3220
Sök

Alu. Vinge lagligt lr olagligt?

764 Inlägg
7 april 2006
Dietrich skrev:
En kompis blev stoppad för några veckor sen.. han har en vanlig i ABS plast utan vassa kanter eller nått sånt.. men polisen sa att den får inte vara högre än 3 cm mellan bagageluckan och själva vingen..

3cm... Eller hur. Bara bullshit ju.

TeQuilla

44 Inlägg
7 april 2006
vad jag har hört så handlar det om skarpa kanter och sånt. till exempel får du inte ha bultar stickande ut ur fronten ( om du kör på en stackars fotgängare blir dom kebabsås)
Så jag tror det är det största problemet på besiktningen förutom att den skulle dra sig utanför bilens kanter.

rätta mig om jag har fel smile

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
7 april 2006
JonHultgren skrev:
Besiktningen vet jag inget om men vad poliserna säger spelar nog väldigt stor roll vem som stannar en. Jag vet flera som har blivit stoppade för fortkörning, mellan 5 - 10 km/h för fort av Ulricehamnspoliserna å dom har släppt dom bara, å jag själv har blivit stannad å hade inget körkort me mig å då sa dom bara att jag inte skulle glömma det nästa gång. Men blir man stoppad av Boråspoliserna så letar dom fan fram fel så dom ska kunna plocka böter från en!

Håller inte med där, blivit stoppad av boråspolisen flera gånger och dom har inte sagt något, däremot besigtningsgubben i Ulricehamn klagade på att jag hade 17"are och öppet luftfilter på bilen

Till Prestbacka, köp vingen tror det blir kanon med den coh jag tror inte du får några böter av polisen, men det beror ju på vem som stoppar så klart
Senast redigerat av Trozzo (7 april 2006)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

44 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
Här i samhället där ja bor, har vi 1 polisbil=P så här e nog jätte lungt, men sen om ja åker vidare till dom större städerna runt om, så vette fan alltså smile men väldigt sugen på den svarta

OLAGBG
596 Inlägg
7 april 2006
det där med 3cm stämmer inte överhuvud taget... det som   gör just en aluvinge olaglig är inte material aluminuim utan det är att vingen inte slutar i bagage luckan där av problemet... oftast har du fästpunkterna i mitten av bagageluckan så som jag har det på min bil.. var inne spå sent som idag utan vinge givetvis fast med fästena.. gick igenom utan problem.. att man åkte dit på lite annat skit som tonade framrutor/ baklampor hör ju inte hit hehehaha

OLAGBG
VOLVO

Sök