sugen på att sänka bilen men vet inte hur mkt man kan sänka för att kunna åka i sverige överhuvud taget med tanke på trottoarer mm? 35mm? skulle vilja få reda på tillverkare med rimliga priser också!
sugen på att sänka bilen men vet inte hur mkt man kan sänka för att kunna åka i sverige överhuvud taget med tanke på trottoarer mm? 35mm? skulle vilja få reda på tillverkare med rimliga priser också!
GE Motorsport har bra fjädrar. Hade dessa på min gamla, åkte ca 4000 mil fjädersänkt sen såldes bilen.
Kostar 1490kr.
Det står att dem sänker 40mm men det stämmer inte riktigt då Aerons chassi är lägre från fabrik, men den sänkte runt 25mm vilket var helt ok i mina ögon.
Är själv inne på att sänka min 9-3 SS Aero. Byta fjädrar, är det nåt man klarar av själv? Har inte mekat allt för mycket med bilar är väl att tillägga.
Är själv inne på att sänka min 9-3 SS Aero. Byta fjädrar, är det nåt man klarar av själv? Har inte mekat allt för mycket med bilar är väl att tillägga.
Det klarar du förmodligen själv. Du kommer att behöva använda fjäderspännare. Rekomenderar även en hjulinställning efteråt!
Var försiktig med fronten. Har skrapat i ett par farthinder av större typ. Tänk också på att bilen blir lite jobbigare att hissa upp på lyft. Jag löste det hela med träklossar som jag lägger på gummi puckarna. (4 pelar lyft). Blir jävligt stötig och lite obekväm vid ojämnheter i marken. Men den blir fan så mycket snyggare
Allt det du säger stämmer OM man snackar og9-3, 9-3NG är lite vänligare frontmässigt och lyftmässigt. Sen så satt det en 40mm sänkningssats på min gamla Og och de funka kanon med en vanlig garagedonkraft, behövdes inte klossas upp eller liknande.
Sen är de väl bara till att snedda lite upp för ett farthinder?
Ska sätta på 20" fälgar imorgon och har en tanke på sänka bilen ... Frågan är går de sänka 30-40 mm eller är de riskt de tar i någonstans bilen ifråga är saaben alltså 9-3 ss aero 07
Ska sätta på 20" fälgar imorgon och har en tanke på sänka bilen ... Frågan är går de sänka 30-40 mm eller är de riskt de tar i någonstans bilen ifråga är saaben alltså 9-3 ss aero 07
Beror lite på ET osv, många som kör med t.ex 225/30/20" med 45mm och ET40. ET35 och 235/30/20" är nog maxmåttet skulle jag gissa på? bra nära.
30-40mm ska inte va nå problem, hjulhusen på SS sväljer rätt mycket.
Hett tips, kolla runt lite här på sidan vilka kombinationer folk kör med.