2570
Sök

Rengöra dammiga baklampor

8 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Köpte två baklampor på skroten och den ena är väldigt dammig/ skitig inuti. Vet inte om den går att  "poppa" loss med en skruvmejsel men när jag försökte så knakade det till och jag slutade. Går det att göra det? Finns inga skruvar. De tre som finns är bara för att skruva fast lamphuset i bilen. Tryckluft hade kanske funkat om jag hade haft sådant men det har jag inte. Några tips? Försökte med en penna och en duk att rengöra genom lilla hålet där glödlampan sitter men det är inte lätt och jag kommer inte åt allt. Tips?roll

124 Inlägg
9 maj 2009
Underlättar om du skriver till vilken bil det är.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
9 maj 2009
Har du ingen polare som har tillgång till tryckluft då?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
9 maj 2009
om du ej har tillgång till tryckluft så åk till närmaste tapp å ta en däckpump å blås ur dammet

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

8 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
95 VW Golf Gl. Tapp var en bra idé. Testar. Fasen verkar som att silverfärgen inne i lamphuset lossnar...sad
Senast redigerat av marlon69 (9 maj 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
9 maj 2009
marlon69 skrev:
95 VW Golf Gl. Tapp var en bra idé. Testar. Fasen verkar som att silverfärgen inne i lamphuset lossnar...sad

japp. den e mycket känslig.

oo=00=oo
374 Inlägg
9 maj 2009
Kan du inte skölja ur dom med vatten och diskmedel? Brukar komma åt på svåra ställen wink

Freude am fahren!

8 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
msjuan skrev:
Kan du inte skölja ur dom med vatten och diskmedel? Brukar komma åt på svåra ställen wink

Gjorde det men fasen vad droppar och skit det blev på de mest omöliga ställen. Försökte blåsa rent på macken men kommer inte åt allt. Suck! mad

332 Inlägg
22 maj 2009
men diska ur dom så får dom ligga o torka ett tag .. du kan ju köra dom i torkskåp om du har nåt eller me en hårblås typ smile

Sök