3252
Sök

Stannad av polisen

Evolution
1 627 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Igår kväll satt jag hoss en polare drack en öl 2.8, sen bestämde vi för att åka till hans andra hem vi åkte kanske 10 min efter ölen. sen halvvägs ungefär så möter jag en snut som står vid vägkantan dom vänder då kommer jag på att jag glömt sätta igång halvljuset. åker in på en parkering. då säger dom att jag har en trasig lampa nu har jag satt igån lyset och ber dom kolla igen inget problem då.dom kollar körkortet men jag slapp blåsa men hade det gett utslag om jag gjort det?

Det var en riktigt hygglig polis som gilla min bil så vi stog och prata om den en stund.

Fäll ner pungen och landa

1 231 Inlägg
8 april 2006
Det ska väl vara lungt efter en lättöl. Men man vet aldrig, olika från person till person. Men du ahde nog klarat dig undan smile

Mitt projekt: Evo III

Evolution
1 627 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Lone Star skrev:
Det ska väl vara lungt efter en lättöl. Men man vet aldrig, olika från person till person. Men du ahde nog klarat dig undan smile

som sagt jag var orolig där ett tag men de finns riktigt trevliga poliser med vi snacka säkert 5min efter jag fått kortet tillbax

Direktör
305 Inlägg
8 april 2006
O ansvarig och köra efter man druckit, spelar iongen roll om det bara är en 2,8 Det handlar inte om körkortet utan om liv.....

Speed limit are only for pussy

Avstängd
1 106 Inlägg
8 april 2006
Vilken tur du hade. Hade du blivit av med körkortet så skulle du vänta en ganska lång tid. Polisen är så lat att de inte vågar be dig att blåsa.

Livet startar vid 220 km/h

Evolution
1 627 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
Nallen_sthlm skrev:
O ansvarig och köra efter man druckit, spelar iongen roll om det bara är en 2,8 Det handlar inte om körkortet utan om liv.....

jag har de som en gräns en lättöl oftast brukar jag vänta en timme eller så men igår skulle vi vidare ganska snart

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2006
aldrig köra bil efter man druckit alkohol.....uppmuntra med "Tur att du inte åkte dit" är idiotiskt nästan synd att fler inte blir av med kortet idioter kör med alkohol i kroppen + att dom ofta kör ihjäl folk och klarar sig undan fängelse...

Direktör
305 Inlägg
8 april 2006
Karlzzon The One skrev:
Nallen_sthlm skrev:

jag har de som en gräns en lättöl oftast brukar jag vänta en timme eller så men igår skulle vi vidare ganska snart

2,8 Procent är INTE lätt öl, det är folk öl !!!!! Jag är yrkes chufför och kommit till olycker pgrund av alkohol...... Men folk är så naiva att dom tror dom e kungar bakom ratten tots att dom tagit en öl..... Jag skulle skämmas över att överhuvud taget skapa en tråd här med att berätta om att man druckit öl och satt sig bakom ratten....... Fy fan säger jag bara !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Speed limit are only for pussy

1 163 Inlägg
8 april 2006
Nallen har rätt!

Man dricker inte öl innan man kör alls, om en 2.8 inte märks så kanske man tycker att en 4.5 inte heller gör det?
2år senare kör man på fyllan och frontal krokar en barnfamilj...

inte så kul!

719 Inlägg
8 april 2006
Inte är det någon fara att köra efter en lätt öl, men d e som night cruiser säger att det tenderar att bli mer och mer tills det händer nåt. Bäst är ju att ha gränsen på absolut noll.

Nåt som är ett större problem tycker ja är alla som kör trötta blir ju samma sak som att köra påverkad sämre reaktionsförmåga, observation... osv. Folk borde ta det lika seriöst som att köra efter man druckit.

live free, die young.

Driver
2 111 Inlägg
8 april 2006
Oansvarigt säger jag bara. Hoppas du lärde sig en läxa o inte dricker något alkoholhaltigt innan körning någe mer. Varför var de så bråttom iväg föresten?,å bråttom att du var tvungen att köra "berusad". Brann det i hans andra ställe eller?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

375 Inlägg
8 april 2006
Scratch skrev:
Inte är det någon fara att köra efter en lätt öl

Tydligen eftersom han glömde att slå på lyset wink

764 Inlägg
8 april 2006
Toleransen ska vara noll.

TeQuilla

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2006
precis nolltolerans borde införskaffas på alkohol i trafiken....ja att köra trött är också väldigt oansvarigt känner man sig dåsig är det bara stanna vid vägkanten och ta en rast för allas skull.
verkar som dom flesta här iaf har vett innan för pannbenet och inte kör med alkohol kroppen.
man väljer själv om man ska dricka och då är det bara låta bilen stå och hoppa på bussen/taxi eller annat lämpligt transportmedle (Ej cykel)...samma sak att ta bilen dagen efter då är man i regel mer än 20% sämre billförare smart är då också att ha en alkometer så man kan se när alkoholen lämnat kroppen helt.

http://expressen.se/index.jsp?a=121979
Senast redigerat av MeloveGolf (8 april 2006)

17 Inlägg
8 april 2006
karlzzon. jag bör ta mantan och körkortet ifrån dig, bara o ställa grejerna på uppfarten du vet vart jag bor! nu genast.

Mazda 323F -91

Driver
2 111 Inlägg
8 april 2006
MeloveGolf skrev:
precis nolltolerans borde införskaffas på alkohol i trafiken....ja att köra trött är också väldigt oansvarigt känner man sig dåsig är det bara stanna vid vägkanten och ta en rast för allas skull.
verkar som dom flesta här iaf har vett innan för pannbenet och inte kör med alkohol kroppen.
man väljer själv om man ska dricka och då är det bara låta bilen stå och hoppa på bussen/taxi eller annat lämpligt transportmedle (Ej cykel)...samma sak att ta bilen dagen efter då är man i regel mer än 20% sämre billförare smart är då också att ha en alkometer så man kan se när alkoholen lämnat kroppen helt.

http://expressen.se/index.jsp?a=121979

går faktiskt inte att han nolltollerans av logiska orsaker men gränsen skulle var lägre. Dock hänger det iaf i slutändan på var folk har moralen. Man kör helt enkelt inte när man vet att man har konsumerat något med alkohol i. Detta borde nötas in sedan första klass.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

174 Inlägg
8 april 2006
KARLZZON!! oansvarigt av dej asså... synd at du inte fick blåsa!! hade inte vart ´kul för dej då asså... men snutfaan måste ju ha kännt att du lykta öl ju... hmpf... va bjöd du han på egentligen?!?

Audiförare
51 Inlägg
8 april 2006
De är bättre du gör som mig, skita i o dricka såna starka drycker, räcker me en kall fanta för mig;)

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)

12 086 Inlägg
8 april 2006
Eftersom du druckit ölen ganska nyligen så skulle du säkert få utslag på deras blåsmaskin.. men om du hade fått det skulle du protesterat för ett vidare blodprov på station.. denna process lär ta en timma minst och då är de lilla lilla du möjligen skulle haft i blodet borta.

RushRacing.tk
278 Inlägg
8 april 2006
Jag måste hålla me Nallen_sthlm; dålig stil att köra när man har druckit. oavsett om de e lättöl eller något annat. Nolltolerans tycker jag låter perfekt. vad e skälet till att sätta sig bakom ratten när man har druckit alkohol bara några minuter innan?????

Sök