Fattar inte varför det inte ger någon kräm alls i mina 6,9". Klippte orginal kablarna till 4" i hatthyllan och satte kabelskor för att få ström till 6,9", Börja spela men det gav inget liv.. Vad kan vara felet ?
Fattar inte varför det inte ger någon kräm alls i mina 6,9". Klippte orginal kablarna till 4" i hatthyllan och satte kabelskor för att få ström till 6,9", Börja spela men det gav inget liv.. Vad kan vara felet ?
Det ska inte vara kräm i dem, det ska vara magneter lite gummi, papp, koppar och nån plåtbit.
Skalade du kablarna så att kopparn blottades innan du satte dit kabelskorna? eller letade du febrilt efter krämen och glömde skala?
Om du söker runt lite här på garaget över ljudbygge i 9-3SS/SC så förstår du nog varför. Men jag ska vara snäll och berätta ändå, anledningen är helt enkelt att signalen till 4"arna i hatthyllan är skuren vid 120Hz, alltså allt ljud under 120Hz är bortfiltrerat. Sen så är effekten där väldigt låg. Så om du vill ha bättre ljud så har du en del jobb framför dig.