3592
Sök

Ta bort fjädrarna på en 740.

30 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
hej.

jag har tänkt att ta bort fjädrarna på min 740. jag har hört att fjäderbenen fram kan gå av om man tar bort fjädrarna:/. Hur kan jag göra för att undvika detta?

mvh// Fredde

876 Inlägg
13 maj 2009
Varför ta bort?

508 Inlägg
13 maj 2009
ha kvar dem och slipp problemen med att åka utan..

30 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
jag vill att den ska vara låg;)

876 Inlägg
13 maj 2009
oki men bättre att kapa fjädrarna ca 3 varv fram o ca 2 bak! smile kolla på mina bilar så ser du på ett ca hyur låga dom blir mvh

1 484 Inlägg
13 maj 2009
Lånar tråden lite grann..

Hur får jag bilen LÅG men ändå komfortabel att åka i? skiljer det mycket om man kapar 3 varv på fjädrarna? Vill helst slippa utslitna fjäderben tongue

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 142 Inlägg
13 maj 2009
ja har kapat 3varv fram och 2.5 ibak på min sen har ja 17"arna på och de är väldigt stötigt men de är kul:P

1 484 Inlägg
13 maj 2009
snoddas skrev:
ja har kapat 3varv fram och 2.5 ibak på min sen har ja 17"arna på och de är väldigt stötigt men de är kul:P

Hur ska jag göra för att få bilen så låg som möjligt men ändå komfortabel att åka i? Min flickvän bor nämligen en bit utanför stan, o det är grusväg där så jag vill helst inte att hela underredet ska gå sönder när jag åker där:P jag vill kunna sänka den men ändå kunna åka komfortabelt så att säga!

876 Inlägg
13 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:

Hur får jag bilen LÅG men ändå komfortabel att åka i? skiljer det mycket om man kapar 3 varv på fjädrarna? Vill helst slippa utslitna fjäderben tongue

Tacksam för svar!

Vill du fortfarande åka lite halvskpligt så tycker jag att 2,5 fram är lagom och 1,5 bak !men jag har kapat 3fram 2bak på typ alla mina bilar och det tycker jag är lagom hade 17tum på då med !!! -->SMAKEN ÄR SOM BAKEN<---- är du osäker så prova dig fram börja med ca 1,5 osv:)cool

1 484 Inlägg
13 maj 2009
volvoperfomanceclub skrev:
volvo_b23a_racing skrev:

Tacksam för svar!

Vill du fortfarande åka lite halvskpligt så tycker jag att 2,5 fram är lagom och 1,5 bak !men jag har kapat 3fram 2bak på typ alla mina bilar och det tycker jag är lagom hade 17tum på då med !!! -->SMAKEN ÄR SOM BAKEN<---- är du osäker så prova dig fram börja med ca 1,5 osv:)cool

ääh vafan, de blir nog 3 varv isåfall! Orka krångla.. tongue eller så köper jag sänknings-sats smile

787 Inlägg
13 maj 2009
Vilket gnäll yikes

skitsamma varför killen vill ta bort fjädrarna, hans beslut eller ? gnällapor!!

Jag har sänkfjädrar och kapat 2 varv fram och 3 bak, åker underbart..

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

130 Inlägg
13 maj 2009
bara plocka bort de... gjorde ja på en 745a funka fint å åka grusväg med både 18 å 15" på den....
visst lite stötig men de ska va lågt
fast blev spansk flagga å 1500 i böter när konstapeln stoppa den

1 484 Inlägg
13 maj 2009
Mr_steff skrev:
bara plocka bort de... gjorde ja på en 745a funka fint å åka grusväg med både 18 å 15" på den....

.. där kom det negativa:P

1 484 Inlägg
13 maj 2009
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

787 Inlägg
13 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:
Mr_steff skrev:

.. där kom det negativa:P

Jag har blivit stannat många gånger i min 240 utan fjädrar och en gammal 745 utan fjädrar, har verken fått böter eller ombes, ända dom sa va " Kan väl inte va så skönt att åka i den där va?"

787 Inlägg
13 maj 2009
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

Lika bra faktiskt, blir bäst med sänkfjädrar och kanske kapa nåt varv .
Hmm har aldrig haft, har bara hört att det inte är nåt att ha .

40 Inlägg
13 maj 2009
Visst bilen blir låg å så, men kommer farbro blå. Åker du för det första på körbud "spanksa flaggan", och ombes. Sen brukar man få ett brev efter något år ifrån länstyrelsen å dem tar körkortet 1-2 månader. DEm ser allvarligt som fan på sånt nu. Hmm

Sök