2963
Sök

Är dessa kit något bra?

186 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
Hej. Undrar om någon har nån erfarenhet av dessa två kit system, finns på belkingebilradio.se.                     Mac Audio Pro Flat 2.13 kit
Eller
U-Dimension EL comp5

Vilket skulle ni välja och varför? steg finns med bra kraft, och spelar massa olika musik.

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
22 april 2009
addea1 skrev:
Hej. Undrar om någon har nån erfarenhet av dessa två kit system, finns på belkingebilradio.se.                     Mac Audio Pro Flat 2.13 kit
Eller
U-Dimension EL comp5

Vilket skulle ni välja och varför? steg finns med bra kraft, och spelar massa olika musik.

För mig är det okända märken.. ska du köpa kit som du ska driva med steg så föreslår jag att du antingen lägger någon slant mer och köper något lite mer känt märke eller så köper du begagnat. Finns mycket bra saker som man kan köpa begagnat för en bra peng men som ändå är nytt och oanvänt.

Det som tillverkaren skriver i papperet är en sak, vad du får ut egentligen är ju en helt annan sak.

Finns många kassa kit som lovar guld och gröna skogar på papperet men inte låter något vidare wink
Senast redigerat av XtremeTuning (22 april 2009)

2 914 Inlägg
22 april 2009
XtremeTuning skrev:
addea1 skrev:
Eller
U-Dimension EL comp5

För mig är det okända märken.. ska du köpa kit som du ska driva med steg så föreslår jag att du antingen lägger någon slant mer och köper något lite mer känt märke eller så köper du begagnat. Finns mycket bra saker som man kan köpa begagnat för en bra peng men som ändå är nytt och oanvänt.

Det som tillverkaren skriver i papperet är en sak, vad du får ut egentligen är ju en helt annan sak.

Finns många kassa kit som lovar guld och gröna skogar på papperet men inte låter något vidare wink

varför säger du att dom är dåliga om du inte lyssnat på dom och är helt okända märken för dig?
har inte lyssnat på dom, har inte känt på den, vet inget mer än att folk säger att dom är jävligt bra.
jag skyddar dom inte, vill som bara veta,

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 april 2009
de kan mkt väl låta bra om du installerar de ordentligt.:smile

787 Inlägg
22 april 2009
XtremeTuning skrev:
addea1 skrev:
Eller
U-Dimension EL comp5

Han kanske inte har någon mer "slant" att lägga utan kanske nöjer sig med dessa system ? och frågan va ifall någon hade erfarenhet om systemen, kunde inte läsa någonstans att du svarar på hans fråga ?

Systemen kanske duger åt honom som kanske inte ska tävla osv !

har tyvärr inte lyssnat på dom , men rätt intallerat så låter dom säkert okey smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 april 2009
MacAudio är ett gammalt erkänt och välkänt märke som även i sina billigare serien har hållt hyfsad kvalitét genom åren. Dock har jag inte lyssnat ngt på dem på senare år så jag kan inte uttala mig om hur de låter idag.

u-Dimension har jag inte lyssnat på men har hört att Dimensionserien skall låta bra för det priset..alltså de skall tydligen vara riktigt prisvärda.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team Autohifi!
865 Inlägg
23 april 2009
addea1 skrev:
Eller
U-Dimension EL comp5

Om jag skulle vara dig så skulle jag ringa Daniel eller Jimmy på Blekingebilradio.
De har ju sakerna uppe och kan lyssna på dem direkt och ge dig svar på alla frågor du har.

Det ända jag kan svara på är att Element kittet spelar riktigt bra för en pängen men men jag är färgad & har inte lyssnat på MAC Audio systemet.

177 Inlägg
24 april 2009
Har Udimension i min bil. Spelar riktigt bra faktiskt, har inget steg på de men låter bra ändå.

tokfrans
982 Inlägg
24 april 2009
har hört u-dimension kittet och storebror COMP jr.. och båda låter bra.. element kittet imponerade för den lilla pengen smile

186 Inlägg
24 april 2009
Trådstartare
tack för svaren, då blir det till att skicka efter ett u-dimension steg. just nu har jag ett Carpower HPB-602 liggandes och tänkte ha det till kitet, men har även ett par 6x9 som sitter i bilen. Finns det något 4kanaligt steg som ni kan tipsa om som klarar att driva kitet och ett par Dls 960 (6x9). Vet inte om dessa är tngdrivna eller inte... har upp till 2000 kr att lägga på ett till steg.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
24 april 2009
Carpower Power-4/400 kommer funka fint.
Bra ljud o effekt i det steget för dem pengarna det kostar, typ 1800 cirkus.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Team Autohifi!
865 Inlägg
24 april 2009
Carpower 4/400 alt µ-Dimension Element EL-A54 fungerar fint till detta kitt samt DLS 960 6x9orna.

Lycka till!

Sök