Jag har en liten fråga till er. Jag undrar om det är "lagligt" att köra utan motorhuv? Hört en gammal regel som säger att hot-rods inte får köra med "öppna sidor" (inte andra bilar heller för den delen givetvis ) av den anledningen att man kan komma åt antingen varma eller rörliga delar. Är det samma grej i det här fallet, eller vad är det som gäller egentligen?
"Du får inte ändra på din bils utförande så den inte överrensstämmer med orginalutförandet" har jag också hört, men säger lagboken något spännande?
Hittade ingenting om lag, men jag tror inte att det är tillåtet att köra utan. Om en fotgångare blir påkör, han måste kunna glida på motorhuv, utan den kan det blir rena dödfälla. Hör kanske med polisen? De kanske kan svara på frågan.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Förstår itne hur folk tänker när man kör en orginalbil.... Okej om man hade saker under huven som visar att man har 600++, men inte en 316 på 100häst....
Det måste ju vara typ 7cm mellan motohuv och motor så att en fotgängare kan gräva in sig lite i plåten innan han mosas. Att köra utan bryter ju mot den bestämmelsen...
Men det är väll självklart att han inte vill köra huvlöst för att skryta, utan för att han tycker huven som sitter på nu, den buckliga, ser förjävlig ut, eftersom den ser ut som ett slagfält :S Jag skulle köpt en ny på skroten, sen lackat den.
Men skulle det nu vara så att du vill stila med dina 100hk (eller nått) Så äre nog plexihuv som gäller
Förstår itne hur folk tänker när man kör en orginalbil.... Okej om man hade saker under huven som visar att man har 600++, men inte en 316 på 100häst....
Då hade jag absolut inte viljat visa det, tänk vid första bästa nykterhetskontroll/bälteskontroll eller vad som helst.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Kört utan motorhuv nu när min är på motivlackering. Mött MÅNGA poliser, blivit omkörd av MÅNGA poliser och MÅNGa har tittat men inte blivit stoppad. Men det är inte lagligt=)