3554
Sök

Baslåda och stereo hemma i huset?

649 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Hejsan, Använder just nu inte min baslåda så jag tänkte om man kunde ställa den i rummet om man har en transformator(eller vad det heter) som gör om elen till 12volt ?

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

85 Inlägg
30 april 2009
Detta är jag också intresserad av då jag inte har någon hel bil längre att spela i. Skulle vara tacksam för svar på denna fråga:D Man borde väl kunna koppla bil-stereon till slutsteget till baslådan, eller??? med hjälp av en transformator?

Egen företagare
864 Inlägg
30 april 2009
det skulle väll funka, men det bästa isf är nog att ta med ett bilbatteri och koppla allt på och sätta på en laddare.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

649 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Tror nog inte att man vill ha ett bilbatteri i rummet lixom.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
30 april 2009
snurbo_diesel skrev:
det skulle väll funka, men det bästa isf är nog att ta med ett bilbatteri och koppla allt på och sätta på en laddare.

Det kan säga PANG om man har otur...

Har lyckats smälla ett MC batteri en gång bland annat.. de vill ajg itne göra igen

Sump Runk Rätt O Slätt!

649 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
du får ställa bilen utanför fönstret och gå ut och gasa lite då och då.. Dra strömmen från den. smile Billigt å bra, Ne men ..

Skulle det funka som han sa?

Egen företagare
864 Inlägg
30 april 2009
men igentligen då, om man säger så här. Hur ofta smäller ett batteri igentligen då, så många miljoner bilar som kör runt varje dag och inte är det många batteriet smäller.
Sen så ställer man det ju i en batterilåda, finns ju på biltema eller så får man bygga en trälåda eller nått sånt då.
Bor man i hu kan man ställa batteriet på utsidan i en låda som en kompis gjorde, hände aldrig nått.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

85 Inlägg
30 april 2009
det vore ju ett sätt men hur ska man få så att batteriet blir laddat jämt? ska man sätta det på laddning dygnet runt eller?

Egen företagare
864 Inlägg
30 april 2009
finns underhållsladdare som kan sitta på dyngnet runt, typ cetek.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

85 Inlägg
30 april 2009
okej, men vad kostar sådant då? och kan man då koppla batteriet till bil-stereon till slutsteget till basen?

Ovejävel!
261 Inlägg
30 april 2009
Varför inte bara köpa ett löst hemmabio slutsteg o koppla in basen på? O den kan man tom koppla in på en helt vanlig radio genom högtalaren.

Kör du så dör du!

2 914 Inlägg
30 april 2009
skarmarn skrev:
okej, men vad kostar sådant då? och kan man då koppla batteriet till bil-stereon till slutsteget till basen?

att mc batteriet small var nog pga det är inte lika "stryktåligt" som ett bilbatteri, alltså kapaciteten är som lite annars? tongue

21 761 Inlägg
30 april 2009
Det finns två huvudorsaker till att batterier exploderar, dels att de kortsluts på något sätt och dels att en gnista uppstår i närheten när batteriet avger gas (oftast vid laddning). Batteriet exploderar inte bara för att man tex kopplar på ett slutsteg som drar mycket ström. smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
30 april 2009
Ni kan ju labba lite med ett nätaggregat från en dator. Där har ni ju 12V.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 914 Inlägg
30 april 2009
-Mackan- skrev:
Ni kan ju labba lite med ett nätaggregat från en dator. Där har ni ju 12V.

/Markus

skulle tro dom inte orkar ge nog med ampere hmm annars skulle det funka mer än bra big_smile big_smile big_smile
om jag skulle köra med bilslutsteg skulle jag köra med batteri + laddare. har man inte det skulle jag lägga dem pengarna på ett inomhussteg istället tongue men man kanske inte får lika bra inomhusslutsteg som bilslutsteg för dom pengarna så skulle det funka mkt mkt bra med batteri+laddare smile

dARKiE
5 031 Inlägg
30 april 2009
kopplade min baslåda direkt till hemmabion, varför krångla ? wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Fire And Silk
2 254 Inlägg
30 april 2009
Darkie skrev:

Precis, det är det enklaste, men också det dyraste alternativet, för de som inte har slutsteg, reciver osv. hehe

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

2 914 Inlägg
1 maj 2009
-Mackan- skrev:
Darkie skrev:

Precis, det är det enklaste, men också det dyraste alternativet, för de som inte har slutsteg, reciver osv. hehe

/Markus

går ju ha tur att päronen har ett "paket" med eq, förstärkare, radio och bandspelare i bra kvalla som dom ska skrota då säger man, nej den kan jag ta wink
nej men seriöst, tror mäst på batteri + laddare. (alt. en generator som man sätter på en elmotor (typ 2500 RPM) och kopplar det till ett batteri) om man inte vill göra det lätt och sätta in en laddare tongue

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 maj 2009

104 Inlägg
1 maj 2009
Finns en hel del videos om hur man labbar med nätaggregat på youtube.

Sök