3244
Sök

Alu. Vinge lagligt lr olagligt?

44 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
ja har funderat på denna vingen till min 200sx

http://www.stylingbutiken.se/show_produ … egory2%3D0

Hur blir det med besiktning? och ute på vägarna?
När jag ska besiktiga kan ja plocka bort själva vingen o låta fästena sitta kvar?

ja de var väl allt

111 Inlägg
5 april 2006
olagligt i allra högsta grad, så bes kan du glömma.
Ja, men du lär få plocka av den oftare än så kan ja säga wink

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

44 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
Åååh varför ska allt snyggt vara olagligt för =P aja får väl se mig efter en annan vinge=(

10 287 Inlägg
5 april 2006
Men om man sätter ett takräcke på bilen och fraktar vingen på takräcket, då är det helt lagligt.....

Dessa regler.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

35 Inlägg
5 april 2006
En kompis blev stoppad för några veckor sen.. han har en vanlig i ABS plast utan vassa kanter eller nått sånt.. men polisen sa att den får inte vara högre än 3 cm mellan bagageluckan och själva vingen..

Men de kan ju fan inte stämma. hur många orginalvingar finns de som håller dom måtten då.
Typ Evo å Impreza vingar e ju gött högre än 3 cm

44 Inlägg
5 april 2006
Trådstartare
Det har något med att de e orginal på Evo å Impreza.
men blir så trött på dessa lagar.
Någon som kan tipsa en snygg fin vinge?

35 Inlägg
5 april 2006
Jo men de e ju lajjt ändå.. för man kan ju besiktiga den vingen.. de e typ 30-40 cm mellan luckan å vingen:S

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 april 2006
har hört att  för att en vinge ska vara laglig får vingen inte sticka ut på sidorna och när man sitter på huk så får inte vingen sticka ut ovanför takkanten! om den den är inom dom ramarna så bör den vara laglig!

Team Insane Racing

Såld på Italienare
579 Inlägg
5 april 2006
Jag har hört att de äter hundar i Kina

1 161 Inlägg
5 april 2006
Johanromeo155 skrev:

va har de me alu vingar att göra?? smilesmile

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 april 2006
__hogberg__ skrev:
Johanromeo155 skrev:

va har de me alu vingar att göra?? smilesmile

kanske vässar aluvingar i kina för att sedan tjoppa upp hundarna så dom blir ätbara? inte vet jag tongue haha

Team Insane Racing

Chaufför
131 Inlägg
5 april 2006
Ja allt som är snyggt  o ha på bilen är ju nästan olagligt...

311 Inlägg
5 april 2006
Här i Spanien så kan man ha allting bara det är "homologerat". Det finns feta vingar och de e lagliga. Polisen brukar inte säga mkt... men ivartfall så krånglar besiktningen hela tiden, men om det är homologerat så går det alltid visst...

146 Inlägg
5 april 2006
du kan lungt köpa din alu vinge . ta bara bort den vid besiktning å kolla bara så den inte sticker ut mer än 3 cm från varge kant på bilen..

min kompis hadde en ännu större å värre på sin 740 förra året och han mötte polisen på vägarna och sa inget

han blev stoppad för alko test men ingen sa något om vingen .

han blev stoppad för fortkörning men fortfarande inget om vingen

.men blev stoppad vid besiktningen .men dom sa bara att han kunnat ta av den inna besiktningen sen va de inget mer med det

och vad jag läst mej till så e det inte olagligt om den bara inte sticker ut mer än 3 cm på vargesida av bilen.så köp den den kommer bli snygg smile

MVH BOBBBAN

95 Inlägg
5 april 2006
Besiktningen vet jag inget om men vad poliserna säger spelar nog väldigt stor roll vem som stannar en. Jag vet flera som har blivit stoppade för fortkörning, mellan 5 - 10 km/h för fort av Ulricehamnspoliserna å dom har släppt dom bara, å jag själv har blivit stannad å hade inget körkort me mig å då sa dom bara att jag inte skulle glömma det nästa gång. Men blir man stoppad av Boråspoliserna så letar dom fan fram fel så dom ska kunna plocka böter från en!

2 164 Inlägg
5 april 2006
men roadrunners vinge är ju typ 1.5meter hög eller nåt ju.. och det är orginal, går den igenom bes?? låter ur fånigt att man inte får ha vinge!! sad

"Life´s too short to drive a boring car"

146 Inlägg
7 april 2006
bara plocka bort vinnen innan besiktningen . och vingen kan vara näst intill hur hög som hälst.
det e bara det att den inte får sticka ut på sidorna.

44 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
fan vågar man detta=P vill ju inte åka på böter direkt ja e ute på vägen
Kan ni inte föreslå en fin annan vinge? som e laglig=)

1 453 Inlägg
7 april 2006
Tycker inte du ska ha nån annan än den som sitter på nu!

Sök