2596
Sök

Angående: aktiviteter i Örebro, där bilarna inte står i centrum

21 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
attackhamster skrev:
Ska vi dra ihop lite folk och grilla på samma ställe som senast nu på fredag?

Jag tycker att grillning är en bra idé om vädret tillåter...

Som J-P-R föreslog i andra tråden.... Skulle även vara kul och spela minigolf innan för dom som vill och har råd tongue

Är det några som är på?

102 Inlägg
25 maj 2009
Låter trevligt med både grillning och minigolf smile.   Vet bara inte var grillplatsen ligger, heh. Men Micke kanske vet.

Hoppas vädret och fler vill smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
25 maj 2009
Låter riktigt vettigt. (Bara jag slipper planera wink)

För att komma till grillplatsen - Åk till sjukhuset, fortsätt förbi CV, fortsätt förbi kolonilotterna, fortsätt förbi badet, sen tar vägen slut - parkera då så andra kan vända utan skrapskador - kliv ur bilen gå förbi väghindret i vägens förlängning. Där finns grillplatser. big_smile

(annars kan man följa skyltning "naturens hus" men det lät för enkelt)
Senast redigerat av sirmiro (25 maj 2009)

102 Inlägg
25 maj 2009
Hahha, aa nu ska vi nog hitta , Tack smile.
Jag vet inte hur ni gjorde förra gången? med grillkol, tändvätska och kanske behövs någon extra soppsäck. Jag har ju som sagt aldrig vart där så vet inte riktigt hur det ser ut med grill och soppkorgar och sånt. Men jag kom just på att det är lönehelg så folket kanske vill ut och roa sig på annat håll då ?.
Vi får väl se om fler vill smile

744 Inlägg
25 maj 2009
ja är på  när de är minigolf  jpr är inte så duktig han heller hehe  å ja spelar heldre en bra men  oftast går de ju som ja vill

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
25 maj 2009
JennyMicke skrev:
Jag vet inte hur ni gjorde förra gången? med grillkol, tändvätska och kanske behövs någon extra soppsäck. Jag har ju som sagt aldrig vart där så vet inte riktigt hur det ser ut med grill och soppkorgar och sånt. Men jag kom just på att det är lönehelg så folket kanske vill ut och roa sig på annat håll då ?.

Eftersom det var jag som "höll" i det sist kan jag ju svara på dina frågor smile Någon grillkol eller tändvätska behövs inte tas med, det finns ved där och jag hade inga större problem att med lite hjälp av papper få bra fjutt på elden. Soppsäck behövs inte heller tas med då det finns soptunna, och jag vill samtidigt passa på att ge alla som var med sist en stor eloge för att det plockades upp ordentligt efter oss.

Om vädret tillåter är jag gärna med och grillar givetvis, även om jag tycker vi ska försöka få igång en gammal tradition med minigolf vid gustavsvik. Men mat är ju alltid något man prioterar smile

Jag kan även denna gång ta på mig att åka dit lite innan samlingstid för att ha gjort upp eld så att det bara är i princip att sätta igång när dem flesta anländer (vilket alltid är spridda skurar).

Angående alkohol så får det även denna gång medtagas (märktes dock sist att det var bilintresserat folk då alla förutom en drack alkoholfria drycker). Jag tänker inte skriva något om hur man skall bete sig, vi är nog alla tillräckligt vuxna för att klara av den biten smile

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
25 maj 2009
Heavymetalvan skrev:
ja är på  när de är minigolf  jpr är inte så duktig han heller hehe  å ja spelar heldre en bra men  oftast går de ju som ja vill

Aldrig påstått jag är duktig, men du har roligast humör när det inte går som du vill cool

102 Inlägg
25 maj 2009
J-P-R skrev:
JennyMicke skrev:

Eftersom det var jag som "höll" i det sist kan jag ju svara på dina frågor smile Någon grillkol eller tändvätska behövs inte tas med, det finns ved där och jag hade inga större problem att med lite hjälp av papper få bra fjutt på elden. Soppsäck behövs inte heller tas med då det finns soptunna, och jag vill samtidigt passa på att ge alla som var med sist en stor eloge för att det plockades upp ordentligt efter oss.

Om vädret tillåter är jag gärna med och grillar givetvis, även om jag tycker vi ska försöka få igång en gammal tradition med minigolf vid gustavsvik. Men mat är ju alltid något man prioterar smile

Jag kan även denna gång ta på mig att åka dit lite innan samlingstid för att ha gjort upp eld så att det bara är i princip att sätta igång när dem flesta anländer (vilket alltid är spridda skurar).

Angående alkohol så får det även denna gång medtagas (märktes dock sist att det var bilintresserat folk då alla förutom en drack alkoholfria drycker). Jag tänker inte skriva något om hur man skall bete sig, vi är nog alla tillräckligt vuxna för att klara av den biten smile

Låter bra de. smile. Jomen det blir nog hyffsat lungt ändå, är ju ånnaboda på lörda, så man måste va pigg då smile.

21 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Vilka tider ska vi satsa på? Folk måste hinna sluta jobbet, men det får inte bli för sent

Låter det bra o börja spela muppgolf vid 18.00 och sen fortsätta i ett tåg till oljehamnen när vi har spelat klart?

eller ska man göra tvärtom... grilla först och sen spela?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 maj 2009
Sluta jobbet? Vi lägger ner på torsdag så jag ska bara lyckas vakna... wink

Det klagades en del av vissa personer om förra omgången och att den började tidigt, så 19 kanske? Det är ju en timma senare än förra gången men fortfarande inte toksent. Blir ju kallt fort, och man vill ju inte ta på allt för mycket kläder som blir rökta och måste tvättas... wink

Sen röstar jag för att grilla först. Då samlas man ihop under nån timma eller 2 och sen kan man åka och spela, annars kommer vissa ha hunnit runt innan andra fått ut klubbor med tanke på hur strikta vi är med tider... wink

Dock - om vi ska spela golf så bör vi ha samling vid grillen 18, käka till ca 1930 åka till golfbanan så vi är där 2000 och sen en timma att spela innan de bommar... tongue "Greenfee" - 50kr

För som sagt så blir det fort kallt på kvällarna, och jag finner inte det mysiga att frysa som fan och bli rökt medan jag äter, även om det är skönt att sitta och snacka skit i eldens sken, efter mat... tongue

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
26 maj 2009
Anledningen till att tiden sattes till klockan 18 sist var för att vara på den säkra sidan att få en grillplats, och att det skulle finnas gott om tid att ev. byta om och fräscha till sig för andra aktiviteter.

Själv är jag flexibel med tiden men som sirmiro påpekar kan det vara bra att starta vid 18 om vi ska hinna med minigolfen. Eller så skippar vi minigolfen och bara grillar?

475 Inlägg
26 maj 2009
anser att vi bara grillar denna gång så kan vi diskutera allt på plats smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 maj 2009
Jo, tror nog vi sätter igång grill och bara njuter. Om någon har kubb, brännbollssaker etc så ta med, vem vet, vi kanske kan orka. big_smile

475 Inlägg
26 maj 2009
sirmiro skrev:
Jo, tror nog vi sätter igång grill och bara njuter. Om någon har kubb, brännbollssaker etc så ta med, vem vet, vi kanske kan orka. big_smile

röra sig efter mat???... VET HUT pöjk!!

65 Inlägg
27 maj 2009
attackhamster skrev:
sirmiro skrev:
Jo, tror nog vi sätter igång grill och bara njuter. Om någon har kubb, brännbollssaker etc så ta med, vem vet, vi kanske kan orka. :D

röra sig efter mat???... VET HUT pöjk!!

Ja med din kagge förstår jag att du inte gör det :P

Scorpio

FREAK !
250 Inlägg
27 maj 2009
äre nu ja ska säga at attackis vart pwnd ? tongue  minigolf lät sket kul

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

21 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Imorgon är det fredag smile

Hoppas att det kommer rikligt med folk och grillar i oljehamnen...

KLOCKAN 18.00 kan ni inte komma då, droppa in lite senare...

475 Inlägg
28 maj 2009
verkar bli verklig nice väder om jag såg allt rätt!!

335 Inlägg
29 maj 2009
plockade ur motorn idag och imorn ska ja hämta den nya så vi får se om jag hinner hmm ska allt försöka den här gången! btw såg dig mogge i golfen kom från lindehållet mot rondellen vid jardles typ klockan 3-4 nångång i lördasmorse och inte fan gick de lagligt... :p hörde dig nog en mil i förväg

Unknown Örebro
291 Inlägg
29 maj 2009
inga som är sugna på att spela paintball ?? spelade det igår med firman och det är skit kul!!! gör inte så ont häller!!

Sök