3537
Sök

Köpa lack i Enköping?

663 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Hejsan.

Har slipat och spacklat bilen nu som en tok så det som återstår är att köpa färg.

Har fått pris av en kille i sthlm, 8-900:- litern ink. härdare mm. Klart att hälla i sprutan alltså..

Men det jag undrar är om jag kan få det billigare i närheten av Enköping?

Bilen i fråga är en BMW E34 Touring så kommer behöva 2-3 liter plus klarlack.

Jag är ute efter en mörkfärg (inte svart) Kanske en snygg mörklila? Metallic självklart..

Hör gärna av er här eller på telefon, 073-7517805

Mvh Christian

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
18 maj 2009
mekonomen i sala har både thinnerbas och vatten.
Kolla med dem!

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Egen företagare
864 Inlägg
18 maj 2009
tycker det var ett bra pris faktiskt, det går inte åt så mycket färg som man tror. hade min inne på lack ifjol och han använde inte ens en liter till hela bilen.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

663 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Här gick det fort med svar! big_smile

Tänkte iaf ringa runt lite till alla lackfirmor här i byn. får se vad dom säger.. Men kanske klarar sig på 1,5-2 liter då? Med tanke på att det kommer läggas en mörk färg på en redan mörk yta..

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
18 maj 2009
Vet jag betalade max 500 burken i sala. kolla med dem smile inte långt mellan byarna.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

663 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Eliza skrev:
Vet jag betalade max 500 burken i sala. kolla med dem smile inte långt mellan byarna.

Jo det kan man ju göra, har jobbat på mekonomen i Enköping så kanske ska höra med gamla chefen ifall han kan fixa hem det till byn isf..

Men 500:- per liter då alltså? Färdigt att hälla i sprutan? Har aldrig hållt på med själva lackjobbet så har ingen aning om hur man gör eller så.. Men har en lackerare som väntar bara jag fixar klart sista på bilen och fixar färg så..

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
18 maj 2009
prata med ronny i sala.....Då kanske det blir billigare...Hoppas det löser sig på billigaste sätt

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

663 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
removal skrev:
prata med ronny i sala.....Då kanske det blir billigare...Hoppas det löser sig på billigaste sätt

Det ska jag göra big_smile

Färgen jag har i sthlm är iaf en ganska så mörk lila med 10% vit pearl i. Tror det blir riktigt fint. Men ska höra med han absolut. Tar för givet att han jobbar på mekonomen i Sala alltså?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 maj 2009
Christian_N skrev:
removal skrev:

Det ska jag göra big_smile

Färgen jag har i sthlm är iaf en ganska så mörk lila med 10% vit pearl i. Tror det blir riktigt fint. Men ska höra med han absolut. Tar för givet att han jobbar på mekonomen i Sala alltså?

Japp, sala jobbar han... smile

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

663 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Verkar finnas 2st mekonomen i Sala?

1. Mekonomen
Tel. 0224 - 184 80
Väsbyg. 6
SALA

2. Mekonomen
Tel. 0224 - 191 09
Fridhemsg. 4
SALA

Vilken av dom jobbar Ronny i? Tänkte ringa på måndag. Kan ringa till bägge två men vet nån här vilken av dom han jobbar i så vore det bra.

Mvh

70 Inlägg
24 maj 2009
är det hela bílen som ska lackas så räker inte 2-3liter bara så du vet!

Sök