2341
Sök

GARAGET.org, den ultimata sidan för den svenska avundsjukan?

Byggare Behm
562 Inlägg
22 april 2009
Jag har ingen koll på om det röstats 1or på mitt projekt eller inte men om detta stämmer så kan det nog ha hänt då jag brukar ha en tendens att kritisera någon som skrivit totalt nonsens eller Bull.. i forumet.

Jag har aldrig röstat 1or eller 2or , det kan man se på min statistik.. men jag röstar 3or på bilar jag tycker är standard, speciellt dom ägare som skryter om allt som dom gjort men ändå inte ÄR gjort av någon anledning när man tittar på bilen.
4 or får folk för sina bilar om dom ser schyssta ut men inte har nämnvärt med jobb nedlaggt på dom.
5 or röstar jag på specialbyggen, grymma projekt och grymma bilar.
Eftersom jag själv håller på att skruva som en tok så värdesätter jag framförallt allt jobb som är nedlaggt
på bilen.

Det tycker jag iaf är rättvist.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

terazzi
22 april 2009
Kunde inte bry mig mindre om mitt betyg,fine om man får en etta men det e ju inte hela världen?
Huvudsaken e ju att man e nöjd med den själv,sen om nån skulle klaga låt dem göra det... sen när räknar man nån annans åsikt?

Men ger dem bra så klart det e kul smile man ska visa uppskattning för dem duktiga och främja bilbyggandet i sverige smile som tex, jag hatar volvo verkligen,... men om ni kollar på tex rosendorf och hur mkt tid han lägger ner på den? ja då ska han fan ha ett bra betyg wink plus han bil blir unik med...
JAG KÖR ÄNDÅ saab wink tongue haha men den kanske inte alls e min stil, men udda och duktig e han oavsett vilket märke han kör ^^

bihfocus
11 augusti 2009
Tror det har blivit en tävlig av dessa betyg så alla vill vara först och hamna på garaget rekomenderar sidan, därav folk vägrar 1:or Ta bort betygen helt tycker jag...

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
11 augusti 2009
Att man ens pallar bry sig om vad man har för "ranking" på sin bil förvånar mig...

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
11 augusti 2009
Många som säger att de inte bryr sig om bilens betyg, ändå står det på var och varannan profil att 1or och 2or räknas som avundsjuka och att man måste motivera om man röstar lågt. Varför? Det är väl lika befogat att motivera om man röstar högt då. Samt folk som klagar äver att de har många ebsökare men få röster, eller måste tala om att de röstat på min bil för att jag ska rösta tillbaka...

Jag vet faktiskt inte vad min bil har för betyg och jag bryr mig inte, jag älskar den ändå oavsett vad folk tycker. smile Har dock också märkt av såna nerröstningar pga en åsikt man står för (för att personerna i fråga har skrivit till mig ATT de röstat en etta) - själva nerröstningen gör mig ingenting men man kan ju undra vad min bil har att göra med mina åsikter om väder och vind och barnen i Afrika?

Men jag kan inte se hur röstsystemet skulle kunna ändras för att undvika detta, folk kanske generellt bör växa upp istället och sluta bry sig om vad andra tycker? smile
Med 100.000 medlemmar och säkert ännu fler bilar på sajten så kommer det aldrig gå att få till ett röstsystem som alla tycker är rättvist.

/ichi

Avstängd
914 Inlägg
11 augusti 2009
BrajjAxx för 63 minuter sedan (#431)  Fin lack... (Motivering till betyget 1)

DETTA är ren och skär avundsjuka.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 augusti 2009
TMW-Performance skrev:

17år gammal är han också. Som sagt, 18års gräns kanske inte är så dumt trots allt...

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Avstängd
914 Inlägg
11 augusti 2009
-Mackan- skrev:
TMW-Performance skrev:

17år gammal är han också. Som sagt, 18års gräns kanske inte är så dumt trots allt...

Helt klart.. 18års gräns skulle nog ta bort mycket av sånt här skit.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

277 Inlägg
12 augusti 2009
Men orka bry sig om folk röstar ettor på er bil.Det är ju ni som ska vara nöjd med den och inte de.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 augusti 2009
Men asså, e la inte helt handikappade utan förstår väl att ni inte ska ta åt er av såna betyg och motiveringar?
Låt de hålla på, håller ni er på en högre nivå så blir de uttråkade å går till nåt annat ställe.

Snart börjar ju skolan också, försvinner de väl till Lunarstorm för nät-mobbing

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2009
TMW-Performance skrev:
-Mackan- skrev:
TMW-Performance skrev:

Helt klart.. 18års gräns skulle nog ta bort mycket av sånt här skit.

Detta har väl ändå inget med åldern att göra? Vissa blir vuxna tidigare än andra, medans andra inte blir vuxna någonsin, det vet ju alla.

Jag står fast vid det jag skrivit i en annan tråd tidigare. Gör motoveringen obligatorisk ifall man ska lägga ett omdöme så slipper man detta tjat. Visst, det lär väl bli färre som lägger omdömen men de kanske blir mer "rättvisa" röster då man kanske slipper de sk hämndrösterna.

Själv kan jag inte säga att jag bryr mig om stjärnorna destomer. Men självklart känns det trist att få en etta på bilen som man lägger ner mkt tid på. Men smaken är som baken och det accepterar jag. Jag äger ju inte en bil som är direkt ovanlig eller snygg för den delen jämfört med andra bilar som finns här på gorg.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

SKÅNING
1 215 Inlägg
12 augusti 2009
hahaha måste tyvärr skratta lite åt denna tråden tycker det är lite löjligt,

jag menar blir en bil fulare/sämre bara för att den får en låg röst ist för en hög? sen för den delan kan allt se bra ut på bild men skit i värkligehetn så vem bryr sig världen är trots allt lite stötte än garaget.org

jag tycker att min bil är lika fin även om den får ettor eller femor bryr mig inte så mycke om vad andra tycker om min bil det viktiga är att jag gillar den, visst klart det är roligare om andra också tycker att den är fin men det är ju inte det viktigaste

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

pnorberg
18 augusti 2009
Varför jag röstar t.ex. en etta på en fast and the furious bil med värsta kjolpaketet och 100 bildskärmar är för att i mina ögon ser jag ingen helhelt i bygget. Det är bara mycket pengar utlagda utan ens en tanke på hur slutresultatet kommer se ut. De flesta ser ut som platsräcers och rymdskepp, det är i mina ögon inte alls vackert utan snarare en förstörelse av en ev. redan vacker bil.
Allt som läggs på bilen anser jag ska ha en funktion/syfte. Gälar och hål i huven som inte gör ett skit samt displayer över hela bilen är i mina ögon bara slöseri och minskat värde på bilen.
Jag är inte rädd för att vädra mina åsikter, varken i den verkliga världen eller på nätet, likaväl och stå för dem.
Jag ger en motivering till varför jag röstar en etta, visst man får räkna med en massa hämnd omdömen och omogna kommentarer men det skiter jag fulla fan i. Så länge jag själv är nöjd med vad jag kör är de det som räknas, jag har inget syfte och försöka bli på top 10 listan med min bil och det kommer aldrig hända oavsett bil eftersom jag inte tillhör skaran som tycker Fast and the furious stuk men gillar japanska sportbilar.
fick själv idag ett svar om att jag skulle vara avundsjuk på en killes bodykit och att jag aldrig har råd med sånt vilket bara var mer skrattretande.
Var nästan lite kul och trampa på en öm tå...

Annars brukar jag vanligtvist rösta mest 4:or, det gäller för bilar som är riktigt fina men saknar det där lilla extra som är värd en 5:a. En 5:a gav jag bland annat till en gammal Honda Civic från slutet av 70-talet även fast det är helt original, just av den orsaken, den är unik och i ett ovanligt bra skick.

Det flesta bilar ignorerar jag totalt, ta inte illa upp nu men det är bilar som 740 och 240 men visst kan det slinka in en 4:a eller 5:a på en sådan om jag hittar en i otroligt original skick. I det fallet måste jag säga att speciellt 240 ser bra ut. Kan nog ha med att man sällan ser en idag.

Men till er som bryr er om att få ettor, varför lägger ni upp bilen på en community där folk kan rösta? Alla tycker tyvärr inte om bilen och det är bara och acceptera det.
Senast redigerat av pnorberg (18 augusti 2009)

FreddeK
18 augusti 2009
en etta vem bryr sig! en tvåa jag bryr mig inte! en trea gör inte mitt liv roligare! en fyra gör mig inte gladare och en femma gör mig inte lyckligare! Finns bättre saker att fokusera på i livet än på ett röstsystem på Garaget.org. Bara man själv är lycklig och nöjd med det man har så är det väl bra? Köpte du din bil för att andra ska gilla den? det gjorde inte jag, köpte min bil för JAG vill ha den!

453 Inlägg
18 augusti 2009
Jag bryr mig inte om vad jag får för betyg på min bil, jag blev medlem här för att få inspiration och hjälp med min bil när jag behöver det, sen röstar jag aldrig några ettor eller tvåor för den delen heller, jag röstar höga betyg på bilar som jag gillar starkt, och sen röstar jag inte alls på de som jag inte gillar

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
18 augusti 2009
Alla betyg borde kanske motiveras? för som många säger så är det inte poängen som är viktiga... en etta ska vara ärlig, det tycker jag.... men hur kul är det att få en massa tomma femmor? inte alls, man vill ju inte bara veta vad folk inte gillar med bilen... utan mest av allt så vill man veta vad folk gillar med bilen...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök