2852
Sök

Bra ljud m.m?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 maj 2009
Lonefox skrev:
ChriZtoffer skrev:
Aha där ser man, synd det då. Fast det där med utrymmet ovanför och under som buktar ut går ju att lösa med en dremel eller liknande. wink Eller så gör man helt enkelt som du sa och gör distansringar för 4"...

pattilatti2 skrev:
Luftar fint iaf :p Skulle nog lägga dit en baffel, det följer ju med högtalarna. då blir det iaf skapligt tätt.
sen skulle jag iaf sätta dit 5.25" MED BAFFLAR FAST FR BRL I TRÄ OM DESSA MÅTT NU PASSAR DE VETTE FAN DE ÄR JU GANSKA STORA.

Men MAN skulle kunna göra de riktigt snyggt om man la ner lite tid på det.

Sen kan man ju alltid ta bort ett öra, om de nu skull hjälpa någe.. 

Jag tkr det borde passa me orginalgallren kanske inte när de är en diskant mitt i högtalaren, men det ska väl inte spela roll eller?

Använde BRL:s bafflar i syrrans bil....veven tar i baffeln...
Glömde måla baffeln innan så de har dessutom sugit åt sig fukt och har svällt som fan...
Men jo....tog upp hål i dörrsidan så att baffeln fälldes in i den, drog sedan fast baffeln direkt i dörrn så att baffeln ör fristående från dörrsidan i sig....men som sagt...baffeln bygger för mkt utåt....
Dock kan man göra en tunnare baffel exakt efter yttermåtten på gallerringen...

hehe, ja lätt att vara glömsk. ja deras bafflar är ju lagom feta, kunde va lite smalare tongue

nåväl, är de så noga egentligen.. handlar ju inte om att hon ska tävla i nå finljudsklaser tongue

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 maj 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
ChriZtoffer skrev:
Aha där ser man, synd det då. Fast det där med utrymmet ovanför och under som buktar ut går ju att lösa med en dremel eller liknande. wink Eller så gör man helt enkelt som du sa och gör distansringar för 4"...

pattilatti2 skrev:
Luftar fint iaf :p Skulle nog lägga dit en baffel, det följer ju med högtalarna. då blir det iaf skapligt tätt.
sen skulle jag iaf sätta dit 5.25" MED BAFFLAR FAST FR BRL I TRÄ OM DESSA MÅTT NU PASSAR DE VETTE FAN DE ÄR JU GANSKA STORA.

Men MAN skulle kunna göra de riktigt snyggt om man la ner lite tid på det.

Sen kan man ju alltid ta bort ett öra, om de nu skull hjälpa någe.. 

Jag tkr det borde passa me orginalgallren kanske inte när de är en diskant mitt i högtalaren, men det ska väl inte spela roll eller?

Använde BRL:s bafflar i syrrans bil....veven tar i baffeln...
Glömde måla baffeln innan så de har dessutom sugit åt sig fukt och har svällt som fan...
Men jo....tog upp hål i dörrsidan så att baffeln fälldes in i den, drog sedan fast baffeln direkt i dörrn så att baffeln ör fristående från dörrsidan i sig....men som sagt...baffeln bygger för mkt utåt....
Dock kan man göra en tunnare baffel exakt efter yttermåtten på gallerringen...

hehe, ja lätt att vara glömsk. ja deras bafflar är ju lagom feta, kunde va lite smalare tongue

nåväl, är de så noga egentligen.. handlar ju inte om att hon ska tävla i nå finljudsklaser tongue

Försöker bara få det så bra som möjligt med de förutsättningar som finns wink
Är LAGOM roligt att inte få ut rätt ljud (även om det är ett par "sketna" koax i dörrarna) för att det glipar mellan högtalarn o baffeln tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 maj 2009
sant sant.. så ett tips är att göra det ordentligt då du köper nytt om de händer.

Inga glipor, sen kan dem ju lika gärna va utan galler bara du löser glipan samt att de sitter fast ordentligt.

Sök