4001
Sök

Peugeot 205 gti Problem!! Akut!

La3m0
15 maj 2009
Tjabba.. Har en Peugeot 205 gti som inte går som den ska. När den står på tomgång i mer än 1-2 minuter så börjar den bluddra och slutligen så dör den.. Sedan när man kör så går den ryckigt som om den inte får nån soppa.. Trycker man full gas så går den men annars rycker den bara. Har bytt tändstift, rotor, fördelara och soppafilter. Någon som kan ha någon aning??

// Tryggve

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 maj 2009
kan inte va så att tomgången är för låg? och höjjer du den ytterst lite kanske han inte dör?

La3m0
15 maj 2009
jo tomgången ska jag höja. Men har fortfarande problemet med att den rycker när man kör och att det i princip bara går att köra på full gas.

3 714 Inlägg
15 maj 2009
Kan det vara soppapumpen som inte orkar med ?
Vatten i tanken ?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

17 Inlägg
15 maj 2009
Sprickor i någon insugs slang.

Arild

Darth Vader
1 644 Inlägg
15 maj 2009
Ett igensatt soppafilter kanske?

Braaaaap?

3 714 Inlägg
15 maj 2009
DoWahDiddy skrev:
Ett igensatt soppafilter kanske?

Soppafiltret var ju bytt så det tror jag inte....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

4 682 Inlägg
15 maj 2009
mät upp bränsletrycket, låter som om Btr:en eller bränslepumpen spökar.

La3m0
15 maj 2009
har bytt soppapump, spridare och luftmändsmassomätaren idag. Och det blev ingen skilnad! Ska in till uppsala imorn och inhandla en lambdasond. Så hoppas på förbättring imorn:) Tack för alla svar

39 Inlägg
15 maj 2009
Motorn får för fet blandning, luftfilter igensatt - orkar inte dra in någon luft på tomgång därför den dör.
kolla luftfiltret. samma enkla fel på min brossas bil med samma problem. Mvh Joel

La3m0
16 maj 2009
Joel_man skrev:
Motorn får för fet blandning, luftfilter igensatt - orkar inte dra in någon luft på tomgång därför den dör.
kolla luftfiltret. samma enkla fel på min brossas bil med samma problem. Mvh Joel

Jag har nydligen bytt luftfiltret:P och jag tog bort det och provade men ingen skilnad!tongue

La3m0
16 maj 2009
Nu fungerar bilen igen!smile bytte lambdasonden och nu funkar den igen:)

Sök