Hejsan! var idag och satte på mina fina däck (225 45 17") och till min besvikelse så tog bakdäcken i skärmkanten. någon som har tips på hur man kan fixa på ett snyggt sätt? däcken tar bara i om man kör i gupp eller svänger kraftigt. ha också i åtanke att det sitter skärmbräddare som är poppnitade i skärmkanten så man kan inte kapa ur hur som helst.
Ge gärna tips på hur man kan fixa detta så smidigt som möjligt. vill även ha någon reaktion från någon med golf 3 (vr6) som har haft denna brädd på däcken. kan ju va så att det är stötdämparna som börjar bli dåliga.
Byta stötdämpare kommer inte göra någon skillnad Problemet du har är att du har för lågt ET på fälgen vilket gör att den hamnar för långt ut i hjulhuset. Enklaste lösningen är att valsa skärmkanterna.
kompisen kör med 215/40 17" på sin vr6a. Vad jag kan förstå så har du för hög profil emot vad du ska ha. Du har inte tagit däcken/fälgarna ifrån golf 4?
nej. hade 215 45 17 på dom gamla däcken, men dom va slut, så ja böt och det ända som polarn hade hemma som han kunde ge vid sidan av vad 225. 215 tar inte i :S och jag har ritat upp vart det tar i nu och jag tror ja slipar ner det. kommer ändå inte synas när skärmbräddarn är på plats. det handlar om ca 1-1.5mm av den innåtböjda kanten.
nej. hade 215 45 17 på dom gamla däcken, men dom va slut, så ja böt och det ända som polarn hade hemma som han kunde ge vid sidan av vad 225. 215 tar inte i :S och jag har ritat upp vart det tar i nu och jag tror ja slipar ner det. kommer ändå inte synas när skärmbräddarn är på plats. det handlar om ca 1-1.5mm av den innåtböjda kanten.
okej
Men bara för att du hade så på dom gamla däcken så behöver det inte betyda att du hade rätt däck innan
När jag söker på gummihuset samt bythjul på rekomenderat däck så får jag fram 205/40-17
skulle inte köra på bredare och högre däck än 215/40-17 på en mk3 kör själv den storleken på min mk2 dock tar det i på den när man sänker bilen med 60mm satsen jag har liggande