3242
Sök

Bilder: 1a försök med blixt modell: Honda prelude!!

Fotograf
440 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
#1
Som rubriken säger så har jag införskaffat mig blixt till denne säsongen. Riktigt kul faktiskt å detta e ju då det första försöket smile Tycker det blev bra för 1a gången. Har mycket att lära mig angående placeringar av blixtrar å lite redigering men det kommer väl. 3e bilden e något oskarp i front då batteriet te blixten bara orkade med en blixt så jag tog hastiga bilder annan den dog så skärpan hamlade på stringen i framrutan, ha lite överseende till detta^^
Ialf det e purevtec´s prelude han har precis blivit klar med sin turbo konvertering så vi var ju bara tvugna att ta en vända å stötte på ett grustag å det kunde ju inte blivit bättre än att ta några bilder big_smile

1. http://www.nicklasfoto.se/korre/images/test2.jpg

2.http://www.nicklasfoto.se/korre/images/Test.jpg

3.http://www.nicklasfoto.se/korre/images/test3.jpg
Gillar ändå ljuset i denna!! smile

Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!

263 Inlägg
21 april 2009
#2
Fina bilder men blir lite mycket ljus på marken. Vänsterlampan lyser upp förmycket på bild 3 och på marken nedanför, synd annars hade den varit riktigt läcker smile Har aldrig provat själv med blixt måste införskaffa mig det snart tongue


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
21 april 2009
#3
Bra för första gången.. smile

Fan nu måste jag också komma igång med detta! ;D
Min blixtar står bara och samlar damm! haha

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Fotograf
1 000 Inlägg
21 april 2009
#4
Snyggt! Gillar sista bilden

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Sempre Inter
537 Inlägg
21 april 2009
#5
hur har du placerat blixten?:S

Elvis
HPC KayTown

Amatör
444 Inlägg
21 april 2009
#6
tyckte bilderna blev jävligt bra
2a bilden var favorit av dem


Fotograf(iker)
30 Inlägg
21 april 2009
#7
Blev ganska bra bilder smile synd att ditt första försök va på en svart bil hehe big_smile
jag läste en bra beskrivning av svarta bilar på ett annat forum som jag kan berätta här.

Svarta bilar är som en spegel, man uppnår oftast ingen riktigt bra effekt genom att rikta blixten mot bilen då den bara reflekterar bort ljuset.
Om man vill lysa upp en spegel så får man rikta blixten mot objektet som synns i spegeln.
Vill man t.ex lysa upp sidan på en svart bil kan man rikta blixten mot en vägg som kommer reflekteras i sidan.

//Fischer
Senast redigerat av Kishkov (21 april 2009)

www.pizzatips.se - bestämmer din pizza, åt dig.
www.mikaelfischer.se - portfolio

Fotograf
440 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
#8
Mirano skrev:
Fina bilder men blir lite mycket ljus på marken. Vänsterlampan lyser upp förmycket på bild 3 och på marken nedanför, synd annars hade den varit riktigt läcker smile Har aldrig provat själv med blixt måste införskaffa mig det snart tongue
Tackar smile Jo vet det me ljuset tänkte inte så mycket på ljuset då jag inte visste när jag fick blixt innan upsen dog^^ Men jag kör ju med studioblixtrar x2 så jag har ju kabel de flesta som emmet å dejjan använder mindre blixtrar me batteri!!

Ranoshka skrev:
Snyggt! Gillar sista bilden
Tackar, jo det e nått me den smile

Jap_power_ skrev:
hur har du placerat blixten?:S
Jag har placerat en framför å en på sidan, bild 2 har jag u då clonat bort dom!!

Kishkov skrev:
Blev ganska bra bilder smile synd att ditt första försök va på en svart bil hehe big_smile
jag läste en bra beskrivning av svarta bilar på ett annat forum som jag kan berätta här.

Svarta bilar är som en spegel, man uppnår oftast ingen riktigt bra effekt genom att rikta blixten mot bilen då den bara reflekterar bort ljuset.
Om man vill lysa upp en spegel så får man rikta blixten mot objektet som synns i spegeln.
Vill man t.ex lysa upp sidan på en svart bil kan man rikta blixten mot en vägg som kommer reflekteras i sidan.

//Fischer
Man ska inte alltid göra det lätt för sig^^ ville fota svart först, har andra färger planerade redan så tongue Orka ha med en stor reflex lr spegel för att fota wink

Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!


Sök