2808
Sök

Inkoppling av mätare

8 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
tjenare, hur kopplar man in en lamba och en avgastemp mätare? har en calibra turbo 95a

Inläggskritiker
990 Inlägg
7 maj 2009
Vadå hur kopplar man in ?

Ja du måste svetsa ett hål i downpipen först och montera en lambda sond som du tex köper på en skrot. sen drar du sladdarna ifrån den till mätaren.
Ang avgastemp mätaren så måste du borra hål i grenröret och montera tempmätaren där, och samma visa, koppla den sladden till mätaren

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

8 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
jo jag anade att man var tvungen att göra så på något vis...det finns inget annat sätt? utan att man ska behöva göra håll och grejjer? man kan inte koppla in dom sladdarna i den befintliga lambasonden lr?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
7 maj 2009
sweetchille skrev:
jo jag anade att man var tvungen att göra så på något vis...det finns inget annat sätt? utan att man ska behöva göra håll och grejjer? man kan inte koppla in dom sladdarna i den befintliga lambasonden lr?

Är det en smalbandslambda så funkar det att koppla in sig på sonden som redan sitter där.

Inläggskritiker
990 Inlägg
8 maj 2009
sweetchille skrev:

Ja vad trodde du att man tejpar dit avgastemp givaren på grenröret ? smile
det måste borras sen svetsa fast socket sen ner med givaren för att få rätt värden.
Inte rek att man kopplar in på den befintliga lambdanmen det funkar, bäst är det ju om man fixar en egen.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Sök