jag har hört att dd tål mkt effekt och jag undrar om att ge en 3512 3000wrms e för mkt? för ngn kille som jag har på msn sa att det skulle duga men e inte det för mkt effekt för en sådan bas?
tror det är hellre mycket. men vem vet. dom kanske är lite underspec. om du ska ha sån kraft se då till att ha "bra" kraft och inte nå sinus live 3000.
3000wrms tar den nog ganska bra. men du kan ju alltid ställa ner gainen så får den inte lika mycket effekt (:
den får samma effekt hur du än vrider gain... den får svagare insignal, dvs du stressar steget ju mindre du vrider på gain...
?????? Vad har du lärt dig det?
Gain-potten är till för att kunna matcha in förstegets drivkretsar mot signalnivån som huvudenheten ger.
Det finns MÅNGA exempel på huvudenheter där utsignalen är låg, och sätter du gainet på "min" så kommer du ej ta ut full effekt ur en del steg.
Matchning av gain är bra mycket viktigare än de flesta förstår, och gör man det rätt så är det en säkerställelse om både max ljudkvalitet och max effektuttag utan att skada produkterna.
Dvs, vet man inte hur man skall göra så skall man hellre ställa gainet så det låter "lågt".
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!