Detta spelet var väll egentligen tänkt som reklam för den nya S60n, nu fick man en S40 super touring, 850 estate super touring och 240 grupp a som alla är ovanliga, inget modernt spel har dom bilarna iallafall, och dessutom en C30 super 2000 och en S60 super 2000. Eftersom spelet är en reklampelare för den nya fula äckliga utomjordiska S60n så förstår jag inte hur man kan klaga när man får med 5 "riktiga" bilar också, och i ett racingspel ska man inte ha raggarhäng, det har man RBR till
Dock så är super touring bilarna väldigt lätta i röven under inbromsning så man kan sladda med dom utan problem
Håller med om att 240n inte är rolig att köra, sen var den ju anpassad för banracing och inte rally även i verkligheten så det är väll en bidragande orsak, bara man får över skiten till Race07 eller GTR Evo så kan man säkert andra setupen så den kan få en annan karaktär.
Massa positivt vette tusan, men det var bättre än jag förväntade mig, som sagt jag gillade skarpt 850n och S40n och Chayka var OK så jag kan inte klaga!
Mycket bättre känsla i Race07 vette tusan, det är ju inte samma typer av bilar heller så det går inte att jämföra rakt av. Fysikmotorn är ju samma..
Jag sitter med en snart 3år gammal laptop för 14 tusen som klarar av 1280x800 32bit, alla grafikinställningar på high förutom skuggor på low och har mellan 40-55fps hela tidem på Chayka, visserligen är grafikkortet lite överklockat men det gör ingen stor skillnad..
Nej det är egentligen inget att diskutera, men min åsikt är att det kunde ha varit mycket, mycket sämre... men det är ändå ljusår ifrån RBR
Jolle87 skrev:
Nej jag är inte full men du är kanske
Nej det förstår väll jag också men jag menade att det hade varit roligare om det lagt in lite fler bilar i spelet. Jo jag förstår mycket väl hur lång tid det tar att göra ett spel. Det vet jag också att volvoos racing bilar i modern tid är oftast framhjulsdrivna. Men tror spelet hade sträckt sig till fler användare om det lagt in lite fler bilar samt lite ovanligare bilar. De flesta som spelar bilspel är ute efter att sladda i kurvorna och ha sig. Men även att kunna köra på fortast möjligast tid runt banan. Man vill ha en bra kombination på det hela.
Jo det är den, visst hade man satt sig in i spelet och spelat ett tag hade man nog kunnat lära sig köra 240in i spelet också. Men den var absolut inte rolig att köra enligt mig. 850in var däremot lite roligare att köra. Klart man gämför lite med de andra bilarna och hur bilar beter sig i andra bilspel också. Man vet ju hur man hanterar en bil i ett spel, men 240in beter sig inte alls som den borde göra. Vad vet jag kanske går att ändra en del i inställningar osv så styrning blir snabbare osv.
Nej men det verkade så eftersom du bara pratar massa possitivt om spelet, man skulle nästa kunna tro att du varit med och tillverkat spelet
*skämt å sido* Som jag skrev i mitt förra inlägg så vet jag att det är ett gratis spel därför kan man inte begära allt för mycket från spelet. Men hade ändå förväntat mig mer av spelet. Att man sen kan konvertera det till race07 ska bli väldigt kul och intressant att se. Då kan det kanske bli lite roligare att spela. Och jag håller med dig om att Richard Burns Rally är en av de bästa bilspelen som tillverkats.
Det är inte bara det att Race07 är bättre för de har större utbud av bilar och banor, utan för att det är mycket bättre känsla när man kör det spelet.
Kraftiga grafikbuggar har inte jag iheller men har märkt av, men ett par stycken som är ganska irriterande har jag drabbats av iallafall. Och jag har verkligen ingen gammal datorn. Köptes för över 20.000kr för drygt 1år sedan.
Nää nu orkar jag inte disskutera det här mera. Jag tycker spelet är skit och att det verkligen inte var något "kul" att spela. Och du tycker det är kul. Thats it.
Vad jag ser så är det ganska många som håller med mig om att det är ganska så tråkigt också?