MilleN skrev:
Har man aldrig kört hoj innan och inte har någon egen att övningsköra med kan man inte räkna med att ta det på två-tre lektioner precis, lite drömsiffror folk kommer med tycker jag.
Bara uppkörningen kostar runt 2300 inkl hyra av hoj så räkna med sammanlagt 3000 för kostnader för teoriprov och kringkostnader, sedan runt 1000 spänn per körlektion (alltid dubbellektioner). Det går över 5000 ganska snabbt kan man räkna ut med lågstadiematte
Jag hade ingen att köra med (han jag skulle köra med fick sin hoj stulen) och jag tog 7 dubbellektioner för att känna mig säker på att klara det på första då det som sagt kostar 2300. Sammanlagt
~10k och det tycker jag inte är så farligt i och med att jag inte kört innan.
Visst, reglerna kan man men det gäller att nöta in låg och högfartsbana, eco-driving och allt annat dom kollar på uppkörningen numera. Det lönar sig alltid med att räkna lite högre än vad man hoppats på, du blir besviken om du kommer som nybörjare och tror det räcker med två-tre lektioner.
/ blivande trafikläraren
Hur går själva ecodrivingmomentet till? tog mc-körkort på "stenåldern" hehe precis när den nya banan kom så det skulle vara kul att veta
Förövrigt på vilket sätt kommer det bli knepigare? har hört om den fåniga riskutbildningen alla ska tvingas gå på för 1500kr eller vad det är men är det något mer utöver det?
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!