jag har tänkt att ta bort fjädrarna på min 740. jag har hört att fjäderbenen fram kan gå av om man tar bort fjädrarna:/. Hur kan jag göra för att undvika detta?
ja har kapat 3varv fram och 2.5 ibak på min sen har ja 17"arna på och de är väldigt stötigt men de är kul:P
Hur ska jag göra för att få bilen så låg som möjligt men ändå komfortabel att åka i? Min flickvän bor nämligen en bit utanför stan, o det är grusväg där så jag vill helst inte att hela underredet ska gå sönder när jag åker där:P jag vill kunna sänka den men ändå kunna åka komfortabelt så att säga!
Hur får jag bilen LÅG men ändå komfortabel att åka i? skiljer det mycket om man kapar 3 varv på fjädrarna? Vill helst slippa utslitna fjäderben
Tacksam för svar!
Vill du fortfarande åka lite halvskpligt så tycker jag att 2,5 fram är lagom och 1,5 bak !men jag har kapat 3fram 2bak på typ alla mina bilar och det tycker jag är lagom hade 17tum på då med !!! -->SMAKEN ÄR SOM BAKEN<---- är du osäker så prova dig fram börja med ca 1,5 osv:)
Hur får jag bilen LÅG men ändå komfortabel att åka i? skiljer det mycket om man kapar 3 varv på fjädrarna? Vill helst slippa utslitna fjäderben
Tacksam för svar!
Vill du fortfarande åka lite halvskpligt så tycker jag att 2,5 fram är lagom och 1,5 bak !men jag har kapat 3fram 2bak på typ alla mina bilar och det tycker jag är lagom hade 17tum på då med !!! -->SMAKEN ÄR SOM BAKEN<---- är du osäker så prova dig fram börja med ca 1,5 osv:)
ääh vafan, de blir nog 3 varv isåfall! Orka krångla.. eller så köper jag sänknings-sats
bara plocka bort de... gjorde ja på en 745a funka fint å åka grusväg med både 18 å 15" på den.... visst lite stötig men de ska va lågt fast blev spansk flagga å 1500 i böter när konstapeln stoppa den
bara plocka bort de... gjorde ja på en 745a funka fint å åka grusväg med både 18 å 15" på den.... visst lite stötig men de ska va lågt fast blev spansk flagga å 1500 i böter när konstapeln stoppa den
.. där kom det negativa:P
Jag har blivit stannat många gånger i min 240 utan fjädrar och en gammal 745 utan fjädrar, har verken fått böter eller ombes, ända dom sa va " Kan väl inte va så skönt att åka i den där va?"
Visst bilen blir låg å så, men kommer farbro blå. Åker du för det första på körbud "spanksa flaggan", och ombes. Sen brukar man få ett brev efter något år ifrån länstyrelsen å dem tar körkortet 1-2 månader. DEm ser allvarligt som fan på sånt nu. Hmm