3001
Sök

soppafråga?

Svetsare
216 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
min bil går på 96 oktan kan jag köra på V-power?

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

214 Inlägg
4 april 2006
BogieBoy skrev:

Ja, det kan du, men till vilken nytta?
Med dagens bensinpriser blir man ändå rånad med 95 oktan, så det känns inte motiverat att köra med V-power på 99 oktan på din bil iaf, såvida du inte har hög kompression, trimmad turbosnurra osv..

Direktör
305 Inlägg
4 april 2006
Bilen går bättre på 99 oktan (v-power) Själv måste jag köra på den då min kärra e trimmad för att minska spiknings tendenser

Speed limit are only for pussy

26 Inlägg
4 april 2006
högre oktan=mindre bränsle förbruknig..men det spelar inte så stor roll..e ju svin dyrt att tanka pulkan idag..när kommer det kosta 12 kr

my mom have killde me, if she see me draving

256 Inlägg
4 april 2006
jag kör med v-power på hemmabygget på 2hjul men motorn ville inte starta efter ca20 åktid så jag fick rullstarta, skit konstigt jag vet fortfarande inte vad det var

694 Inlägg
4 april 2006
laynus skrev:
jag kör med v-power på hemmabygget på 2hjul men motorn ville inte starta efter ca20 åktid så jag fick rullstarta, skit konstigt jag vet fortfarande inte vad det var

Hejsan.. du va är det du åker på? ja hällde i det i min cross:( har ja pajjat den då? för ja får inte igång fan igen:S? hmm? det är en cross 125 cc.. Någon som vet?mvh oscar

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
4 april 2006
pontiz skrev:
högre oktan=mindre bränsle förbruknig..men det spelar inte så stor roll..e ju svin dyrt att tanka pulkan idag..när kommer det kosta 12 kr

hade tänkt att tanka ida på statoil fast snålheten tog över så ja sket it...priset låg runt 12,02 el nåt sånt....nån som vet va dom skyller på denna vecka?

694 Inlägg
4 april 2006
okkar skrev:
laynus skrev:

Hejsan.. du va är det du åker på? ja hällde i det i min cross:( har ja pajjat den då? för ja får inte igång fan igen:S? hmm? det är en cross 125 cc.. Någon som vet?mvh oscar

någon som vet?

Svetsare
216 Inlägg
4 april 2006
Trådstartare
900 Power skrev:
BogieBoy skrev:

Ja, det kan du, men till vilken nytta?
Med dagens bensinpriser blir man ändå rånad med 95 oktan, så det känns inte motiverat att köra med V-power på 99 oktan på din bil iaf, såvida du inte har hög kompression, trimmad turbosnurra osv..

nä det va så att dom sluta med 96 där jag brukar tanka och har tankkort så jag bara undra om det va lungt. jag vill inte hälla i 95 får då går han inge bra. men det handlar ju bara om en krona och det blir ju inte så mycket på 34 liter. och 96 börjar bli jobbigt att hitta nu för tiden!

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

95 Inlägg
5 april 2006
Tanka 98 istället då....Shells bensin är ju bara blask, dom spär väl ut den med vatten kan jag tänka....

214 Inlägg
5 april 2006
Nallen_sthlm skrev:
Bilen går bättre på 99 oktan (v-power) Själv måste jag köra på den då min kärra e trimmad för att minska spiknings tendenser

Njaa, en gammal bil med förgasare och fast tändning kommer knappast gå bättre, om den inte spikar förstås.
Men däremot kan en nyare bil som ändrar tändningen hela tiden kan dra en fördel av det, och då går bilen bättre.

Sök