3228
Sök

Volvo V50 T5 - Vad bör jag tänka på?

2 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Hejsan,
Det är nu dags för min första bil och detta kommer bli en V50 av lite olika anledningar.
Jag har riktat in mig på en Volvo V50 T5 (Summum utrustad) -05 med ett miltal på strax över 7000.
För detta har jag fått ett pris på 155 000:- med vinterdäck och service innan jag får ut bilen. Får dessutom eventuella lackskador reparerade utan extra kostnader.
Säljaren har lagt fram förslag på en månadskostnad på ca 1600:- (+ rest på ca.60 000).

Jag tycker det låter som en bra deal, men vad bör jag tänka på gällande V50?
Jag vill inte skämma ut mig genom att låta mig bli lurad.

Tack på förhand

Defloratör.
641 Inlägg
20 maj 2009
är det en seriös bilfirma så blir du alltid lurad. dom tjänar ju pengar på att lura på oss vanliga dödliga bilar för hutlösa priser.

fast jag tycker 155tkr lät billigt.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

825 Inlägg
20 maj 2009
Trevlig bil men tyvärr dålig kvalite . S40 , V50 och C30 har mycket problem med olika saker , dom kom väldigt dåligt till i ägarundersökningar. Jag har hört att C30:n är jättedålig. Dom gamla S och V40 bilarna hade nog bättre kvalitet .
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 … /index.xml
Annars är bilen trevlig som dock hade mått bättre av bättre kvalitet och hållbarhet .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

820 Inlägg
20 maj 2009
Får tyvärr hålla med ovanstående, läste också ägarundersökningar och dom fick inge vidare betyg, dock så har jag för mig att C30 är värst! Förövrigt gillar jag V50 väldigt mycket, var själv inne lite på V50 eller nyare S40 inann jag köpte min S60.

Om man säger

2 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Jag har provkört den och jag tyckte bilen i sig var pigg och den hanterade kurvig landsväg mycket bra. Hörde inga missljud och allt verkade fungera. Den har inte haft några problem tidigare, varken stora eller små. Bara service på 2, 4 och 6000 mil. Hos auktoriserade volvo verkstäder.

122 Inlägg
20 maj 2009
tycker 155k låter väldigt dyrt.....

köpte min s40n t5 för 92k

What you doing?

47 Inlägg
21 maj 2009
Mmm låter lite dyrt kanske. Kolla så all elektronik funkar, fläktar (så det kommer ungefär samma temp ur alla fläktar i i-brädan), se så det inte finns små vibrationer när du gasar mellan 1500-2000 rpm.

Som sagt motorn verkar hålla för det mesta, har spräckts två block i finland med riktigt mycket pulver men inget i Sverige än vad jag vet...

Vill du ha mer hjälp så finns ju www.x40nordic.com smile

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo

Sök