilda en klubb vore hur trevligt som helst
Tänk om man hade kunnat få lagligt blackrace dessutom i Ystad någonstans, hur
kul hade inte det varit? precis som de har i Kristianstad, hade vatt najs
Bilintresset på YSTAD-träffen är enormt och vi bör bygga vidare på detta och
visa oss framåt, det här kan bli hur stort som helst!
Tillsammans har vi en underbar gemenskap tycker jag och riktigt kul,
alltid lär man sig något nytt av varandras kunskap då man pratar bilar,
på träffarna, hur trevligt som helst, jag bara älskar YSTAD-träffen
Vi måste hjälpas åt allihopa för att komma vidare och även med synpunkter,
och vad vi kan bygga vidare detta på och göra det ännu större på ett eller annat sätt,
som sagt blackrace hade varit pricken över i:et ! efter att man varit en stund på
Elgigantens parkering..
Ett blackrace där ingen störs! Men att man först snackar och har trevligt på Elgigantens
parkering utan att störa någon... bara sköta oss
Vad säger ni om detta ? Tycker det är något vi bör arbeta vidare på, kan det gå igenom
med blackrace i Kristianstad så ska vi också lyckas, men som sagt då måste vi hjälpas
åt, det krävs mer än nån enstaka människor för detta! Och på träffarna är vi ju många
folk/bilar! Och garanterat hade det blivit mycket körning, detta hade varit ett perfekt
projekt! Självklart hade det kostat för dem som skall köra men tror säkerligen att många
hade gjort det. Visst, det finns Meca Raceway i Malmö på onsdagar sen igen... men just i Ystad
hade det varit kul med detta i samband med träffen.
Dessutom kan vi ju ha bilutställningar, med priser/pokaler, och sponsorer? men
även då måste vi hjälpas åt... visst kan vi lyckas med detta! och låta tidningar
göra reportage/gratisreklam i form av artiklar, i ystads allehanda, österlenmagasinet
m.m
Så vad säger ni ?