3143
Sök

Kommer mitt körkort dras av ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
8 maj 2009
Yes, spärrtid på ca 3mån om du har otur kan det bli mkt längre.

Teori samt uppkörning igen.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 maj 2009
Själva grejen med prövotid är ju att om de tar kortet ifrån dig får du sällan tillbaka det.

Jag fick tillbaka det en gång men det var ganska knepigt så jag orkar inte skriva allt.
Det var iaf en incident innan jag tog kortet som de drog in det för när jag tagit.

MVH. Alex

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 maj 2009
alexbenhard skrev:
Själva grejen med prövotid är ju att om de tar kortet ifrån dig får du sällan tillbaka det.

Jag fick tillbaka det en gång men det var ganska knepigt så jag orkar inte skriva allt.
Det var iaf en incident innan jag tog kortet som de drog in det för när jag tagit.

MVH. Alex

N-E-J-!-!

Prövotid innebär *ENDAST* att om du blir av med kortet så får du inte tillbaka det efter en viss tid utan du måste göra om teoriprov och uppkörning.

När fan ska myten om prövotid dö ut egentligen ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Avstängd
44 Inlägg
8 maj 2009
alexbenhard skrev:
ville23 skrev:
volvo_1987 skrev:

Bara tillbaks till körskolan.

Ta grundskolan när du ändå håller på....Din svenska suger något oerhört.

Varför så otrevlig?
Jag förstod allt båda två har skrivit.
Du kanske skulle gå tillbaka till skolan?

MVH. Alex

Det är bara sån jag är.
Jag förstod också allt han skrivit, Men faktum kvarstår, Det ser ut som helvete
Nej, Varför skulle jag göra det?

1 150 Inlägg
8 maj 2009
TBOC_Razor skrev:
alexbenhard skrev:

MVH. Alex

N-E-J-!-!

Prövotid innebär *ENDAST* att om du blir av med kortet så får du inte tillbaka det efter en viss tid utan du måste göra om teoriprov och uppkörning.

När fan ska myten om prövotid dö ut egentligen ??

Håller med är så trött på detta eviga tjat !

Visionär
59 Inlägg
8 maj 2009
prodrive skrev:
ichibon skrev:
F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.

Man ska alltid neka oavsett, det är en principsak.

Neka, neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka,  neka och neka.

på 30 väg drar dom kortet vid 21km/h för fort, på alla andra hastighetsgränser är det 31km/h för fort, kan n i ingenting eller?

Fälls du i rätten får du betala din advokat samt 500 till brottsofferfonden samt dina böter. Polisen har ju inget att förlora på att tala sanning och risken att dom tror på dej, njaee den är nog inte så stor. Men men neka går ju alltid. En bekant körde för fort erkände fick lite fartrabatt av polisen på plats och kom undan 1500:- billigare. Allt är relativt är det en princip sak att ge bort pengar så fine. det du däremot ska gör det är att alltid överklaga länsstyrelsens beslut då kan du hala inbetalningen några veckor. Men det förutsätter att du erkänt på plats.

Avstängd
962 Inlägg
8 maj 2009
Brandta skrev:
prodrive skrev:
Prolac skrev:
vadå principsak varför inte stå sitt kasst när man gjort nått fel?oftast då man lär sig!

Det är inget fel att köra 30km/h för fort på en motorväg, det är lagarna som är utvecklingsstörda. Vad lär man sig? Att man inte ska använda sin bil eller?

Detta var det mest korkade jag läst på länge! Om du klipper till nån på gatan och åker dit, är lagarna utvecklingstörda då också? Eller har du bara lärt dig att inte använda händerna?

Detta var det mest korkade jag läst på länge! Om du klipper till någon skadar du ju en person? Eller du tycker det är rätt att jämföra misshandel med att köra 140km/h på en motorväg?

brk95 skrev:
fartöverträdelse när man har körkortet på prov bedömms hårdare än om du haft det i några år , så du får nog ta om ditt körkort tyvärr sad

alexbenhard skrev:

MVH. Alex

Jag blir äcklad av personer som inte har en susning vad dom pratar om...
Senast redigerat av prodrive (9 maj 2009)

Meister
6 763 Inlägg
9 maj 2009
prodrive skrev:
Brandta skrev:
prodrive skrev:

Det är inget fel att köra 30km/h för fort på en motorväg, det är lagarna som är utvecklingsstörda. Vad lär man sig? Att man inte ska använda sin bil eller?

Detta var det mest korkade jag läst på länge! Om du klipper till nån på gatan och åker dit, är lagarna utvecklingstörda då också? Eller har du bara lärt dig att inte använda händerna?

Detta var det mest korkade jag läst på länge! Om du klipper till någon skadar du ju en person? Eller du tycker det är rätt att jämföra misshandel med att köra 140km/h på en motorväg?

Nix det är inte fel att misshandla.. Det är lagen som är utvecklingsstörd..

Avstängd
962 Inlägg
9 maj 2009
camaro67 skrev:
prodrive skrev:
Brandta skrev:

Aha på så vis, jag tror Garaget.org är det största forumet för hycklare och ryggdunkare på hela internet, motbevisa mig gärna.

Det är ju iaf tur att inte lika stor del av befolkningen misshandlar andra som den delen som kör lite för fort på motorvägar, då hade vi utrotat oss själva.

Meister
6 763 Inlägg
9 maj 2009
prodrive skrev:
camaro67 skrev:
prodrive skrev:

Aha på så vis, jag tror Garaget.org är det största forumet för hycklare och ryggdunkare på hela internet, motbevisa mig gärna.

Det är ju iaf tur att inte lika stor del av befolkningen misshandlar andra som den delen som kör lite för fort på motorvägar, då hade vi utrotat oss själva.

Det du inte fattar är att de lik förbannat är olagligt att köra för fort. Men enligt dig så är ju lagarna efterblivna eftersom att man inte får köra för fort. Av någon anledning så frinns ju hastighetsbegränsningar

Avstängd
962 Inlägg
9 maj 2009
camaro67 skrev:
]Det du inte fattar är att de lik förbannat är olagligt att köra för fort. Men enligt dig så är ju lagarna efterblivna eftersom att man inte får köra för fort. Av någon anledning så frinns ju hastighetsbegränsningar

Fattar jag inte? Jag fattar att polisen snor kortet om man kör 31km/h för fort på motorväg, det anser jag är utvecklingsstört och jag tänker alltid neka av ren princip.

Det är alltid lika kul med såna här trådar, alla hycklare vaknar till liv direkt!

Meister
6 763 Inlägg
9 maj 2009
prodrive skrev:
camaro67 skrev:
]Det du inte fattar är att de lik förbannat är olagligt att köra för fort. Men enligt dig så är ju lagarna efterblivna eftersom att man inte får köra för fort. Av någon anledning så frinns ju hastighetsbegränsningar

Fattar jag inte? Jag fattar att polisen snor kortet om man kör 31km/h för fort på motorväg, det anser jag är utvecklingsstört och jag tänker alltid neka av ren princip.

Det är alltid lika kul med såna här trådar, alla hycklare vaknar till liv direkt!

Vad är det som är så utvecklingsstört med det? Man måste väll ge något straff för ett lagbrott? Om du krashar i 140 istället för 110 så är chansen betydligt mycket större att du dör.

Förövrigt så är inte jag den som alltid kör lagligt men jag säger inte heller att de är utvecklingsstört att man kan bli straffad om man bryter mot lagen

Avstängd
18 Inlägg
9 maj 2009
prodrive skrev:
camaro67 skrev:

Det är utvecklingsstört och tack vare alla sveriges jävla låga hastigheter blir ju svenska folket efterblivna på och köra för fan, det är ILLA. Om dom nu vill minska olyckor och så kan dom börja med att ändra tillbaka lagen om att man måste stanna för folk på övergångsställe, och då minskar dem även utsläppen.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 maj 2009
camaro67 skrev:
prodrive skrev:
Jag fattar att polisen snor kortet om man kör 31km/h för fort på motorväg, det anser jag är utvecklingsstört och jag tänker alltid neka av ren princip.

Vad är det som är så utvecklingsstört med det? Man måste väll ge något straff för ett lagbrott? Om du krashar i 140 istället för 110 så är chansen betydligt mycket större att du dör.

Förövrigt så är inte jag den som alltid kör lagligt men jag säger inte heller att de är utvecklingsstört att man kan bli straffad om man bryter mot lagen

Nej, men du vet.. Lagen gäller inte för de som inte tänkt krocka wink (markerar ironin med en gubbe för säkerhets skull)

Allt prat om hycklare hit och hycklare dit. Snacka om att leta efter slagsmål. I alla trådar dessutom.
Någon måste vaknat på fel sida idag. Hoppas på en bättre dag imorgon smile

Tycker det är självklart att dom sätter dit såna som förtjänar det.
I detta fallet var det extra tydligt eftersom det handlade om omkörningar på fel sida o.s.v.
Vårdslöshet ska bestraffas. En liten hastighetsöverträdelse ser jag inte lika allvarligt på.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

876 Inlägg
9 maj 2009
Självförvållat!

712 Inlägg
9 maj 2009
Onödigt att köra om så, blinka istället me helljuset, stressa dom lite smile inte olagligt tongue

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

1 050 Inlägg
9 maj 2009
Jag förmodar att det skrevs en s.k "Primärrapport" i samband med Din hastighetsöverträdelse?
Då kommer Du senare att få brev från länstyrelsen där Du ges tillfälle att förklara Ditt mkt ovanliga körsätt roll (ett råd: kontakta en mkt bra advokat, så har du en liten chans att kanske få behålla lappen)

Tyvärr, så tar dessa trafikärenden mkt lång tid. Det lär nog ta flera mån innan Du får svarsbrevet från länstyrelsen. En anledning till att få behålla körkortet är att Du använder det till att försörja dig. som t,ex chafför, men detta måste Du kunna visa upp papper på.

Min personliga gissning är att det finns två alternativ att förhandla om.

1. Du blir av med körkortet. samt att en ny uppkörning krävs med allt vad detta innebär.
2. P.g.a förmildrande omständigheter så behåller länstyrelsen kortet i tre månader, sedan får du tillbaka det utan ny uppkörning. detta sista alternativ kräver medverkan av en skicklig advokat på trafikfall. wink

Det är kostsamt att köra som 007 big_smilewink men jävl¤igt kul, själv kör jag ofta om till höger, eller mitt emellan big_smile Har blivit stoppad vid några tillfällen men skyller då på att farthållaren lever sitt eget liv tongue
Senast redigerat av E-30 (9 maj 2009)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Lökare
128 Inlägg
9 maj 2009
brk95 skrev:
fartöverträdelse när man har körkortet på prov bedömms hårdare än om du haft det i några år , så du får nog ta om ditt körkort tyvärr sad

...och prövotiden har höjts till 10 år roll

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 maj 2009
Da_Bear skrev:
brk95 skrev:

Nej men till 5 år....Inte wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2009
Da_Bear skrev:
brk95 skrev:

Va, allvarligt? yikes

* wink *
Senast redigerat av Rquired (9 maj 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök