3315
Sök

Tips på hårda däck som klarar lite mer!!

1 024 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
H3dlund skrev:
Rand skrev:
KHRacing skrev:
köra lugnt & nya däck slut på tre månader ???
Hur förklarar du ordet LUGNT ?

men asså jag har kört blandat körning å absolute inte mer hårdkörning en lungt! jag tycker verkligen dom gammla däcken va rene skiten!

Dags för hjulinställning? roll

det va gjort när däcken va nya ; ) så rakt å fint är allt!

1 024 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Rekomenderar inte hankook ventus evo s1 mina tog slut på 1200mil familjekörning. 225/45-17 saab 9-5

då är det nåt galet med dom däcken för jag vet många som har haft dom å är så jädra nöjda! det är hankooks bästa däck som många rekomenderar.

130 Inlägg
25 maj 2009
toyo proxes som nån nämnde här över rekomenderar jag då inte iaf...
De va som o lägga en skiva smör på en stekhet platta smile

bra grepp dock!

3 121 Inlägg
25 maj 2009
Falken däcken som rekommenderas blir väldigt lätt varma och sliriga och slits fort vid hård körning...

Köp ett däck med så högt treadwear-index som möjligt, då håller de oerhört länge, men är som bakelitpuckar, inget vidare när det svänger.

730 Inlägg
26 maj 2009
När vi ändå pratar om däck.. Ja har länge undrat om de finns nått speciellt där för t.ex om man vill börna hur länge som helst.

Lr typ ett däck som de e extra dåligt grepp i så man kan sladda lättare..  lr de kan kompenserar man väl med mkt effekt i motorn ist..
Senast redigerat av YeahBitch (26 maj 2009)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

Livsnjutare
207 Inlägg
28 maj 2009
YeahBitch skrev:
När vi ändå pratar om däck.. Ja har länge undrat om de finns nått speciellt där för t.ex om man vill börna hur länge som helst.

Lr typ ett däck som de e extra dåligt grepp i så man kan sladda lättare..  lr de kan kompenserar man väl med mkt effekt i motorn ist..

Billiga däck börnar man med, blir för dyrt i längden annars tongue

Allmänt dåliga & billiga däck:
Nangkang, Fullrun, Sunny, Kenda, Speedo phi osv osv osv ..

Ska du ha däck med riktigt dåligt grepp så är det Regal du ska satsa på..
Regal tillverkade ett däck år -07 och kommer inte ihåg vad det heter men det är riktigt halt !

hoppas det var till någon hjälp smile

Sök