3244
Sök

Harmlös förstörning.

Saabifierad
2 031 Inlägg
8 maj 2009
sjovold skrev:
Slash skrev:
Bara för att du inte är nöjd med din pappas bil vill du förstöra den så att han köper en ny? alltså vart är världen på väg och hur uppfostrar man en son/dotter till att bli så här??

han har skrivit att den är farlig att köra så de kanske e för att han bryr sig oxå smile sen kanske de inte e de bästa sättet heller men men tongue

Vill man någon illa kan jag inte säga att det är att bry sig om. Att förstöra någons bil mot denna persons vilja kan aldrig vara en god gärning.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 maj 2009
Sabba bilen är kanske fel metod men att tjata på bil f@n o vägra att åka i den är en annan sak.
Psykologisk sabotage big_smile
Sen är frågan hur skrotig är den? Går bilen bra o har skönhets röst så förstår jag att han kör den än då.

Nästa fråga är ekonomin. Det kanske är inte så bra ställd hemma som man/du kan tro, speciellt när ekonomin ser ut som den går idag o många väljer att hålla i sitt gamla skrot åk när dom inte vet om dom har nåt jobb att gå till imorgon eller nästa vecka.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
8 maj 2009
Slash skrev:
sjovold skrev:
Slash skrev:
Bara för att du inte är nöjd med din pappas bil vill du förstöra den så att han köper en ny? alltså vart är världen på väg och hur uppfostrar man en son/dotter till att bli så här??

han har skrivit att den är farlig att köra så de kanske e för att han bryr sig oxå smile sen kanske de inte e de bästa sättet heller men men tongue

Vill man någon illa kan jag inte säga att det är att bry sig om. Att förstöra någons bil mot denna persons vilja kan aldrig vara en god gärning.

men om vi säger så här han vill inte att han ska krocka i den bilen för den antagligen är i dåligt skick å förstöra den utan att den personen skadas är väll bättre än att den ska krocka lr har ja fel ? (vet att de inte är den bästa lösningen.

----->Strippen S2<-----

VCRACING

erixon89
8 maj 2009
kapa drivaxlarna

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 maj 2009
Låt mig gissa, det är GOLF, och du har tagit upp exakt samma på flashback?

https://www.flashback.info/showthread.php?t=778204

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
8 maj 2009
Sälj den när han inte är hemma.
Eller när han är hemma men silvertejpad vid en stol mot framsidan. tongue

Då är den ur världen och alla (Kanske inte alla då) är nöjda.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 814 Inlägg
8 maj 2009
Varvstoppa tills motorras? går på några minuter big_smile

Avstängd
285 Inlägg
8 maj 2009
daniel_tapper skrev:
svetsa igen dörrarna så gubben inte kommer in i den:)

haha den var bra

4 682 Inlägg
8 maj 2009
tappa ut all olja ur motorn å se hur länge den går big_smile .

687 Inlägg
8 maj 2009
Byt plats på två utav tändkablarna. Bilen blir grymt slö o hackig. Detta funkar nog bara om han är okunnig om bilar. förhoppningsvis tröttnar han på att hacka sig fram.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 maj 2009
Kom med bra argument till varför han skall byta istället för att gå bakom ryggen på han och förstöra en bil han kanske trivs mycket bra med.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 maj 2009
Ta farsan på en provkörning så mjuknar han nog. Kanske bara lite men försöka kan man ju alltid.

OEM <3
6 957 Inlägg
9 maj 2009
kimish skrev:
...eller en saab 9-3

Och där försvann min respekt till dig.. tongue

Neä men töm den på olja, tanka diesel, tappa ur kylarvattnet.

OEM <3

182 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
tack för svaren, självklart ska jag inte förstöra någons bil. men det var kul att se några metoder smile kan bli användbart i framtiden!

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 maj 2009
sjovold skrev:
Slash skrev:
sjovold skrev:

men om vi säger så här han vill inte att han ska krocka i den bilen för den antagligen är i dåligt skick å förstöra den utan att den personen skadas är väll bättre än att den ska krocka lr har ja fel ? (vet att de inte är den bästa lösningen.

Jag köper fortfarande inte resonemanget tongue Om min bästa kompis har en Mini Cooper från 69 med en krocksäkerhet på minus 30, och jag gillar inte att han drar runt i denna bil har jag ju inte rätten att förstöra bilen bara för "den goda sakens skull".

Jag tycker det snarare handlar om makt, man känner sig maktlös eftersom personen inte gör som man säger då tar man sig makt till att få personen att göra det man vill.

Vi har olika syn på det hela helt enkelt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 maj 2009
Vrid fördelaren lite, så blir den illa att gå. Om den har en vanlig gammal sådan vill säga. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Trucker
2 710 Inlägg
9 maj 2009
Varför låses inte tråden??

Fart missbrukare

5 Inlägg
9 maj 2009
Får man fråga vad det är för bil istället?

Avstängd
962 Inlägg
9 maj 2009
Harmlös förstöring - Skit i tanken och pissa i kylarvätskan.

1 570 Inlägg
9 maj 2009
Jobba och köp en egen bil!

Sök