3195
Sök

Bilens Tomgång är Jättehög när bilen är kall

1 364 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Har en Honda Crx Från 86 som Har Jätte hög tomgång när den är kall sedan när den blir varm lägger den sig fint,

Vad kan vara fel? :S

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
2 maj 2009
Beangt skrev:
Har en Honda Crx Från 86 som Har Jätte hög tomgång när den är kall sedan när den blir varm lägger den sig fint,

det är inget fel alls... Autochocke kallas de... är så på näst intill alla bilar smile Min Crx är precis likadan... nästan 1800 Rpm på tomgång vid kallstart smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 364 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
smile
HyperSonica skrev:
Beangt skrev:

det är inget fel alls... Autochocke kallas de... är så på näst intill alla bilar smile Min Crx är precis likadan... nästan 1800 Rpm på tomgång vid kallstart smile

Okej men har för mig att min är ennu högre ungefär 3000 rpm xD ska kolla sen när den är kall tongue

1 482 Inlägg
2 maj 2009
Tomgångsmotorn sitter bakom insugen mot torpedväggen. Sitter ett "lock" med 2 st skruvar. Skruva loss motorn från insuget ( OBS kylvatten i den! ). Montera isär den och det finns en STOR svart skruv. denna skruvar du in helt och sen ut ett halvt varv. Montera tillbaka, lufta kylsystemet. Sen ska det vara lägre tomgång.

Men den varvar runt 2000 ibland 3000 om det är riktigt kallt.

BLT Service
Theracords Music Label

Mannen myten legenden
179 Inlägg
3 maj 2009
lånar tråden lite med, har en volvo 740 som har en jättehög tomgång..typ 2500 på min med, mer ibland, och när man åkt en liten bit och tar upp kopplingen så kan den ligga högre...men går ner fort sen..varför? tomgångsmotor? haft månha 740 men ingen som betett sig så...

wooooommm, pschii, wooooommmm

patrikfaremo
3 maj 2009
som sagt antagligen autochoke

Mannen myten legenden
179 Inlägg
3 maj 2009
patrikfaremo skrev:
som sagt antagligen autochoke

alldrig haft en som legat så högt...måste va fel..

wooooommm, pschii, wooooommmm

Sök