2839
Sök

Hur ofta kör ni för fort?

249 Inlägg
6 maj 2009
Haha jag antar att trådskaparen haft körkort max 2 år, skön tråd iaf.

Tror jag ligger 7/10, kör rätt lugnt ändå för att inte kärringarna i trafiken ska få klimakteriebesvär när dom möter mig. Skiter som alla andra i vad som står på skyltarna och anpassar fart efter situation. Har på mina 4 år av dagligt [fort]körande aldrig varit särskilt nära någon somhelst incident så moraltanternas gnäll och blinkande med helljus rinner av mig rätt fort..

Dock har jag blivit lugnare efter att blivit stoppad av farbror blå ett par gånger, kan mycket väl vara deras förtjänst att jag aldrig krockat smile, och fortfarande har körkortet kvar..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 maj 2009
Kör aldrig (och har i princip aldrig gjort heller) för fort när det är skymd sikt, mycket trafik eller någon annan osäker situation. Rent sunt förnuft enligt mig, men många verkar se det hela på ett annat sätt.

Jag kan hålla 50 på en 30-väg ibland. Det finns många vägar som är goda för 50-70 med bra sikt, bred väg med öppna gräsytor mellan väg och gångbana som blivit 30-område bara eftersom det är i anknytning till ett villaområde.

Likadant finns det många landsvägar som är dugliga för bra mycket högre fart än vad det står på skyltarna, och ligger man i laglig hastighet=90 (säger vi som ex) så blir man omkörd av allt utom lastbilar och fordon med släp. Snitthastigheten närmar sig gärna körkortsgränsen på dessa vägar.

Att köra med "moms" på hastigheten gör väl i princip varenda körkortsinnehavare sig skyldig till. Det är närmast allmänt accepterat, bortsett från vissa moralkärringar som enbart kör bil till kyrkan varje söndag... Du känner igen dem på alltid 10 under, keps, gammal bil vanligtvis i bra skick och gärna en kudde bakom ratten som stöd... roll

Efter en liten incident där jag kände mig jätteduktig med farthållaren på 90 prick men missade att det blev 70-väg så har jag för tillfället ändrat mig. Numera ligger jag på vad skyltarna säger, motorbromsar ner till rätt fart innan skylten (från 70-50 tex) osv.

Så tidigare:
8/10
Numera:
4-5/10

Så får vi se hur länge det håller tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 271 Inlägg
6 maj 2009
kör för fort för det mesta, sedan om det är 5 eller 50 km/h för fört beror på omständigheter
och område.
Helt otroligt att efter haft körkort i ( ta i trä ) 10 år åkt på endast en bot, i västerås! aldrig här.

Ska tilläggas att sedan man blev farsa för 7 år sen så har jag mer respekt i tätort.

6 Inlägg
6 maj 2009
10/10 typ har vart av med körkortet en gång och fortkörningar 5 :p ingen vidare statistik....

214 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
silversurfaren skrev:
Håller 30, 50, och 70 hastigheten.
Dock ligger jag lite över när det blir 90 och 110...nålen har alltid felmarginal!   wink

Kan tillägga att det kan ju inte vara så förbaskat svårt att använda sin vänstra spak vid ratten om man ska svänga. Många förare har tappat det sunda förnuftet på sista tiden!
Eller så är det ett tillbehör på nyare bilar...tyvärr.

Min nål ligger ca 12 km fel:O var tvungen att testa hur snabbt bilen gick (en tidig morgon på tom motorväg) och var uppe i 245 enligt mätaren och enlig tekniska beskrivningen så går bilen bara till 233 x) men visst anpassar man farten efter väglag och område.

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 maj 2009
7/10 tyvärr.. Absolut mest på 90-120 vägar. Brukar hamna på ca 10 över. hmm Inget jag är stolt över iofs.
Men två fortkörningsböter på 16 år är väl rätt okej.
Kör ALDRIG för fort inne i tätbebyggt område.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Räkan
57 Inlägg
6 maj 2009
Varje gång jag kör.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 maj 2009
silversurfaren skrev:
Håller 30, 50, och 70 hastigheten.
Dock ligger jag lite över när det blir 90 och 110...nålen har alltid felmarginal!   wink

Kan tillägga att det kan ju inte vara så förbaskat svårt att använda sin vänstra spak vid ratten om man ska svänga. Många förare har tappat det sunda förnuftet på sista tiden!
Eller så är det ett tillbehör på nyare bilar...tyvärr.

Ja det är åt helsicke för många som inte blinkar. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

214 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
85an skrev:
Haha jag antar att trådskaparen haft körkort max 2 år, skön tråd iaf.

Tror jag ligger 7/10, kör rätt lugnt ändå för att inte kärringarna i trafiken ska få klimakteriebesvär när dom möter mig. Skiter som alla andra i vad som står på skyltarna och anpassar fart efter situation. Har på mina 4 år av dagligt [fort]körande aldrig varit särskilt nära någon somhelst incident så moraltanternas gnäll och blinkande med helljus rinner av mig rätt fort..

Dock har jag blivit lugnare efter att blivit stoppad av farbror blå ett par gånger, kan mycket väl vara deras förtjänst att jag aldrig krockat smile, och fortfarande har körkortet kvar..

har haft det i 1 år idag smile

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

730 Inlägg
6 maj 2009
Everyday tyvärr

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
6 maj 2009
Jämt!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Flickspanare
728 Inlägg
6 maj 2009
DUm som man är så kör man för fort för ofta.
Vilket resulterade i att jag förlora mitt körkort idag sad

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Slav
1 454 Inlägg
6 maj 2009
är nog bara ja som oftast ligger lite under begränsningarna. nä inte alltid men de händer, annars brukar ja bara köra 2 - 5 km/h över då ja kör på gps hastigheten eftersom min riktiga har sagt upp sig.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
6 maj 2009
Jag kör ALDRIG för fort.... för jag har inge körkort än... sad
Och självklart blir ju handledaren vresig när man trycker på tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 maj 2009
blir väll förfort  på alla vägar över 70

27 Inlägg
6 maj 2009
Det är olagligt att köra över hastighetsbegränsningarna smile

Men för att följa topic; aldrig för fort på 30 och 50-vägar, dock är det lätt att man åker lite snabbare på resterande vägar.

429 Inlägg
6 maj 2009
8/10 tror jag, brukar kolla på polisens hemsida om dom har fartkontroller om jag ska åka långt.

// Pontus

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 maj 2009
jag kör förfort på alla vägar förutom 30 vägarna , men mest bara ca 10 km förfort
förutom motorvägen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Mekaniker
212 Inlägg
6 maj 2009
Nästan jämt förutom vid skolor osv.

3 182 Inlägg
6 maj 2009
nästan alltid förutom hastigheter under 30.

Sök