3799
Sök

Problem när jag kopplade in ljud i saaben

303 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
Hej!
höll på inatt med att koppla in bas och steg.
efter cirka 12 timmars jobb va ja nöjd och sugen på att testa allt, startar tändningen, blir impad av de nya ljudet hehe.
allting funkar perfekt men sen när ja ska åka iväg så lyset varningslampan och AIRBAG lampan av nån konstig anledning:S
nån som upplevt detta? köpte en omvandlare på netonnet tror jag de va så ja kunde koppla på lågnivå.. har svårt å tänka mej att de skulle ha med detta problem att göra:S
plus att på omvandlaren fans det 4 kontakter, right front, left front, right rear och left rear.
kopplade på lågnivån på front left och right men på steget står de ju "in och out"
vad är rätt här?

bilen är en saab 93-aero 02:a

mvh//johan

7 275 Inlägg
22 april 2009
Antingen har du kommit åt något till en airbag eller så vred du om tändningen utan ex. en stol i.
Åk till saab och be dom ta fram felkoden.

Det är sällan airbaglampan slocknar utav sig själv.
Senast redigerat av Brains (22 april 2009)

303 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
aha, ja vred tänningen några ggr å testade när stolen va urkopplad=/ så de kan bero på de alltså?
borde inte de försvinna när man sätter tillbaka stolen? och måste man åka till saab för att få den släckt då?

tack för svar! mvh//johan

34 Inlägg
22 april 2009
Ja det beror på stolen, man ska ALDRIG vrida om nyckeln efter att ha demonterat stolar med sidoairbag eller plockat ner förar/passagerarairbag då får man SRS lampan som lyser. Dessa släcks enklast ner med Tech2 utrustning.

mvh marre

303 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
aha så då får ja åka till saab å betala massa hundralappar? sad

mvh

244 Inlägg
22 april 2009
Har samma problem, men har vant mig nu... Frågade på saab och dom ville ha 600 kr, känner inte för att pröjsa för det när man är student tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 april 2009
DouZter skrev:
Har samma problem, men har vant mig nu... Frågade på saab och dom ville ha 600 kr, känner inte för att pröjsa för det när man är student tongue

Svinigt dyrt, det tar ju inte 2min att göra den proceduren. roll

Jag hade tur i min beetle, där lös avgasreningslampan för förra ägaren hade visst kört med öppet filter sen när han bytte tebax te vanliga burken så spände han inte åt en av slangarna så den låg lös och det blev fel mätvärden eller nåt.

som tur e känner ja dem på lokala VAG verkstan så dem släckte den till mig gratis, men om ja skulle betalt så mkt hade jag nog svurit en bra ramsa för mig själv.

Har även jag haft stolarna ute ur bilen, iofs hela inredningen. men jag tog väck pluspolen fram innan så då kvittade det om jag hade nyckeln i för att slippa rattlåset gick i.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

155 Inlägg
22 april 2009
_blitz_ skrev:

mvh

Hahaha
Tur att jag har en polare som jobbar på Svenska bil I tagene / göteborg   smile

Senast bet jag ett lock bira till honom för olje byte i motor + låda + omprogramering av larmet  smile

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

3 295 Inlägg
22 april 2009
åk förbi en saabverkstad, köp med dig en påse bullar och fråga snällt om dom har lust att släcka din airbaglampa för att du har råkat gjort ett misstag när du kopplade ljudet... säg som det är helt enkelt.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 april 2009
Slave_joe skrev:
åk förbi en saabverkstad, köp med dig en påse bullar och fråga snällt om dom har lust att släcka din airbaglampa för att du har råkat gjort ett misstag när du kopplade ljudet... säg som det är helt enkelt.

låter som en vettig ide, eller ja det är alltid värt att fjäska för dem som jobbar med handarbete. det kostar ju inte nåt precis för firman att dem kopplar in den och släcker.

men gå inte via nån servicedisk bara big_smile

Team-leader för Team1

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 april 2009
Swedenrockers skrev:
Förvisso, men vad har verkstaden investerat i då för att släcka dessa? Personal, kurser och verktyg.
Frippe_L skrev:
Svinigt dyrt, det tar ju inte 2min att göra den proceduren. roll

Jo jag vet, men så tänker man kankse inte som kund.
Men en sån felkodsläsare eller vad heter kan ju kosta uppemot 100papp kanske om man har en redig feting, då vill man klart ha den betald nån gång med, förstår helt å hållet att dem vill ha betalt för arbetet.

Team-leader för Team1

303 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
tack så mkt för svar!
ni tror inte dom kan göra de i samband med att man förbesiktigar bilen?smile

mvh

244 Inlägg
22 april 2009
Spindeln_Gbg skrev:
_blitz_ skrev:

mvh

Hahaha

Senast bet jag ett lock bira till honom för olje byte i motor + låda + omprogramering av larmet  smile

Vissa har det bra ser jag cool

369 Inlägg
23 april 2009
Samma sak hände mig, dock för att kontakt stycket till passagerar airbagen lossnade.. Bara att svänga inom vilken verksta som helst som skruvar med saab så släcker dom felkoderna på nolltid.. Att försöka släcka felkoden genom att ta bort batteriet är meningslöst... Felkoden sparas.. Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

712 Inlägg
23 april 2009
Spindeln_Gbg skrev:
_blitz_ skrev:

mvh

Hahaha

säkert samam kille vi känner då smile

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

Sök