3193
Sök

300zx automatlåda? manuell låda?

284 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Hej en liten snabb fråga bara .. jag är van att köra manuell låda på mina sportbilar som jag har ägt och äger.. kommer jag bli grymt besviken om jag skaffar en 300zx med automatlåda? menar.. förstör det körupplevelsen? Kan tänka mig att automatlådorna i dom är inte som en vanlig automatlåda men eftersom jag är okunnig inom det där så frågar jag helst runt innan jag bestämmer mig för nått. Har hört att automatlådorna i dom där växlar bättre än vad en person skulle göra med en manuell låda , vet inte om det är sant men? om man trycker på dvs. och så har jag hört att man kan växla manuellt på ratten?  tacksam för svar

1 019 Inlägg
26 april 2009
Tycker du ska köpa dig en manuell.. Roligare enligt mig tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

284 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Grejen är ju den att priset stiger ju så mycket mer om man börjar snegla mot en manuell .. smile

1 019 Inlägg
26 april 2009
NightblizZ skrev:
Grejen är ju den att priset stiger ju så mycket mer om man börjar snegla mot en manuell .. smile

Jo det är klart, men köp dig en högerstyrd då? Kan du få riktigt billigt

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Avstängd
1 031 Inlägg
26 april 2009
smaksak, jag gillar känslan med manuell men gillar också min auto V8:a  :-)   beror lite på vilken bil den sitter i.

284 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Blir ju mer "glidarbil" av 300zx så en automatlåda skulle nog kanske inte göra så mycket , kan tänka mig att den skickar på rätt rejält endå om man vill det

Avstängd
1 031 Inlägg
26 april 2009
kickdown är ganska kul...   som när man ligger i 90 och ska köra om, bara trycker fullt och ser två streck i backspegeln efter att automaten kastat i en lägre växel...  wehaaa!!!  :-)

136 Inlägg
26 april 2009
Tror att en manuell låda kan vara rätt hårdkörda i en sån bil. Är nog inte så många som kör snällt med dom precis. Automat är nog bäst, för då är det inga som har kunnat misslyckas med växlingar hit och dit.

~Boogie Woogie~

284 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
hehe sant de big_smile

284 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
undrar hur tåliga automatlådorna är i dom där då? om dom håller för trim eller om man måste uppgradera något? jag kan absolut ingenting om automatlådor

Sök