2796
Sök

Vad tar löjligt lång tid att byta på diverse bilar?

I brist på annat :)
526 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#1
Kunde inte undgå att skratta lite när jag slötittade på Femmans Växel på Discovery....

Det tog, enligt deras tid, en erfaren mekaniker 45min att byta ett halvljus i en Renault Megané!

Dess utom är det ännu värre om bilen skulle haft xenon då det kräver demontering av hela kofongaren fram.... Snittpriset
för ett sådant byte (xenon) låg på ~£300...


Har ni varit med om någon som tar löjligt lång tid att byta? Typ halv/helljus....

1 072 Inlägg
11 maj 2009
#2
Tändstift på clion innebär att halva motorn demonteras för att byta smile
Otroligt störande när man är van att bara lyfta på tändhatten. Och så har fukt förmågan att hitta ner där så jag har sj rivit 1ggr för service och 2 ggr för fukt big_smile

Sen sitte glödlampan fram trångt på högesidan men den tar inga 45min..


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 maj 2009
#3
Är inte kamrem på vissa Audi otroligt både tids- och kostsamma?
Vet att det är ofantliga priser på dessa byten iaf.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

396 Inlägg
11 maj 2009
#4
Det mesta på en saab:P Nej men skämt och sido, tror det är 95an, bakluckan är ett helvette, måste riva innertak och hela skiten!

25 Inlägg
11 maj 2009
#5
Tändstift är ett rent helvete på min,måste ju lyfta motor eller knöla med att ta bort de mesta innan man kommer åt:P

Blyfot
829 Inlägg
11 maj 2009
#6
koppling på renault 19....

"bara en mor kan älska en sån son"

1 675 Inlägg
11 maj 2009
#7
Kamremmen på volvo S70 då fram hjulet ena sidan ska bort för att bytas.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
11 maj 2009
#8
volvo_1987 skrev:
Kamremmen på volvo S70 då fram hjulet ena sidan ska bort för att bytas.

Varför skulle man behöva byta ett framhjul bara för att man byter kamrem? cool

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 675 Inlägg
11 maj 2009
#9
Dave_C70 skrev:
volvo_1987 skrev:
Kamremmen på volvo S70 då fram hjulet ena sidan ska bort för att bytas.

Varför skulle man behöva byta ett framhjul bara för att man byter kamrem? cool

menade att för att komma åt kamremen måste en fälg bort för att komma åt remmen tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Rent A Retard !
674 Inlägg
11 maj 2009
#10
stora servicen på audin. skulle ta 8 timmar för en erfaren mekaniker men tar i princip en hel dag, som någon skrev tidigare så är det rätt så kostsamt, 32,000kr kostar det på audi smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

I brist på annat :)
526 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
#11
Daaze skrev:
stora servicen på audin. skulle ta 8 timmar för en erfaren mekaniker men tar i princip en hel dag, som någon skrev tidigare så är det rätt så kostsamt, 32,000kr kostar det på audi smile

WOW!! Då har jag något att se fram emot, hur många mil är stora servicen?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
11 maj 2009
#12
volvo_1987 skrev:
Dave_C70 skrev:
volvo_1987 skrev:
Kamremmen på volvo S70 då fram hjulet ena sidan ska bort för att bytas.

Varför skulle man behöva byta ett framhjul bara för att man byter kamrem? cool

menade att för att komma åt kamremen måste en fälg bort för att komma åt remmen tongue

Hehe! Förstod det... smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Administratör
2 978 Inlägg
11 maj 2009
#13
nuffe skrev:
Daaze skrev:
stora servicen på audin. skulle ta 8 timmar för en erfaren mekaniker men tar i princip en hel dag, som någon skrev tidigare så är det rätt så kostsamt, 32,000kr kostar det på audi smile

WOW!! Då har jag något att se fram emot, hur många mil är stora servicen?

Hehe gäller nog en RS6a på din 1.8T tar det en och en halvtimme o byta kamrem ungefär a 5-6tusen beroende på om man ska byta alla remmar och hjul.

En kopp av den svarta såsen...

7 274 Inlägg
11 maj 2009
#14
Termostat och tändstift såg inte nå vidare roligt ut att byta på en mitsubishi legnum...


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 maj 2009
#15
Generator på Saab 9000. Framhjulet och innerskärmen måste av för att man ska komma åt den.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 230 Inlägg
11 maj 2009
#16
IceEyes skrev:
Generator på Saab 9000. Framhjulet och innerskärmen måste av för att man ska komma åt den.

fel! måste inte, möjligen på Turbo modellen men en sugis kan du få ut den utan att ta bort nått av dom smile har sj gjort det smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 maj 2009
#17
Detta kanske inte är något man brukar byta. Men jag och en kompis skulle plocka bort torkarmotorerna till framlamporna på hans V70N. Vi läste lite i Haynes och kom fram till att man måste plocka bort fronten och allting för att komma åt det. Vi la ner det projektet.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 062 Inlägg
11 maj 2009
#18
Kamkedjebyte på en VR6 motor.

Växellåda, lite av framvagn, samt massa annat måste demonteras/återmonteras för att komma år spännare o kedjor. Själva bytet av dessa tar 5min, men hela jobbet kan ta en hel dag!!

Byte värmepaket Corrado

Bytet tar 2 minuter......demontering/återmontering av instrumentbräda o luftkanaler tar några timmar utöver.

"You Go, we go!"

1 024 Inlägg
11 maj 2009
#19
koppling på volvo 850 T5R


1 723 Inlägg
11 maj 2009
#20
Det var rätt löjligt att behöva demontera hela fronten på Golf 4an för att komma åt helljuslampan. Visst det hade kanske gått om händerna varit lite mindre. Passade på att byta parkljuset till dioder och det hade INTE gått utan att ta bort fronten.

å andra sidan tog det bara 30 min att demontera och montera fronten. att fundera ut hur jag skulle få tillbaka bygeln som håller lampan då jag envisades att byta med strålkastarna på plats tog längre tid.
Senast redigerat av falloutboy (11 maj 2009)


Sök