Rätt enkelt. Jag ska köpa nytt avgas till min STI -04. Borde vara rätt lätt, eller hur?
Surfar in hos några våra vanliga "internet sajter" med stylingdelar. Plockar ut 3 system i 8-10k klassen, men då det är nada info så drar jag ett mail till leverantören med frågor om kvalitet, ljud, hemsidor osv osv.
De vanligaste svaren jag får tillbaka är att "de vet inget om kvalitet", "ljud vet de inte hur de låter" (en fick jag en Youtube länk på en Civic modell tidigt -90tal, 1.4 lr 1.8lit? väldigt kul när jag har en boxermotor med turbo)
Mail svaren är korta och så otrevlig att jag tappar sugen att handla. Vad är det frågan om? Har man en firma vill man väl sälja? Eller är jag för jobbig som vill veta hur avgassystemet låter när det inte finns en kotte som har det?
Företagen har knappast provat alla sina produkter det borde man väll ha full förståelse för och att dom inte vet något om kvaliten känns också rätt solklart har man inte provat produkten länge och väl själv vill man inte ljuga ihop nått i stil med "det är toppkvalitet" när skiten kan gå sönder nästa dag så tycker det verkar vara bra svar dom är ju ärliga när dom säger att dom inte vet hur det komemr låta eller hålla...
korta svar är väll inget nytt heller många sköter allt på firman själva och får tonvis med mail varje dag
Företagen har knappast provat alla sina produkter det borde man väll ha full förståelse för och att dom inte vet något om kvaliten känns också rätt solklart har man inte provat produkten länge och väl själv vill man inte ljuga ihop nått i stil med "det är toppkvalitet" när skiten kan gå sönder nästa dag så tycker det verkar vara bra svar dom är ju ärliga när dom säger att dom inte vet hur det komemr låta eller hålla...
korta svar är väll inget nytt heller många sköter allt på firman själva och får tonvis med mail varje dag
Ledsen, men det var det dummaste jag någonsin har hört.
Ett seriöst företag vet vad det är för produkter de säljer, och man bemöter varje förfrågan som en framtida kund, även om personen " bara undrar " ...
" Att inte veta " är absolut det dummaste man kan säga som säljare.
Kvalitet - måste dom väl ändå kunna referera till leverantör eller vad sjutton som helst? Googade ett av systemen, och hittade att detta rostfria var inte så rostfritt... kanske därför han inte sa något?!
Ljud - kan jag förstå att man inte vet om man inte har sålt något. Men om man har sålt några så kan man ju ringa upp och kolla bara med kund om de var nöjda och berätta att man är intresserad av att höra hur det låter. Kanske pynta 500:- och kund sänder in en bra ljudfil??
Service - FINE att man är stressad, men kan man inte hantera det ska man inte jobba som säljare. Vänliga och trevliga svar skapar förtroende hos kunden, så är det bar. Jag är själv säljare och särför reagerar jag så oerhört på dåligt bemötande...
MEN, tro det eller ej ... Jag har hittat en leverantör som var oerhört trevlig och tog sig tid att svara på mina frågor!!! Han gav även extra service och fick sålt en soppapump(mer försäljning när den är som bäst)
Ett seriöst företag vet vad det är för produkter de säljer, och man bemöter varje förfrågan som en framtida kund, även om personen " bara undrar " ...
Håller helt med! Man ska ju inte sitte å sälja produkter man inte vet nått om, de är ju fan som om ja skulle sätta mig och sälja smink, "hej ja vill ha nått jävla puder vet du vilket som är skonsamt mot huden, hm öö ja skickar ett kort på en neger" Nej man måste ju ha lite fakta om va man säljer. bara för det kommer in tonvis med mail ska du fortfarande kunna vara proffisonelt bemötande mot en kund, Kan man inte hantera det bör man byta branch! Så tycker ja iafl!
Jag håller med där, Jag kan allt om alla min produkter som jag har i min butik, kanske inte har rökt, snusat eller ätit alla men jag vet nästan allt om dom, Frågar min kunder, Leveratörerna Svara mer än gärna på frågor om sina produkter.
--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
[ Håller helt med! Man ska ju inte sitte å sälja produkter man inte vet nått om, de är ju fan som om ja skulle sätta mig och sälja smink, "hej ja vill ha nått jävla puder vet du vilket som är skonsamt mot huden, hm öö ja skickar ett kort på en neger" Nej man måste ju ha lite fakta om va man säljer. bara för det kommer in tonvis med mail ska du fortfarande kunna vara proffisonelt bemötande mot en kund, Kan man inte hantera det bör man byta branch! Så tycker ja iafl!
Tack för dagens garv... Men det var precis så jag kände mig!
[ Håller helt med! Man ska ju inte sitte å sälja produkter man inte vet nått om, de är ju fan som om ja skulle sätta mig och sälja smink, "hej ja vill ha nått jävla puder vet du vilket som är skonsamt mot huden, hm öö ja skickar ett kort på en neger" Nej man måste ju ha lite fakta om va man säljer. bara för det kommer in tonvis med mail ska du fortfarande kunna vara proffisonelt bemötande mot en kund, Kan man inte hantera det bör man byta branch! Så tycker ja iafl!
Tack för dagens garv... Men det var precis så jag kände mig!
varsegod, de finns idioter i telefoner överallt, oftast är de inte äldre än 15 å ska ha pengar till p-piller å sprit, så då funkar de upperligt å svara i telefon å svara på mail.
seriösa försäljare är 10ggr bättre än sånna som jill beskriver. jag lägger klart ut mer pengar p nåt som jag vet vad det är än på ett billigare kjolpaket som det inte ens finns nån bild på på hemsidan. Jag är nog inte ensam om detta.