Det faktum att jag fick en Carrocar TQ 217 RC-motor i min ägo i tisdags som en generös klubbmedlem tyckte jag behövde bättre, när jag senare på kvällen åkte till vår eminenta RC-Handlare här i Eskilstuna så hade han en helt ny TQ 212 i plastpåse och transportskydd, så nu har jag två vintage elmotorer från Carrocar/Yokomo. Den 17lindade hamnar i min gamla Schumacher C-Car och den spritt nya 12lindade kommer jag inte att öppna utan ska ha som skådebröd.
En 4-dörrars Rover 800 serien är för den tillverkaren den största modellen som då tillverkades, i denna form med en 2-liters fyrcylindrig motor från de brittiska öarna, en lyxig vagn full av flärd och äkta läder samt träpanel medans opponenten i filmen är en sportig snabb bil med stor 3.2liters 6ylindrig motor om minst 343hk och 0-100 under 5sekunder.
Det finns en tråd där det handlar om vad gör dig förbannad just nu där man kan släppa det tråkigast, jag tänker vända om pannkaka och fråga vad gör dig glad just nu? Det som har hänt/händer ska hända, allt positivt. Jag börjar med: Att jag ska sätta i gång med båten, beställde nya stolar, serva B20 inombord motorn, bytta toalett, propellern, kapell och sjösätta den så att man kan ha trevligt under sommar.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!