4593
Sök

Xenon bränner lampor??

20 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Tjenare tar det här rätt snabbt då:
audi s4 -92, inte orginal lamphus
Har ett gäng dioder som är seriellt kopplade närmare 20st i varje lamphus (Angel eyes)
Har fungerat finemang, ändå till jag kopplade in Xenon och påtvingade den i samma jord som allt annat i lamphuset.
Frågan är:
Är det jorden som påverkar detta?
Finns det något sätt att behålla xenonen samt dioderna isf?
Eller är det bara dioderna som börjat sjunga på sista versen?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 maj 2009
Kan ju vara så att dioderna inte gillar att xenonet ger lite fina strömspikar när man drar igång det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

20 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Men då är frågan vågar man då jorda in i själva karossen vars all jord är?
För xenonen har ju sitt egna drivdon med mycket mer ström, eller är det då risk för att slå ut alltihopa?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 maj 2009
Oavsett var du jordar så jordar du ju i hela elsystemet tongue

Den strömmen finns på lampsidan av drivdonet, in är det 12V och 4,5A som vanligt (men med spikar när den tänder).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

20 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Så hur hade detta kunna lösas, koppla nya dioder och dra dom till kupén? med separat + och -?

HEHE
156 Inlägg
22 maj 2009
fixa en ordentlig jordkälla, så borde det nog lösa problemet smile

Supraman
2 300 Inlägg
22 maj 2009
Dra separat jord till varje strömförbrukare och dela inte jordkablar mellan strömförbrukare

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Egen företagare
864 Inlägg
22 maj 2009
Sätt en annan jord ist, har haft många såna konstiga fel på skördaren jag kört när man jordat om och sätt den nya på nått ställe det redan sitter. Bytte man bara jordpunkt så fixade sig mycke.
Kan bli många konstiga fel när man jordar ´´konstigt´´

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Sök