tänkte starta en projekttråd här på garaget
bilvolvo 760 gle 1988 - v6 på 147 häst
historiadet började med att jag stog och sneglade på grannens volvo 760 som stått och samlat snö, regn och fågelskit i 8 månader. bilen kom på tal när jag stog och snackade lite skit med grannen som sa att han inte ville ha med den att göra, han hade köpt en ny bil och enda felet var att batteriet ladda ur när den står stilla mer än 2-3 dagar. han visste varför men orkade inte åtgärda det, cd-spelaren tjuvdrog ström. hans son dissade bilen då den drog för mycket så han hade tänkt och skrota den.
-Det kommer inte på fråga! den är ju skitfin! säger jag som samtidigt sneglar på min fula vita saab som står mittemot 760in.
-men vafan om du vill ha den så får du den, säger han.
så det slutade upp med att han blev av med ett "problem" och jag fick en lyxbil
(jämfört med saaben)
körde och besikta den så fort bilen stog på mig och fick två 2or som var mindre viktiga så man slapp återbesök
när jag fick den. silvertejpen har jag tagit bort nu och limmat fast listen.
tvåornahöger sidoblinkers - trasig
bromsbelägg fram - 1mm slityta kvar
fixade blinkers dan efter och bromsbeläggen ca 1 månad senare i väntan på varmare väder.
sen dess har jag varit nöjd och åkt som en snorunge på sin första cykel i några månader tills...
tyvärr så finns det mer av detta. så går det när man snålar med att ta den till tvätten...
så detta är min främsta uppgift och dessutom så blir det första gången jag rostlagar en bil
dessutom så ska lite bättre ljud in i den. har precis bytt stereo till en JVC kd-sc601 och nya 5.25 i framdörrarna till JBL GTO 527(?)
det som ska görasta bort rosten [/] halva klart
installera bas och slutsteg[x]
byta torkarmotor på passagerarsidan[x]
när man har mer pengarbyta upphängning och dämpare bak, dem är helt slut.
kanske göra nåt kul med motorn?