Edit: Avblåst. Diskussionerna kan dock gärna fortsätta med moderatorers godkännande. Vill gärna försöka mig på detta igen vid ett senare skede.
--
Nedan är ungefär, försöker uppdatera allt eftersom... Dock fortfarande work in progress.
Liten uppdatering;
Datum: 30/5
Startläge: Ystad, Elgigantens parkering. Tid: ~15.
Slutdestination: Hörby och Skåne Träffen, känns som en bra avslutning. Tid: 19-20.
Sträcka: 13.1 mil - 80% är 'kurvig 70-väg'. Uppskattat. Rutt i övrigt en surprise.
Tid att köra: 2h 45min - utan raster. Och enligt karttjänsten. ;)
Bränsle?: Finns i Ystad och även vid rastplats #2, ~10 mil senare.
Mat: Fixas separat var för sig. Rastplats #2 har nog möjligheter för käk om det är akut, annars I Hörby efteråt? Blir det fler gånger kan det kanske samordnas bättre då.
Antal raster/fototillfällen: 2 st. (5,4 mil & 1h 12min respektive 9,8 mil & 2h 7 min in)
Antal vägbulor: 1 st - men denna är mycket förlåtande. Hoppas jag inte missat nån.
Antal vägkameror: Osäkert, men runt 2st. Gissar på inga. Ett par okända sträckor för min del (rekomendationer från andra).
Och här är en karta över området... Tyvärr lokal dimma när bilden togs. :P
Tourtyp: Baseras på antal intresserade och kan tas vis start. Dock planeras ett antal mindre klungor, men iallafall förbil (guide) och ev. efterbil (servicebil). Detta för att folk som inte hittar inte ska känna sig otrygga, och komma bort. 'Servicebilen' för att alarmera om nån kör punktering, kör på en lama eller liknande oplanerat. Kommer att justeras vis starten.
Övrigt: Kuperad, svängande väg med dold sikt i ett bondelandskap. Bara detta innebär att det finns krav på att hastigheter samt avstånden
hålls efter förnuft. 'Inspirerad körning' i all välmening, men det är inte ett syfte att bränna däck, drifta runt kurvor och skrämma slag på folket (och korna) i landsbyggden. Laglig hastighet förespråkas... givetvis.
Komma ska, diskutera vidare:Inget är spikat, allt kan komma att ändras.
Inga pokaler, priser, klocktagningar, stående ovationer eller champagnesprut...
denna gången. Sådant kräver mer planering och kommer att funderas på om det visas ett genuint intresse för denna event. Det finns förutsättningar till detta nu också, men som sagt... Vi börjar lugnt.