3013
Sök

Kommer mitt körkort dras av ?

Avstängd
962 Inlägg
8 maj 2009
ichibon skrev:
F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.

Man ska alltid neka oavsett, det är en principsak.

Neka, neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka och neka.

på 30 väg drar dom kortet vid 21km/h för fort, på alla andra hastighetsgränser är det 31km/h för fort, kan n i ingenting eller?
Senast redigerat av prodrive (8 maj 2009)

123 Inlägg
8 maj 2009
vadå principsak varför inte stå sitt kasst när man gjort nått fel?oftast då man lär sig!

Avstängd
962 Inlägg
8 maj 2009
Prolac skrev:
vadå principsak varför inte stå sitt kasst när man gjort nått fel?oftast då man lär sig!

Det är inget fel att köra 30km/h för fort på en motorväg, det är lagarna som är utvecklingsstörda. Vad lär man sig? Att man inte ska använda sin bil eller?

123 Inlägg
8 maj 2009
vi ser väl inte det som ett fel men lagen gör det.vad man lär sig?ehm att hålla hastigheten kanske o absolut inte köra om på insidan.

Avstängd
962 Inlägg
8 maj 2009
Prolac skrev:
vi ser väl inte det som ett fel men lagen gör det.vad man lär sig?ehm att hålla hastigheten kanske o absolut inte köra om på insidan.

Det enda jag kan tänka mig att man lär sig är att hålla nere högerpedalen nästa gång...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
prodrive skrev:
Prolac skrev:

Det enda jag kan tänka mig att man lär sig är att hålla nere högerpedalen nästa gång...

Vi får väl hoppas du gör det nästa gång då.

Köra om på insidan är rent ut sagt dumt. Även om det ligger en slöhög i vänsterfilen så är det en risk att köra om på högersidan.

Har inget emot att folk kör för fort. Jag gör det själv ibland.
Det är de som gör det vårdslöst ute bland annan trafik som ska åka dit för det. Vårdslöst är nyckelordet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

73 Inlägg
8 maj 2009
ichibon skrev:
Klart man kan torska kortet pga fortkörning.

Vid 31 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Kan även dras in på annan grund.
Prövotid = göra om båda proven.

F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.

Att driva en rättslig process för att behålla lappen och dessutom slippa omtagning av körkort är något som bilister gör hela tiden. Att man som du anser att föraren i detta fall förtjänar att bli av med körkortet är en annan sak. Jag råder alla som blivit tagna för trafikförseelser att rådgöra med en jurist innan de ger efter.

Jag tänker inte presentera ursäkter som håller i rätten, men jag kan dela med mig av faktumet att polisen ofta har väldigt svårt att bevisa trafikbrott.

mvh

Avstängd
962 Inlägg
8 maj 2009
John87 skrev:
prodrive skrev:
Prolac skrev:

Vi får väl hoppas du gör det nästa gång då.

Köra om på insidan är rent ut sagt dumt. Även om det ligger en slöhög i vänsterfilen så är det en risk att köra om på högersidan.

Har inget emot att folk kör för fort. Jag gör det själv ibland.
Det är de som gör det vårdslöst ute bland annan trafik som ska åka dit för det. Vårdslöst är nyckelordet.

Jag planerar inte att bli av med mitt körkort wink Att köra om på fel sida kan säkert vara dumt, men hade jag råkat ut för det hade jag ändå nekat.

2 337 Inlägg
8 maj 2009
prodrive skrev:
ichibon skrev:

Neka, neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka och neka.

på 30 väg drar dom kortet vid 21km/h för fort, på alla andra hastighetsgränser är det 31km/h för fort, kan n i ingenting eller?

Neka för att det kostar staten lite mer pengar, bra princip! Vad gäller inlägg längre ner: Jo, det ÄR fel att köra 30 km/h för fort på motorväg, vad du anser om saken betyder inte ett skit. Lagen säger att 31+ är tillräckligt fel för att bli av med lappen, så enkelt är det.

73 Inlägg
8 maj 2009
ewrs skrev:
imilj skrev:
Du kan inte torska kortet baserat på hastighetsöverträdelsen. Du får därför bara höga böter. Angående omkörningen på insidan är det värre, det är allvarligare och dem kan dra in lappen. Dock så kan du ta upp det i domstol... det finns otroligt många ursäkter som håller i rätten med rätt jurist/advokat vid din sida.

Lycka till!

"Tyvärr" är det ju så att det går att få till en riktigt bra ursäkt i domstol om du överklagar.

En bekant gör det varje gång hon/han/vad det nu är får en bot/indraget körkort. Lyckas till 80% av gångerna enligt personen, men då gäller det ju att ha någon bra förklaring. smile

Ja, tyvärr är det ju så. Dock vinns dem flesta trafikförseelserna helt utan bra ursäkter. Du behöver ingen ursäkt alls om bevisningen inte håller, vilket den ofta inte gör på grund utav tekniska begränsningar eller opålitliga vittnesmål... Jusst därför är det viktigt med en jurist som är kunnig!

73 Inlägg
8 maj 2009
prodrive skrev:
ichibon skrev:

Oavsett vad ska du inte säga någonting utan att du först rådgjort med en jurist. Kolla bara på cops... =P Om de ändå hade hjärna kvar efter allt knark att inte låta mun smattra... Poliser själva säger att det är otroligt svårt att göra någonting med misstänkta som tiger som muren.

Mollllgan
8 maj 2009
Citerar Olsen brothers...

"Fly on the wings of love" ;P

Det är nog kört vad gäller ditt körkort...

Lycka till

Trucker
2 710 Inlägg
8 maj 2009
Som tidigare nämnt så måste du tyvärr ta om hela processen.. Blev av med mitt körkort för en tid sen och då vart det 2 mån. Frågade snubben som jag gav mitt körkort till på länstyrelsen en rad frågor, bla just frågan som berör ditt fall.

Om man blir av med kortet under prövotid, som va 2 år när jag tog den(vet ej va de är nu), så blir man tvungen o göra om allt som allt.. Jag hade haft mitt kort i 2.5 år när jag blev av med det, också för fortkörning.

Sörjer verkligen med dig. Bara o beklaga..

Fart missbrukare

687 Inlägg
8 maj 2009
Har de filmat dig i över 2km och du nekar så är det ju bara en dumförklaring av dig själv.

261 Inlägg
8 maj 2009
tapppa inte hoppet.
det fixar sig för eller senare kommmer du köra bil igen;O)

Me-BboyLuna

Avstängd
44 Inlägg
8 maj 2009
volvo_1987 skrev:
mommo89 skrev:
tja,
körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,

dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över.
och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe tongue,

fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,

+ att jag har prövotid så

vad tror ni ?

Bara tillbaks till körskolan.

Ta grundskolan när du ändå håller på....Din svenska suger något oerhört.

162 Inlägg
8 maj 2009
prodrive skrev:
Prolac skrev:

Det är inget fel att köra 30km/h för fort på en motorväg, det är lagarna som är utvecklingsstörda. Vad lär man sig? Att man inte ska använda sin bil eller?

Detta var det mest korkade jag läst på länge! Om du klipper till nån på gatan och åker dit, är lagarna utvecklingstörda då också? Eller har du bara lärt dig att inte använda händerna?

529 Inlägg
8 maj 2009
Va var det för en civil bil som följde efter dej ?

Volvo fore life :)

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 maj 2009
ville23 skrev:
volvo_1987 skrev:
mommo89 skrev:
tja,
körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,

dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över.
och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe tongue,

fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,

+ att jag har prövotid så

vad tror ni ?

Bara tillbaks till körskolan.

Ta grundskolan när du ändå håller på....Din svenska suger något oerhört.

Varför så otrevlig?
Jag förstod allt båda två har skrivit.
Du kanske skulle gå tillbaka till skolan?

MVH. Alex

140 Inlägg
8 maj 2009
fartöverträdelse när man har körkortet på prov bedömms hårdare än om du haft det i några år , så du får nog ta om ditt körkort tyvärr sad

Sök