2506
Sök

Toning

14 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Hejsan, jag hade tänkt försökt tona rutorna till min saab 9-5.Undrar först om de är någon här som har gjort de på en 9-5? och hur mcyekt i procent väg får man tona sidorutorna fram?MVH SUNQAN

RushRacing.tk
278 Inlägg
6 april 2006
Ett tips e att du lämnar in dom för toning... Om du inte e väldigt duktig själv.. Brukar bli bäst resultat om en firma gör det.. 25% får du tona om jag inte minns helt fel..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 april 2006
Pether skrev:
Hejsan, jag hade tänkt försökt tona rutorna till min saab 9-5.Undrar först om de är någon här som har gjort de på en 9-5? och hur mcyekt i procent väg får man tona sidorutorna fram?MVH SUNQAN

det är 17% toning på framrutorna enligt sol & säkerhet (toningföretag) var oxå intresserad så jag kollade upp det!

man lever bara en gång så lev väl!

"Glidare"
254 Inlägg
6 april 2006
Ett annat tips är att du köper småp skivor och sätter ditt, kommer inte ihåg riktigt vad de heter, men är altså tunna tonade plastskivor som du sätter bakom rutorna, ser ut som att de är proffstonade.

7 Inlägg
6 april 2006
mx_3_ skrev:
Ett annat tips är att du köper småp skivor och sätter ditt, kommer inte ihåg riktigt vad de heter, men är altså tunna tonade plastskivor som du sätter bakom rutorna, ser ut som att de är proffstonade.

www.solarplexius.se säljer det du menar. Nackdelen med dem är att man inte kan veva ner rutorna, fördelen är att det är snyggt och lättmonterat.

6 851 Inlägg
8 april 2006
Ni som skriver att 17% eller 25% toing på framrutor är lagligt har fel. Man får EJ sätta splitter film (genomskinlig) på dessa rutor änns. All film som sitter på främre dörrarna är olagligt.

Kejsare
547 Inlägg
8 april 2006
Har läst i en annan tråd att man ska minst ha ljusgenomsläpp på 75% på framrutan, respektive 70% på främre sidorutorna. Däremot kan du åka fast på det ändå, en del rutor är lite tonade från början

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

44 Inlägg
8 april 2006
Tiaz skrev:
Ni som skriver att 17% eller 25% toing på framrutor är lagligt har fel. Man får EJ sätta splitter film (genomskinlig) på dessa rutor änns. All film som sitter på främre dörrarna är olagligt.

Helt rätt!

The one and only
1 091 Inlägg
9 april 2006
Tiaz skrev:

http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx   konstigt att det står så här........smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

House/Trance diggare
287 Inlägg
9 april 2006
Volvo Knugen skrev:
Tiaz skrev:

http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx   konstigt att det står så här........smile

Det där gäller ju bara framrutan.
En kompis hade toning runtom, var bara till att slita bort enligt besiktningsgubbarna.

Ölbryggare
339 Inlägg
9 april 2006
Chrillee skrev:
Volvo Knugen skrev:
Tiaz skrev:

Det där gäller ju bara framrutan.
En kompis hade toning runtom, var bara till att slita bort enligt besiktningsgubbarna.

Och exakt vad tror du dom menar med "Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %" ??

Om du slipar kanten på toningen så går den inte att skilja från vanliga rutan och då gäller de där 70% i ljusgenomsläpp från båda håll. Alltså ganska fritt fram om man tonar lite...

VeeDub
319 Inlägg
26 april 2006
Motion skrev:
mx_3_ skrev:

www.solarplexius.se säljer det du menar. Nackdelen med dem är att man inte kan veva ner rutorna, fördelen är att det är snyggt och lättmonterat.

Är de någon som har kontaktmejl till solarplexius? Hittar inget på hemsidan.

//G

3 120 Inlägg
26 april 2006
Kan inte rekomendera Solarplexius. Mycket snyggare med proffstoning och rutorna går att veva ner smile

Sök