2979
Sök

Ont om cash men vill ha ett skönare ljud i bilen, förslag ?

98 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Tjenare, gjorde ett tidigare inlägg om det här men fick inga direkt konkreta svar så ja, jag försöker formulera mig på ett annat sätt.

Jo, det är så här att jag nyligen köpt mig en saab 900t -97 coupé och vill ha ett lite skönare ljud ifrån bilen.
Men då kommer vi till det tråkiga... jag lyckades inte få tag i något sommarjobb i sommar och har därför lite ont om pengar (cirka 8000:-) så det jag är lite tveksam över är om jag ska köpa ett system från katten eller bara en ljuddämpare (vill inte ha något messigt ljud)

Sen vill jag gärna ha tips på bra och billiga system som låter gött smile

Om ni undrar vad resterande pengar ska gå till så har jag en liten lista om vad som ska göras:

sänkning inklusive gasdämpare
fälgar
toning

Daniel.

3 650 Inlägg
22 maj 2009
2,5" efter katten med 1 burk lr 2 små låter riktigt fint, knappt 1000lappen på biltema

Trucker
1 220 Inlägg
22 maj 2009
billigaste ä väl å köpa 2,5"-3" lösa rör från simons å snickra ihop själv och sen en japsdämpare från typ biltema il liknande det här kan väl inte kosta mer än 1000 kr å fixa och toningsrullar hitta du på typ laitis för ca 150kr rullen och du behöver väl 3 kanske sänkdämpare å fjädrar finns ganska billigt på GE motorsports hemsida sen så få du helt enkelt kolla blocket efter ett par fina fälgar för pengarna som du ha kvar

Vissa är bara bättre än andra!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
22 maj 2009
för några 8000 får du inga nya fälgar o däck.

287 Inlägg
22 maj 2009
Enklast är väl köpa rör och plocka bort en av ljuddämparna.
Fälgar borde du hitta på blocket, 17" brukar man får rätt billigt även 18"smile

Det borde du kunna fixa för 8k.

Sänkning kostar lite mera om man vill ha det seriöst och inte kapa fjädrarna:D

98 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
2,5" efter katten med 1 burk lr 2 små låter riktigt fint, knappt 1000lappen på biltema

Okej, antar att det är del svetsande som behövs för det och jag har tyvärr inte tillgång till svets hmm

huh?
10 427 Inlägg
22 maj 2009
Köp en billig 2,5" eller 3" sportljuddämpare (som du kan se rakt igenom) någonstans.
Bästa kompromissen, raka rör kanske blir lite för brötigt.

Edit: ^- fixat wink
Senast redigerat av steifan (22 maj 2009)

FreddeK
22 maj 2009
ja med den budgeten så köp en borr och gör lite småhål innan ljuddämparen osv...desto större hål desto mer sportigare ljud. Bara att prova sig fram!

FreddeK
22 maj 2009
steifan skrev:
Köp en billig 2,5" eller 3" sportstötdämpare (som du kan se rakt igenom) någonstans.

sportstötdämpare...ja men steifan inte visste jag att stötdämparna låter=) lol

98 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
ja med den budgeten så köp en borr och gör lite småhål innan ljuddämparen osv...desto större hål desto mer sportigare ljud. Bara att prova sig fram!

Kan ju notera att budgeten är inte för allt utan jag ska försöka fixa fram pengar och nu fixa så bilen låter lite skönare + toning.

Resterande blir när det kommer in mer pengar.

Kan man inte få till ett bra ljud endast med en slutdämpare och i så fall vad för någon ?

888 Inlägg
22 maj 2009
Köp ett 3" från katten från speedparts.se. Kostar 3400:-. Sänkningssats kan du hitta begagnade. Regga dig på stcs.nu så kan du lägga ut köpes annonser på delar du behöver.

Köpte du den blåa är det en MY98.

Mvh

98 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Köp ett 3" från katten från speedparts.se. Kostar 3400:-. Sänkningssats kan du hitta begagnade. Regga dig på stcs.nu så kan du lägga ut köpes annonser på delar du behöver.

Köpte du den blåa är det en MY98.

Mvh

Okej, det är fortfarande lite dyrt asså hehe tongue
Aja jag får helt enkelt ta o prioritera ser det ut som...

huh?
10 427 Inlägg
22 maj 2009
Freddeponken skrev:
steifan skrev:
Köp en billig 2,5" eller 3" sportstötdämpare (som du kan se rakt igenom) någonstans.

sportstötdämpare...ja men steifan inte visste jag att stötdämparna låter=) lol

Det är det senaste, montera Koni Sport istället för ljuddämpare. cool

4 682 Inlägg
22 maj 2009
3 tums rakt rör hela vägen e mitt recept wink.

3 650 Inlägg
22 maj 2009
Novemuna skrev:
Kesler skrev:

Okej, antar att det är del svetsande som behövs för det och jag har tyvärr inte tillgång till svets hmm

behövs inge svets, avgasklämmor funkar prima

98 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
Novemuna skrev:
Kesler skrev:

behövs inge svets, avgasklämmor funkar prima

Okej, behövs det ingen svets fogar så kan ju det vara ett alternativ, då kan jag köpa rörsatser osv på biltema.

Sök