3994
Sök

Trött på de amerkanska tunnelseendet på våra svenska crusingar !!

5 198 Inlägg
18 september 2009
alseryd skrev:
gamlingen skrev:
cruisng borde va ett fenomen som håller på dagtid... sen när natten kommer så kan buset ta över när de seriösa har visat upp sitt..

Så du menar att dom seriösa inte är ute på kvällen??
Mvh Eva.

neee va väl inte riktgit så det va menat.. men dom som gärna vill visa upp sin bil gör det kanske hellre på dagtid när inte fyllan å buset kanske riskerar att  repa ner bilen,, set flera som klagat på att fylltrattat lutat sej mot,repat ner med skärp å så vidare. kankse man kan motverka sånt om man kör dagtid. åsså ser man bilarna bättre på dagarna..

36 Inlägg
18 september 2009
De flesta som åker på cruising är fullt medvetna om vad för risker som finns när de kör in i köerna, jag har lackat och smårenoverat min bil i år och ändå åkt på cruisingar där vi setat och druckit, härjat och haft trevligt på alla möjliga ställen på bilen. Det är ju jag som ägare som bestämmer och bedömmer vad som får göras med och i bilen.

Men tycker det är helt ok att de utesluter vissa vanar eftersom det ofta är yngre folk som vill ut och testa på att vara raggare lyckas få en plats i just en van eftersom det finns så många platser i dem och de är billiga att köpa. Men tycker de som är cruising"vakter" borde kunna ha ett öga för ungefär när så är fallet.

Många som klagar på de amerikanska fyllepråmarna, att de inte ska få vara med heller. De har inte tänkt på att det finns en hel kultur som handlar om att ha lite rutten look på bilarna. Jag tycker ratlookers och rostpråmar kan vara hur fina som helst. Men om man köper en billig amerikansk bil från 79 och målar den mattsvart, hoppar på den så att den inte ska ha en enda slät yta och fyller den med bumperstickers så tycker jag nog att man kan köra den till skroten hellre.

5 198 Inlägg
18 september 2009
klart att som ägare så bestämmer du ju själv.. men det finns ju alltid en motpart som kanske totalt skiter i vad som händer med din bil.,, kanske burnar dubbdäck framför,,,,, sprutar varmt gummi på huven .. listan kan göras lång..

36 Inlägg
18 september 2009
gamlingen skrev:
klart att som ägare så bestämmer du ju själv.. men det finns ju alltid en motpart som kanske totalt skiter i vad som händer med din bil.,, kanske burnar dubbdäck framför,,,,, sprutar varmt gummi på huven .. listan kan göras lång..

Det är sant. Men om något händer mellan 2 bilar så får man se till att de ordnar saken, att man skriver en skadeanmälan eller i värsta fall göra en polisanmälan. Det är som att sitta och vara rädd att folk ska köra in i dig när du kör på motorvägen.

693 Inlägg
18 september 2009
Som flera skrivit innan så är ALLA cruisingar ordnade av jänkebilsklubbar eller efter bilträff med jänkebilar.
Har nån ordnat crusing för japs/stylingbilar? Mest stå på parkering och se folk sladda runt? Varva motorer,spela högt och stressa upp på alla sätt...ingen lugn cruising?

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
18 september 2009
Fånigt, varför kan inte alla bara samlas & ha trevligt utan att ställa till oreda, såsom bränna däck skrika å vara otrevliga. Inte konstigt att nån i området tröttnar. 1 pinne innan för västen å det börjar gapas å skrikas. "Blöj raggare" En annan sak kan reta mig en smula. Kommer dom glidande i rätt bil, med rätt frisyr å kläder, vad händer då, deras mobiltelefon ringer. Kan dom inte ha den avstängd under crusingen..

Nåja..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

693 Inlägg
18 september 2009
Håller med dig, mobiltelefoner ska va avstängda under cruising. Förstör stämningen och passar inte på Cruising!

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
18 september 2009
Lite off topic kanske:
Men vad är det med vissa, vad är det med matt svart och röda fälgar?
Är det då tidens racing lack eller, alla med risiga volvos sa ju ha den där j*vla färgen, röda rims å kol svarta rutor. Vart é vi på väg!!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

2 182 Inlägg
19 september 2009
Neos34 skrev:
Lite off topic kanske:
Men vad är det med vissa, vad är det med matt svart och röda fälgar?
Är det då tidens racing lack eller, alla med risiga volvos sa ju ha den där j*vla färgen, röda rims å kol svarta rutor. Vart é vi på väg!!

Det är så dem tror att en raggarbil ska vara, det var populärt  förr i tiden å fick namnet "Rockabilly" stuck lite senare. Dock så passar rött å svart ihop smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

4 Inlägg
20 september 2009
Det är så tröttsamt med synen mot van¨s på alla cruisingar runt om i landet det är inte bara Västerås som det är så.
Men det är ett Västeråssymtom som jag kallar det , För det har tyvär varit så att många unga har köpt sig en van för det är det som varit i rätt prisklass vid inköp.
Man har tagit ur fönster, kört med bortplockade dörrar och fört ett j-vla liv.
Men vi är många som har van som en stor hobby och är entusiaster.
Det finns i Sverige 7 klubbar för vans  i Norge ett trettio tal klubbar.
Vi skall inte tala om hur stort det är i Tyskland & Holland där det brukar vara runt 200 vannar på träffar.
Jag var med och startade up Cowboy Vanners Sweden och vi är i dag den största klubben för Van's & Pickup's.
vi är ett 60 tal familjer i klubben.
Keep on Vanning!

Customiserare
1 212 Inlägg
21 september 2009
Cowboy_Snowman skrev:
Det är så tröttsamt med synen mot van¨s på alla cruisingar runt om i landet det är inte bara Västerås som det är så.
Men det är ett Västeråssymtom som jag kallar det , För det har tyvär varit så att många unga har köpt sig en van för det är det som varit i rätt prisklass vid inköp.
Man har tagit ur fönster, kört med bortplockade dörrar och fört ett j-vla liv.
Men vi är många som har van som en stor hobby och är entusiaster.
Det finns i Sverige 7 klubbar för vans  i Norge ett trettio tal klubbar.
Vi skall inte tala om hur stort det är i Tyskland & Holland där det brukar vara runt 200 vannar på träffar.
Jag var med och startade up Cowboy Vanners Sweden och vi är i dag den största klubben för Van's & Pickup's.
vi är ett 60 tal familjer i klubben.
Keep on Vanning!

jag har inget imot en van om det är nått o se på... din är ju en som man kan går o titta på big_smile

raggen går

5 111 Inlägg
23 september 2009
Då vore det kanske en idé att ni vanklubbar gick ihop och protesterade mod den saken för att liksom visa att alla som åker van inte måste vara tonåriga socialfall och att det finns en stark vanhobby i landet med många seriösa människor. Det vore kanske en väckarklocka.

1 464 Inlägg
23 september 2009
Volvo544special65 skrev:
Då vore det kanske en idé att ni vanklubbar gick ihop och protesterade mod den saken för att liksom visa att alla som åker van inte måste vara tonåriga socialfall och att det finns en stark vanhobby i landet med många seriösa människor. Det vore kanske en väckarklocka.

Det där är faktiskt en idé ni bör tänka på... Hell, jag ställer mer än gärna upp och deltar för att bidra med min röst ur en åskådares synpunkt (eftersom jag varker kör emerikanskt eller van, men gillar kulturen).

Att sitta och gnälla (fel ordval kanske, men ni förstår) på ett forum eller ihop med sina klubbpolare på byn är en sak, men det hjälper föga. Man måste engagera sig och ge ett seriöst/markant intryck. Är detta redan testat och det sköts i sank är det givetvis beklagligt, men många provar inte.

Bjud in en lokaltidning till ett klubbmöte. Eller en kommunpolitiker? Nån kanske rent av har en avlägsen släkting inom kommunen som kan röra runt i grytan?

Spånar mest tankar. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

7 100 Inlägg
23 september 2009
Brandis skrev:
rockabilly_ponta skrev:
Jag fattar inte varför inte folk som skriver här inte läser om vad det handlar om!!!!!!!
EN AMRICANSK CRUSING SKA HA AMRICANARE!!!
EN JAPPS CRUSING SKA HA JAPSAR OSV!!!!!!
DU VILL VÄLL INTE HA EN GLASS NÄR DU HAR BESTÄLLT EN KORV????
LÄS INNAN NI SKRIVER!!!!
Det finns också blandad crusingar men de e inte det denna tråden handlar om.......
Ps:  Blir så trött på folk som inte läser innan dem skriver....
Raggen går!!

betalar vi inte till samma ställe när vi betalar vägskatt? då borde ju jag få köra min bil när fan jag vill, även när jag ska fucka för cruisings...

tänkte också säga till dig lite, lär dig skriva rätt med enter och stor bokstav på datorn så ska det nog gå lättare för dig att uttrycka dig som en normal människa och slippa se ut som det är live från lunarstorm

förövrigt, vem fan vill vistas tillsammans med raggarna, är det inte nog förnedrande att dom fortfarande finns?

håller med dej helt!!!då borde dom fan inte få köra när det inte är crusing,dom har ju inte betalat för de!
och är det crusing,så är det för ALLA!!!(läs wikipedia)
om det står att de är en speciel jänke crusing,så visst.
men står det bara crusing,då är det för alla!verkar inte vara många som fattar de!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök