En kompis blev stoppad för några veckor sen.. han har en vanlig i ABS plast utan vassa kanter eller nått sånt.. men polisen sa att den får inte vara högre än 3 cm mellan bagageluckan och själva vingen..
Men de kan ju fan inte stämma. hur många orginalvingar finns de som håller dom måtten då. Typ Evo å Impreza vingar e ju gött högre än 3 cm
har hört att för att en vinge ska vara laglig får vingen inte sticka ut på sidorna och när man sitter på huk så får inte vingen sticka ut ovanför takkanten! om den den är inom dom ramarna så bör den vara laglig!
Här i Spanien så kan man ha allting bara det är "homologerat". Det finns feta vingar och de e lagliga. Polisen brukar inte säga mkt... men ivartfall så krånglar besiktningen hela tiden, men om det är homologerat så går det alltid visst...
Besiktningen vet jag inget om men vad poliserna säger spelar nog väldigt stor roll vem som stannar en. Jag vet flera som har blivit stoppade för fortkörning, mellan 5 - 10 km/h för fort av Ulricehamnspoliserna å dom har släppt dom bara, å jag själv har blivit stannad å hade inget körkort me mig å då sa dom bara att jag inte skulle glömma det nästa gång. Men blir man stoppad av Boråspoliserna så letar dom fan fram fel så dom ska kunna plocka böter från en!