3193
Sök

Stannad av polisen

1 741 Inlägg
8 april 2006
själv dricker jag aödrig då jag ska ut och köra.. bara dumt att satsa både liv och pengar på nåt så onödigt..  ta en öl en lördagkväll och be en kompis att köra er dit ni ska så blir alla parter glada.. och din kompis kanske blir ännu gladare då han kanske får en slant för besväret åxå. (ingen blir olycklig)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

81 Inlägg
8 april 2006
Måste säga att det är kul att se det överväldigande motståndstagandet mot alkohol i trafiken, det är förvånande att se. Är själv medlem i MHF Support (Motorförarnas Helnykterhets Förbund) o anser att alkohol inte har i trafiken att göra, på något sätt! Man måste inte vara helnykterist för att vara med i Support, utan bara dela åsikterna. Det är en löjligt låg medlemsavgift där, runt 200:-, o det gynnar ett gott syfte o man får en del rabatter i olika företag, hotell o på bilförsäkring hos Salus Ansvar. För de som inte vet så ligger dom bl.a en hel del bakom att alkolås kommit fram i dager o att allt fler transportföretag sätter in dessa. Dom pushade även fram promillesänkningen som skedde för ett antal år sedan. Stöd dom gärna!
Tycker den här Karlzzon ska tänka om rejält... Det ska inte tummas på drickandet innan bilkörning överhuvudtaget!

OPEL - Ett sätt att ha det bra!

53 Inlägg
9 april 2006
Drick rejält om du ska dricka..  för det spelar ingen roll hur lite du dricker..  det är själva grejen.. 

Så kör inte med alkohol i kroppen. oavsett hur stor % det är.

Såld på Italienare
579 Inlägg
9 april 2006
Karlzzon.. Testa att inte köra när du druckit..
Blir så förbannad på sånt här.

SSS -12
3 217 Inlägg
9 april 2006
Som tidigare nämnt, NOLLTOLERANS!

För många olyckor inträffar, och många av dessa är på grund av viss dåsighet efter alkohol...

En öl, visst du känner kanske inte av det! Men din kropp gör utslag genom minskad reaktionförmåga, den förmågan du kanske skulle behöva vid en kritisk situation! Och mer framförhållning än 10 minuter bör väl alla ha...?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

173 Inlägg
9 april 2006
Ärligt talat pojkar nu får nu faan ta och kamma er... Han drack en 2,8! Jag kör aldrig med alkohol i kroppen och tycker det är för jävligt att det finns folk som gör det, men en 2,8 ligger väll ändå under gränsen för vad som är tillåtet? Ska vi vara så petiga så kan vi börja förbjuda andra irritationsmoment eller andra prestationsnedsättande grejjor också, typ bilstereo.
Hur många pratar inte i mobiltelefon när dom kör bil?
Hur många tänker på att man har sämre prestation när man sovit dåligt, ätit dåligt.
Ska vi förbjuda äldre i trafiken?
"Jag skulle bara plocka upp nappen som barnet tappade på golvet..." Är en annan välkänd replik - ska vi förbjuda barnstol då också eller?
Hur är det med farthållare? Visst blir man mindre koncentrerad av att inte gasa utan bara bry sig om styrningen?
Massage i stolarna? Ska man sitta och pilla med sånna funktioner när man kör bil också?

Listan kan göras lång... jag uppmuntrar inte alkohol i trafiken men jag tycker att ni går på personen i fråga lite väl hårt när ni ber honom klippa sitt eget körkort.

Skriv gärna ifall ni har andra åsikter, mvh / Fredric

225 Inlägg
9 april 2006
Ostsåsen skrev:
Ärligt talat pojkar nu får nu faan ta och kamma er... Han drack en 2,8! Jag kör aldrig med alkohol i kroppen och tycker det är för jävligt att det finns folk som gör det, men en 2,8 ligger väll ändå under gränsen för vad som är tillåtet? Ska vi vara så petiga så kan vi börja förbjuda andra irritationsmoment eller andra prestationsnedsättande grejjor också, typ bilstereo.
Hur många tänker på att man har sämre prestation när man sovit dåligt, ätit dåligt.
"Jag skulle bara plocka upp nappen som barnet tappade på golvet..." Är en annan välkänd replik - ska vi förbjuda barnstol då också eller?
Hur är det med farthållare? Visst blir man mindre koncentrerad av att inte gasa utan bara bry sig om styrningen?
Massage i stolarna? Ska man sitta och pilla med sånna funktioner när man kör bil också?

Listan kan göras lång... jag uppmuntrar inte alkohol i trafiken men jag tycker att ni går på personen i fråga lite väl hårt när ni ber honom klippa sitt eget körkort.

KLOCKRENT....

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

Dunken
9 april 2006
Jag håller med Ostsåsen till en viss gräns där men det eju så också det kanske dricks mer nästa gång för han klara sej ju gången före..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 april 2006
Ostsåsen skrev:

Jag håller med finns 100-tals andra anlednignar till olyckorna men denna topic handlar om alkohol?

"men en 2,8 ligger väll ändå under gränsen för vad som är tillåtet?"

under 0.2 kan det nog vara till 99.9% men tro inte att du inte blir påverkad bara för att du inte känner det...Folk som säger "Jag kan dricka 4 stark utan att bli påverkad" ljuger ganksa mkt för sig själv alkohol tas direkt upp via blodet och in i organen vilket försämrar dom viktiga egenskaperna som reaktionstid,synen och hörsel därför förespråkar jag att man undviker att köra bil överhuvudtaget vid alkoholintag...

Angående Bilstereo problemet så finns numera lösningar för det med alla knappar i ratten på moderna bilar och vill man prata telefon så finns headset....men det är långt ifrån felfritt
men om var och en börjar tänka till och slutar tro sig vara kungar i trafiken så skulle det nog ändras med dödsiffror då bilkörning är det farligaste en svensson oftast utsätter sig för i livet...

Direktör
305 Inlägg
9 april 2006
Vilka dårar det finns,,,, hur kan man tycka att det är okej med att dricka en 2,8 och sen säga att det är okej att köra bil ????? Men det är folket som inte fattat allvaret i med att dricka alkohol tillsamans med bilkörning, men det är dom vi ser efter väg kanten ochså..... sorliga är bara att det inte är förens efteråt som dom lär sig, när det redan är för sent ! Men till rästen här inne vill jag ge en ros som till alla dom som avstår och tydligt markerar det inte är okej med alkohol i trafiken !

Speed limit are only for pussy

173 Inlägg
9 april 2006
Nallen_sthlm skrev:
Vilka dårar det finns,,,, hur kan man tycka att det är okej med att dricka en 2,8 och sen säga att det är okej att köra bil ????? Men det är folket som inte fattat allvaret i med att dricka alkohol tillsamans med bilkörning, men det är dom vi ser efter väg kanten ochså..... sorliga är bara att det inte är förens efteråt som dom lär sig, när det redan är för sent ! Men till rästen här inne vill jag ge en ros som till alla dom som avstår och tydligt markerar det inte är okej med alkohol i trafiken !

Jag tycker inte att det är rätt att dricka alkohol och sedan köra bil, men jag tycker att folk överreagerar lite.

I en annan topik så disskuterades hur fort folk har kört och hastigheter över 250 km/h var inte ovanligt. Några var t.o.m. uppe i 300 och en annan hade smitit från polisen i 270.

I 250 km/h så har man en reaktionssträcka på ca. 75 meter och rörelseenergin är ungefär 5,5 gånger högre än i 110 km/h. Det tar med andra ord jävligt långt tid att stanna.

Men då var det faan ingen som börja skrika "OANSVARIGT!" eller "KLIPP DITT EGET KÖRKORT DIN JÄVLA IDIOT!"

Att köra för fort är tydligen acceptabelt... tydligen av dig också om man läser ditt motto.

Respektera min åsikt, tack. Jag respekterar din. mvh / Fredric

BMW Power
2 362 Inlägg
9 april 2006
Håller faktiskt fullt med Fredric här, är det inte lika oansvarigt att ligga o nöta i över 200 km/h? tycker det är lika idiotiskt det med, när man kan riskera att skada andra. Ska det göras, kör på bana eller strippen?.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

Rohdin
9 april 2006
håller med er båda Kevin å Fredric

åter till topic:schysst polis!

Evolution
1 627 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
vill tilläga att han inte va schysst pågrund av att jag slapp blåsa, hade dom velat att jag skulle blåsa skulle jag gjort det. Dom va almänt trevliga och vi stog och prata om bilen i 5 minuter efter.  Anledningen till att jag glömt sätta igång lyset var att det var typ 4 gången iår jag körde med bilen, Har kört mammas hela vintern med automatisk halvljus.  Nu skappade jag inte tråden för att höra hur dåligt det är med alkohol i traffiken jag skulle aldrig köra ratt full gränsen går vid en 2,8  nån gång ibland bara för att det är gott. jag vet att det var lite tidigt att åka där men nu vart det så.

Frågan i tråden var faktiskt hade mätaren get utslag om jag fått blåsa?

Fäll ner pungen och landa

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 april 2006
beror på vart dom testar dessa hastigheter! inhängat område/bana? är det på allmän väg är det rent av idiotiskt då blir man mer förbannad vilken j*vla idiot ligger 300 på en allmän väg?.....

"Att köra för fort är tydligen acceptabelt... tydligen av dig också om man läser ditt motto.

Respektera min åsikt, tack. Jag respekterar din. mvh / Fredric"

Edit:

Ja mätaren ger utslag om du druckit en 2.8
Senast redigerat av MeloveGolf (9 april 2006)

524 Inlägg
9 april 2006
Ja måste fråga,,, Hur många här tror seriöst på att ens bilkörning försämras efter en 2,8?
Bara undrar,,, sejer inte att det är rätt att köra efter en men undrar bara hur många som tror att man kör sämre efter en sån?

Administratör
2 978 Inlägg
9 april 2006
Jag tycker såhär....det är inte lika stor risk att en mamma med barnvagn kommer gåendes på motorvägen när man ligger o testar toppfarten mitt i natten. Som när någon druckit alkohol o kör i samhället utan nått som helst omdömme....med detta sagt så visst har jag testat min bils toppfart men jag har fan aldrig druckit en droppe alkohol o sedan kört bil.

En kopp av den svarta såsen...

Såld på Italienare
579 Inlägg
9 april 2006
GrebyAxel skrev:
Ja måste fråga,,, Hur många här tror seriöst på att ens bilkörning försämras efter en 2,8?
Bara undrar,,, sejer inte att det är rätt att köra efter en men undrar bara hur många som tror att man kör sämre efter en sån?

Man kör inte bättre med alkohol i blodet.. Alltså är man en sämre bilförare med alkohol?
Säger väl sig själv?

Rohdin
9 april 2006
man är ganska dålig bilförare när man ligger i 250km/h också,,reaktions förmågan sänks ju riktigt mycket, även bromssträckan...

524 Inlägg
9 april 2006
Johanromeo155 skrev:
GrebyAxel skrev:

Man kör inte bättre med alkohol i blodet.. Alltså är man en sämre bilförare med alkohol?
Säger väl sig själv?

Vissa, eller rätt många grejer gör man bättre med lite alkohol i sej....

Sök