Jag vet inte hur många gånger per dag man läser dessa särskrivningar på diverse bilar här.
tex - Ny lackad - Ny tvättad - Ny vaxad - Ny inköpt
Så svårt är det inte att skriva rätt, tänk dig ordet. Säger du ny (paus) lackad? Eller säger du nylackad? Tänk även på vad det blir för skillnad i betydelse Finns många fler särskrivningar men dessa är helt klart vanligast på denna sidan. Att skriva korrekt tycker iaf jag är viktigt, även om jag också skriver helt galet ibland.
Eller jag kanske har fel, alla kanske har nya lackade bilar, och nya tvättade bilar
Inte slarva med stavningen. Tänk på att man ska bli tagen seriöst när det är seriöst, till exempel i arbetslivet, jobbansökningar osv. Om man bara skiter i att stava rätt för att folk här förstår ändå, kommer man ju glömma bort att stava rätt senare. Eller kanske helt enkelt inte kunna stava rätt.
Om du skriver som en idiot får du också finna dig i att framstå som en idiot eftersom det är via text man kommunicerar (stavning?) på internet i allmänhet och forum i symmerhet.
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
vissa kanske inte har så lätt att stava pga en sjukdom som heter dyseleksi (eller hur faan de nu stavas) och för dom så är de inte så roligt att bli påpekad hela jävla tiden.. även kungen har den sjukdomen och nog faan är han kung för de!! alla har de inte lika jävla lätt i livet!!
Jag har två jobbarkompisar på avdelningen som är födda i Japan. Båda talar Svenska flytande utan brytning. Kan jag då dra slutsatsen att alla Japaner talar flytande Svenska?
/Göran
opeltiffi skrev:
jo de gör jag. alla mina danska kompisar har dyslexi men inga av mina svenska kompisar har de inget illa menat mot danskar eller nåt
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI