Kör oftast lagligt fort på 90 & 110. oftast lite för fort på 50 & 70. kör väl för fort för man blir stressad antar jag , och man tror att man kommer fram fortare......
För att få bukt med det ständiga fartöverskridandet har jag kommit till en enda tydlig slutsats. Enda sättet för mig att hålla hastightsgränsen är att ha en CO-driver som anpassar handbromsen till gällande hastighet. Ju mer jag gasar - desto mer bromsar denne. Samtidigt som denne upprepar frasen "Ju mer du gasar, desto mer bensin och bromsbackar drar det!" När denne sedan visar sin uträkning på hur mycket jag sparar om året på så kallad "ECODRIVING" krypåker jag alltid och bildar långa köer man hör på radion om. Jag har fått förklarat om jag kör på detta sätt kan jag gå upp i en prisklass, till den något dyrare Västerbottenosten. Och ändå ha bilen kvar!
Nej. Jag anpassar hastigheten efter rådande förhållanden som det så fint heter. Alltså håller jag 200 om jag är sen till jobbet. Var det så det funkade?
brukar gasa mkt livligt.. e det 110 håller jag nog 150-160 är det 90 väg brukar det bli upp mot 140.. är det 30 som det är här på landet så brukar det bli mellan 60 och 80.. blivit stnnad många ggr för fortkörning men vad gör man inte om man har en familjemedlem som snut.. har inte fått böter än.. har blivit tagen på laser av henne en gång. då körde jag 58 km för fort.. men jag slapp.. gött det.. så jag säger nog 10/10
Jag tror inte att jag kör för fort. Men däremot tror jag alla andra kör för sakta, för jag måste jämt köra om dom.
Det känns iaf så..
Btw. Min hastighetsmätare funkar inte så jag kör på känn.
Det gjorde jag i 8månader med min förra bil, Kände faktiskt inget behov av en h-mätare. De gångerna polisen var på vägen så vad det bara att hålla takt med de andra. Man kollar ju knappt på den ändå, Man anpassar ju sig efter trafiken och sedan adderar man det som känns befogat.
absolut inte överallt! aldrig... Men mellan 5 - 10 km/h oftast, ibland 10 - 15. Orsaken är väl att man kör mkt bil och känner sig van vid farterna, så tyvärr har det blivit "Självklart" att köra lite fortare.
Men det är inget som märks! jag tycker alla kör allmänt snabbare än vad som anges på skyltarna.
Ska tillägas att jag aldrig fått fortkörningsböter.