4580
Sök

Är det fler som har ett Bsr luftfilter och som fått fel på lmm:n?

1 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Hej

Jag har köpt ett öppetluftfilter från bsr till min volvo s40 och nu så har en lampa börjat lysa på instrumentpanelen som indikerar att något är fel i motorns elektriska system. Har bara kört med luftfiltret i typ 10-15 mil. Har detta hänt någon annan så kan ni väl skriva och berätta?
Senast redigerat av S40_99 (27 april 2009)

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
27 april 2009
lmm kan ju ta stryk om du har oljat in filtret för mycke, finns säkert många andra som kan förklara de där bättre o de är nog från bil till bil jag hade sportluftfilter på en volvo 740 när de regna ute så gick den lmm sönder så ja undviker sånt bättre köpa sånt man sätter i befintliga boxen, Rickard

tjooolihoo

I brist på annat :)
526 Inlägg
27 april 2009
Jag fick byta min LMM efter att jag kört med deras filter eftersom den säckade ihop.... De är väldigt oljiga när de levereras så jag skulle rekommdera folk som köper dessa att torka av dem lite lätt.

406 Inlägg
27 april 2009
S40_99 skrev:
Hej

Jag har köpt ett öppetluftfilter från bsr till min volvo s40 och nu så har en lampa börjat lysa på instrumentpanelen som indikerar att något är fel i motorns elektriska system. Har detta hänt någon annan så kan ni väl skriva och berätta?

Lmm tar stryk. Sedan beror det på vad du gav för filtret. Man bör köpa för ca 900kr då vet man att det är kvalite. Är det ett dyrt filter så brukar dom vara tvättbara och då ska dom ju olja på. Har man förmycket olja kan lmm gå sönder. Och ett sport filter renar inte lufften lika bra och släper igenom mera skit och då kan lmm med gå. Så kolla lmm om den fungerar. Verkar som om det är Lmm som gått sönder:/

MvH Glenn Wiberg

402 Inlägg
27 april 2009
S40_99 skrev:
Hej

Jag har köpt ett öppetluftfilter från bsr till min volvo s40 och nu så har en lampa börjat lysa på instrumentpanelen som indikerar att något är fel i motorns elektriska system. Har bara kört med luftfiltret i typ 10-15 mil. Har detta hänt någon annan så kan ni väl skriva och berätta?

Hoj! Har kört flera tusen mil med bsr-filter utan större problem. Däremot fick jag se en
tråd om just detta med oljig lmm, köpte CRC airsensor cleaner(polkagrisfärgade sprayburkar)
och gjorde ren lmm, det kändes som bilen var "nychippad" därefter bytte jag till sk. "dryflow-
filter dvs. oljefritt filter och har inte haft såna problem sen dess.mvh.tongue

16 Inlägg
27 april 2009
grejen är också om filtret inte sitter fast ordentligt utan kan hoppa omkring lite hur som helst kan lmmen ta stryk också. Och håller inte heller med att ett filter för 900 spänn är bättre än ett för 250.. Utan de är hur man sköter filtret som räknas. Har provat både KN, BSR och Biltema filter och ingen har funkat varken bättre eller sämre men valde BSR pgr av deras fästplåt som avskärmar och håller fitret på plats..

Ge gärna styling och tips som man enkelt kan fixa på sin audi 80 :)

58 Inlägg
26 maj 2009
Pinnenpabacken skrev:
S40_99 skrev:
Hej

Hoj! Har kört flera tusen mil med bsr-filter utan större problem. Däremot fick jag se en
tråd om just detta med oljig lmm, köpte CRC airsensor cleaner(polkagrisfärgade sprayburkar)
och gjorde ren lmm, det kändes som bilen var "nychippad" därefter bytte jag till sk. "dryflow-
filter dvs. oljefritt filter och har inte haft såna problem sen dess.mvh.tongue

tja
de här oljefria filtret du pratar om,vart hittar man ett sånt?
jätte tacksam för svar!

47 Inlägg
26 maj 2009
Har kört många tusen mil med ett bsr filter till min volvo 940-98 utan problem. Torkade inte av det innan montering

Golf R32 - En sitter i och 250 hästar skjuter på!

Sök