Hej!
Så att ni blir lite insatta i det hela så ska ja berätta allt snabbt från början:
Jag hade en Opel, i den kopplade jag in en bas, av något okänt märke, som ja fick och kopplade även in ett slutsteg som ja fick med då också. De funkade fin fint ett tag, sen så gick steget sönder. Slängde de och fick 2 st nya, av denna sorten
http://www.blaupunkt.com/au/7607792109_main.asp. Basen spelade bättre då och allt gick fint!
Det vart inbrott i opeln för några veckor sen, och då "snodde" dom stereon, men den hittades 5 meter utanför bilen. Ingen skada skedd på stereon, va jag har märkt än! Dom var även vid basen och steget o pillade, men dom var fastskruvade på en bräda, så dom fick inte med sig något där heller! Det var dock inga synliga skador på steget elr basen!
Bilen blev inlöst pga för mkt skador, och nu har ja köpt mig en ny bil,
så till problemet:Jag kopplade in allt, som vanligt. Samma bas och samma stereo men inte samma steg, eftersom ja hade inte den jag hade använt i opeln i närheten då, så fick ta den "oanvände".
Men inget ljud? Steget lyser, så strömkabeln + jorden funkar och även då remoten, med tanke på att den är inkopplad. Kablarna som går till basen har ja undersökt om dom fortfarande "sitter fast" i baselementet genom att jag tagit ett 1,5v batteri mellan + och - kablarna, och jag fick då "respons" elr va man ska kalla det.
Kan det då vara rca-kablarna som tagit stryk? Har även testat med en annan stereo och det andra slutsteget, men de ville sig inte funka då heller. Så det verkar ju troligast att det är själva rca-kabeln som inte fungerar som det ska. Men jag kan ju ha fel, så jag uppskattar lite av era tankar och åsikter angående detta problem!
Jag e nybörjare inom detta området, som ni säkert märker!
Och jag skriver rätt flummigt ofta, så ni får säga till om jag ska förklara bättre!
Tack på förhand // Sandra