Låter riktigt vettigt. (Bara jag slipper planera )
För att komma till grillplatsen - Åk till sjukhuset, fortsätt förbi CV, fortsätt förbi kolonilotterna, fortsätt förbi badet, sen tar vägen slut - parkera då så andra kan vända utan skrapskador - kliv ur bilen gå förbi väghindret i vägens förlängning. Där finns grillplatser.
(annars kan man följa skyltning "naturens hus" men det lät för enkelt)
Hahha, aa nu ska vi nog hitta , Tack . Jag vet inte hur ni gjorde förra gången? med grillkol, tändvätska och kanske behövs någon extra soppsäck. Jag har ju som sagt aldrig vart där så vet inte riktigt hur det ser ut med grill och soppkorgar och sånt. Men jag kom just på att det är lönehelg så folket kanske vill ut och roa sig på annat håll då ?. Vi får väl se om fler vill
Hahha, aa nu ska vi nog hitta , Tack . Jag vet inte hur ni gjorde förra gången? med grillkol, tändvätska och kanske behövs någon extra soppsäck. Jag har ju som sagt aldrig vart där så vet inte riktigt hur det ser ut med grill och soppkorgar och sånt. Men jag kom just på att det är lönehelg så folket kanske vill ut och roa sig på annat håll då ?. Vi får väl se om fler vill
Eftersom det var jag som "höll" i det sist kan jag ju svara på dina frågor Någon grillkol eller tändvätska behövs inte tas med, det finns ved där och jag hade inga större problem att med lite hjälp av papper få bra fjutt på elden. Soppsäck behövs inte heller tas med då det finns soptunna, och jag vill samtidigt passa på att ge alla som var med sist en stor eloge för att det plockades upp ordentligt efter oss.
Om vädret tillåter är jag gärna med och grillar givetvis, även om jag tycker vi ska försöka få igång en gammal tradition med minigolf vid gustavsvik. Men mat är ju alltid något man prioterar
Jag kan även denna gång ta på mig att åka dit lite innan samlingstid för att ha gjort upp eld så att det bara är i princip att sätta igång när dem flesta anländer (vilket alltid är spridda skurar).
Angående alkohol så får det även denna gång medtagas (märktes dock sist att det var bilintresserat folk då alla förutom en drack alkoholfria drycker). Jag tänker inte skriva något om hur man skall bete sig, vi är nog alla tillräckligt vuxna för att klara av den biten
Eftersom det var jag som "höll" i det sist kan jag ju svara på dina frågor Någon grillkol eller tändvätska behövs inte tas med, det finns ved där och jag hade inga större problem att med lite hjälp av papper få bra fjutt på elden. Soppsäck behövs inte heller tas med då det finns soptunna, och jag vill samtidigt passa på att ge alla som var med sist en stor eloge för att det plockades upp ordentligt efter oss.
Om vädret tillåter är jag gärna med och grillar givetvis, även om jag tycker vi ska försöka få igång en gammal tradition med minigolf vid gustavsvik. Men mat är ju alltid något man prioterar
Jag kan även denna gång ta på mig att åka dit lite innan samlingstid för att ha gjort upp eld så att det bara är i princip att sätta igång när dem flesta anländer (vilket alltid är spridda skurar).
Angående alkohol så får det även denna gång medtagas (märktes dock sist att det var bilintresserat folk då alla förutom en drack alkoholfria drycker). Jag tänker inte skriva något om hur man skall bete sig, vi är nog alla tillräckligt vuxna för att klara av den biten
Låter bra de. . Jomen det blir nog hyffsat lungt ändå, är ju ånnaboda på lörda, så man måste va pigg då .
Sluta jobbet? Vi lägger ner på torsdag så jag ska bara lyckas vakna...
Det klagades en del av vissa personer om förra omgången och att den började tidigt, så 19 kanske? Det är ju en timma senare än förra gången men fortfarande inte toksent. Blir ju kallt fort, och man vill ju inte ta på allt för mycket kläder som blir rökta och måste tvättas...
Sen röstar jag för att grilla först. Då samlas man ihop under nån timma eller 2 och sen kan man åka och spela, annars kommer vissa ha hunnit runt innan andra fått ut klubbor med tanke på hur strikta vi är med tider...
Dock - om vi ska spela golf så bör vi ha samling vid grillen 18, käka till ca 1930 åka till golfbanan så vi är där 2000 och sen en timma att spela innan de bommar... "Greenfee" - 50kr
För som sagt så blir det fort kallt på kvällarna, och jag finner inte det mysiga att frysa som fan och bli rökt medan jag äter, även om det är skönt att sitta och snacka skit i eldens sken, efter mat...
Anledningen till att tiden sattes till klockan 18 sist var för att vara på den säkra sidan att få en grillplats, och att det skulle finnas gott om tid att ev. byta om och fräscha till sig för andra aktiviteter.
Själv är jag flexibel med tiden men som sirmiro påpekar kan det vara bra att starta vid 18 om vi ska hinna med minigolfen. Eller så skippar vi minigolfen och bara grillar?
plockade ur motorn idag och imorn ska ja hämta den nya så vi får se om jag hinner ska allt försöka den här gången! btw såg dig mogge i golfen kom från lindehållet mot rondellen vid jardles typ klockan 3-4 nångång i lördasmorse och inte fan gick de lagligt... :p hörde dig nog en mil i förväg