3414
Sök

VAG-COM Diagnostik OBD2 kabel, KKL 409.1

24 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Tjo. 

Tänkte kolla om n¨n har använt denna Vag-Com (VAG-COM Diagnostik OBD2 kabel, KKL 409.1) och om nån vet iaf den passar en Seat Ibiza -97, har hittat nån sida där de står att den ska passa VW/Skoda/Seat mfl.  Måste nämligen kolla upp om bilen har nå felkoder då de är lite strul  och känns som att man lika gärna kan köpa en istället för att lämmna in p åverkstad för att kolla.

Tacksam för alla svar smile

Mattias
Senast redigerat av Lazy_Boy (21 maj 2009)

38 Inlägg
18 juni 2009
det ska passa till din bil. det är inte samma som de har på vag verkstad. du kan inte släcka servismeddelanden med den och inte heller radera felminne om du inte köper en vassare variant av programmet. ibland är det bättre att lägga till några hundralappar och köpa en handenhet med vilken du kan göra mycket mer än bara felsökning.

24 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Tjena.

Okej tack för det svaret, fast just nu är jag bara ute efter en felsökning:P.
Då dom tar 350 spänn på versktan känns de mer värt att lägga ut samma pengar för en egen kabel smile
Nu har jag en månad på mig innan ombes. så får väl kirra detta då.

Mattias

2 924 Inlägg
20 juni 2009
BL skrev:
ibland är det bättre att lägga till några hundralappar och köpa en handenhet med vilken du kan göra mycket mer än bara felsökning.

Förklara gärna med vad du menar med handenhet?

Rätt variant av VAG-COM brukar ju vara det allra bästa och de handeneheter som finns är oftast sämre...roll

~ Life is short, have FUN! ~

38 Inlägg
2 juli 2009
handenhet för felkods läsning
kostar lite mer men med den kan man göra mycket mer...
sök på google smile

2 924 Inlägg
2 juli 2009
BL skrev:
sök på google smile

Avser du en viss modell av handenhet eftersom du verkar ha ett märkligt pris på handenhet klar för dig? roll
Känns hursomhelst att du inte är så påläst, med VAGCOM går det alldeles utmärkt att släcka servicelampor och radera felkoder.

De handenheter som finns är i många fall sämre än VAGCOM men det finns väldigt varierande kvalité, kompatibilitet och omfattning på vad de klarar av att hantera, därför efterfrågade jag ett förtydligande av ditt begrepp "handenhet" eftersom de generellt verkligen inte är bättre än VAGCOM som du försökte upplysa om.

Det kan vara så att TS kan behöva en Hexkabel på sin Seat, jag är osäker där.
Se www.ross-tech.com (utvecklaren av VAGCOM) eller www.vag-com.se (svensk ÅF)
Senast redigerat av peegee (2 juli 2009)

~ Life is short, have FUN! ~

38 Inlägg
2 december 2009
peegee skrev:
BL skrev:
sök på google smile

Avser du en viss modell av handenhet eftersom du verkar ha ett märkligt pris på handenhet klar för dig? roll
Känns hursomhelst att du inte är så påläst, med VAGCOM går det alldeles utmärkt att släcka servicelampor och radera felkoder.

De handenheter som finns är i många fall sämre än VAGCOM men det finns väldigt varierande kvalité, kompatibilitet och omfattning på vad de klarar av att hantera, därför efterfrågade jag ett förtydligande av ditt begrepp "handenhet" eftersom de generellt verkligen inte är bättre än VAGCOM som du försökte upplysa om.

Det kan vara så att TS kan behöva en Hexkabel på sin Seat, jag är osäker där.
Se www.ross-tech.com (utvecklaren av VAGCOM) eller www.vag-com.se (svensk ÅF)

peegee vad har du för felsöknings utr? För dig och killen som söker räcker det med vag com men själv har jag lite dyrare grejer. autoboss har jag nu, innan använde jag x431. "känns att jag inte är påläst" har du sjätte sinne att du kan känna sådant? 
annars har jag också vag-com faktiskt, den är bra.

24 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
Då jag känner jag fått svar och inte behöver yttligare information går det att låsa tråden.
Min lösning blev att jag struntade i att köpa diverse kablar för att upptäcka nått måste köpas. Koppla ABS lampa via oljetrycket , gick igenom besiktning får ta itu med det ordenligt senare. Tackar för alla svar smile

Sök